eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara › Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
  • Data: 2012-02-29 22:18:26
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-29 21:44, J.F. pisze:

    > a jak ten poziom zycia liczony ? Iloscia telewizorow ?

    Ciężko stwierdzić, ponieważ tego się wprost porównać nie da.
    A kolejkach to się w różnych okresach różnie stało. No, ale jak ludzie
    z "Misia" wiedzę czerpią...

    > Bo tak za gomulki to mieszkanie M4 liczylo 44m. za gierka 54, a za jaruzela
    > 64m. no i wieksze tez sie zdarzaly. A dzis ? Jakie mieszkania dostepne
    > przecietnu polakowi oferuje najblizszy deweloper ?

    Takie jakie będziesz chciał- pytanie tylko za ile...

    > za komuny domek byl ograniczy do 110m kw. Malo mowiac szczerze.

    Mało - spróbuj teraz taki domek utrzymać. Patrz pan jakie płacze.
    Że gaz drogi, że umowy trzeba podpisywać, że podatki itd. :)

    > Ale ... ile dzis oferuja duzi deweloperzy ?

    Tyle ile będziesz chciał.

    > ale skad te kolejki na stacjach benzynowych ?

    Były - samochodów było wcale nie tak mało i największe kolejki były
    chyba na przełomie 80/90, choć i wcześniej się trafiały.

    > trzeba by spojrzec do danych, ale cos mi sie wydaje ze w 1989 nie bylo tych
    > samochodow tak malo.

    Z całą pewnością nie i kilometrowe kolejki po benzynę też nie były
    czymś dziwnym.

    > cos mi chodzi po glowie ze ~3 razy mniej - ale mam

    Jak tam nie wiem, ale w 1989 było podobno milion samochodów,
    a 1990 już 9 milionów :) Z innych materiałów mam informację, że
    w 1989 na 10 tys. mieszkańców przypadało 1/3 tego, co w UK.
    To chyba jednak nie tak mało. GUS podaje, że:
    " polskich drogach poruszało się w 1990 roku 5,26 mln samochodów
    osobowych, w 2009 roku już 16,5 miliona"

    > wrazenie ze obecnie sporo samochodow jest tylko na papierze ..

    Cześć pewnie tak, ale jaka?