eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara › Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
  • Data: 2012-02-29 11:30:27
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,

    > Jesli koniunktura swiatowa jest obecnie zla (?), to i konsumpcja ropy
    > powinna spadac, czyz nie? Zatem ceny tez powinny spadac.

    O zobacz. Cena baryłki przekroczyła 125$. Czyli na pewno spada!

    Jakie stąd wnioski? Tylko jeden!
    Ten cały kryzys to spisek Tuska, Putina i Obamy! Oni wprowadzają New World Order!

    Można też by chwilę pomyśleć i przypomnieć sobie, że nawet na wolnym rynku cena
    zależy nie tylko od popytu ale od podaży. A ta tyż nie chce rosnąć. Bo może
    Szejkowie nie są głupi i po coś sobie ten OPEC założyli i się w sprawie poziomu
    podaży konsultują ze sobą tak by maksymalizować swój zysk. Bo może są nałożone
    sankcje na Iran bo mimo wszystko wolimy mieć droższą benzynę niż potencjalną
    wojnę atomową na Bliskim Wschodzie? Ale po co myśleć...

    Benzyna ma być tania i już. Zarabiamy 4 razy (albo i może 10 razy -- ssać sobie
    z palca możemy dowolnie) mniej niż Niemcy to musi być 4 (albo 10) razy tańsza
    niż w Niemczech. Kropka! Tako rzecze Polska Prawica!

    > A co, piszesz "tez" bo sam taki jestes? Well, jestem katolikiem mam
    > poglady prawicowe, ale za cholere nie widze zwiazku miedzy jednym, a
    > drugim. Przekonanie, ze wlasnosc prywatna jest w panstwie najwazniejsza
    > i zasluguje na najwyzsza ochrone, ze ludzie sami doskonale wiedza co
    > maja robic i ze gospodarka najlepiej sie rozwija, gdy wladze nie
    > przeszkadzaja jest sprawa niezalezna od wiary.

    Dlatego też żądasz interwencji rządu w celu obniżenia cen. Ciekawe...

    > Znam ludzi niewierzacych,
    > ktorzy prowadza wlasne firmy i szlag ich trafia, jak slysza
    > socjalistyczny belkot.

    Mnie zaś zawsze do łez rozbawia bełkot korwinistyczny. Btw. też prowadzę własną
    firmę :)

    > Ot chocby o sprawiedliwosci spolecznej. Wiem co
    > to sprawiedliwosc i bardzo jej kibicuje, ale boje sie sprawiedliwosci
    > spolecznej.

    Cóż żyjesz w społeczeńswtwie. I jakoś tak się dziwnie składa że w krajach w
    których jest owa "sprawiedliwość społeczna" ludziom żyje się lepiej. Żyją dłużej
    są zdrowsi, itd...

    > Podobnym idiotyzmem jest "spoleczna gospodarka rynkowa".
    > Gospodarka rynkowa jest najlepsza z mozliwych,

    Ach, mamy dogmat. Najlepsza z możliwych.

    Ja jednak poprosze o dowód zwłaszcza tego "z możliwych". Przypomnę że "z
    możliwych" to zupełnie co innego niż "z istniejących", "dotychczas znanych", itd.

    > wszelkie modyfikacje w
    > stylu "spoleczna" (co to do wafla nedzy ma znaczyc) tylko ja psuja.

    Uwzględniająca wolę społeczeństwa.

    BTW czysto rynkowa nie istenie nigdzie i jakby się pojawiła to by dosyć krótko
    żyła bo to jest stan równowagi chwiejnej i łatwo się degeneruje.

    pzdr
    \SK