    From: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Date: Tue, 5 Nov 2002 02:01:58 +0000 (UTC)

    > OK, firma placi za lacze, firma ma takie ządania - ma prawo.
    > 2. Kupuje od prowajdera lacze do domu. PSIM OBOWIAZKIEM prowajdera
    > (dokladnie - admina) jest zadbac o to, zebym dostal to, za co place. Jak
    > chce ssac kazza, dc, winmx i co tam jeszcze , to MAM TAKIE PRAWO. Place za
    > lacze, i mam prawo je uzywac. Admin ma prawo dbac o to, zebym dostal tyle,
    > ile place. place za 128, mam dostac 128.

    kolego spowolnij troszke. Czy ty wiesz o czym piszesz ? Majac dostep 128 do
    twojego routera brzegowego nie oznacza ze masz dostep do internetu. Nie
    wykupiles zadnej gwarancji wiec mozesz miec 0
    Dokladnie tak samo jak w TP S.A. Za gwarancje placi sie baaaaaaaardzo duze
    pieniadze a jak nie wiesz o tym to poczytaj cenniki. Ile kosztuje gwarancja
    np 128 kb/s

    > Wiec gdzie problem? Ano w tym, ze tzw prowajderzy sprzedaja biedynym
    > klientom te sama przepustowosc 50 razy. tzn maja jakies smutne 0,5M, i np
    > 100 klientow ktorym obiecuja 128.

    Ale TP S.A. robi dokladnie to samo. Ma swoja siec o przepustowosci zalozmy
    155 Mb a sprzedaje 300 Mb. Nikogo to nie dziwi poniewaz dla tego celu
    zostalo stworzone cos takiego jak CIR

    > I jak dlugo juzezy zyja w nieswiadomosci, tj od czasu do czasu polaza po
    > pornosajtach, to sie udaje.

    To ze sa nieswiadomi wielu rzeczy wlasnie pokazales

    > Ale jak ktos bedzie chcial faktycznie dostac za co placi.... ooo, to zaraz
    > jest placz i zgrzytanie zebow.

    jak zaplaci za gwarancje 256 kb/s np Supermedia 800 zl netto miesiecznie
    jako user to wtedy bedziesz mogl sobie wymagac.
    http://www.sm.pl/i.php?i=pasmagwarantowane
    A wy userzy placicie po 40 zl i wiecznie marudzicie ze wam zle ze za wolno
    itp

    > Prowajder co by mi mowil, co jest dla mnie dobre, przestaje byc moim
    > prowajderem.

    Wiec idziesz do nastepnego a u niego to samo. Nie znam osobiscie zadnego
    providera ktory by sprzedawal lacze oparte o siec Polpak z jakakolwiek
    gwarancja za ceny 40 zl

    > Tak wiec proponuje pomyslec, jakim prawem chcecie userom czegos zakazywac.
    > no, chyba, ze userzy podpisali taka umowe ze sie zgadzaja - ale to wtedy
    ich
    > problem.

    My jako Admini nie chcemy nic zakazywac i nic nie zakazujemy. Byla zwykla
    Kazaa dalo sie kontrolowac byl czas kiedy sie luzowalo wodze kiedy trzeba
    bylo sie przyciagalo i wszystko dzialalo poprawnie. A teraz dziala to jak
    Plaga zawalajaca nawet sieci szkieletowe. Zwroc uwage ile nagle sie pojawia
    awarii w TP S.A. od kiedy wprowadzono Neo czy SDI czy DSL Juz niebawem jak
    sie TP S.A. sama zapch to pojdzie po rozom do glowy i skonczy to co
    bezmyslnie zaczela sprzedawac. Ale to juz jej problem bo powazni biznesowi
    klienci zaczna odchodzic. Juz zaczeli wiec postawili im klode w postaci
    niesprzedawania miedzi ze wzgledu na brak warunkow co jest oczywiscie
    bzdura.

    > PS. dobrze zrobione rownowazenie ruchu sprawdza sie nawet z kaza -
    > sprawdzone.

    No ciekawe na jakie podstawie to sprawdziles ?
    Bo dla mnie wykorzystanie lacza z Kazza 100% a bez Kazza 45 % to nie jest
    zrownowazone. Lacze osiagajace 70 % oznacza przeciazenia. A idac twoim
    tokiem myslenia to Providerzy powinni kupic lacze 155 Mb za 400.000 zl
    miesiecznie a sprzedac je prywatnym 155 osobom po 1 Mb po 100 zl miesiecznie
    co da 15500 i sie cieszyc ze userzy nie narzekaja chociaz i tak pewnie by
    narzekali.

    > PS1. Ja wcale nie popieram szczegolnie systemow p2p, ale panowie, bez
    > przesady.
    > moze po prostu zostawicie userom tylko icmp? albo localhost?
    > wtedy na pewno nie bedzie sie zatykac....

    Wlasnie wczoraj dla przykladu wycialem ok 200 hostow kazza 2
    efekt jest taki ze wysycenie lacza ze 100 % spadlo do 56 % pomimo ze uzywane
    sa inne programy p2p takie jak np. DC
    I nie wiesz nawet jak zaczely strony szybciej dzialac. Roznica jest widoczna
    golym okiem nie mowiac juz o statystykach