  • Data: 2002-11-05 07:21:50
    Temat: Kiedyś byłem adminem... (było Re: a moze inaczej? (p2p))
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 05 Nov 2002 02:04:22 +0000, Paweł Małachowski wrote:

    > np. pod FreeBSD da się ograniczać liczbę jednoczesnych konwersacji TCP
    > prowadzonych przez danego użytkownika.

    Nie tylko pod FreeBSD, pod Linuxem też można... tylko że
    jest mały problem... żeby uruchomić tą pożyteczną funkcję
    to niestety trzeba wysilić się nieco bardziej niż apt-get, czy rpm.

    Tak się od jakiegoś czasu przyglądam tej całej dyskusji nt
    Kazaa i dochodzę do smutnego wniosku że problemem polskiego internetu
    jest nie Kazaa czy inny p2p, tylko ludzie (admini) których zadaniem jest
    czuwanie nad tym internetem, a którzy nie nie znają nawet połowy
    możliwości sprzętu/oprogramowania które posiadją (albo mają w zasięgu
    ręki). Zresztą wcale im się nie dziwię. Jeżeli w takiej sieci admin
    jest od tego żeby pilnować serwerów, łącza i jeszcze latać po luserach
    bo im się outluuk wysypał, albo padła sieciówka, czy trzeba windows
    przeinstalować (a że tak jest to wiem z własnego doświadczenia) to
    ja się wogóle nie dziwie że ktoś taki pewnie nigdy nie widział strony
    netfiltera, czy też nawet nie zdaje sobie sprawy co potrafi cbq albo htb -
    bo nad tym trzeba wysiedzieć parę dupogodzin i tak z apt-get`a to nie
    pójdzie - tylko że kiedy taki admin ma siedzieć? Przecież własnie
    dzwonił klient że mu znów outluuk nie działa... :(
    A niech teraz taki admin po godzinach przekopie troche
    dokumentacji i zacznie się cenić... i powie szefowi że chce podwyżke,
    albo że nie będzie latał po luserach - to usłyszy żeby się nie stawiał
    bo do poklikania przy serwerze to szef zatrudni jakiegoś studenta na
    zlecenie za kase mniejszą niż te straszliwe 1000zł które on (admin)
    dostaje :(((
    Może nie wszyscy to zauważyli (albo pamiętają) p2p na początku
    też były plagą. Część isp opanowała tow sposób cywilizowany, a część
    po prostu upierdoliła porty - a dalczego? Czy naprawde ci wszyscu co
    tutaj się plują na adminów sądzą że taki admin to złośliwa cholera
    która tylko marzy o tym jak by tutaj zgnoić usera? A może to wina
    szefa buraka który nie ma pojęcia o pracy administratora - i taki
    admin po trzech outlookach dziennie ma dosyć? I idzie po najmniejszej
    lini oporu... Efektem tego jest Kazaa 2.
    Może niech ci z tych długaśnych wątków o blokowaniu p2p i kazy
    którzy narzekają na adminów najpierw niech się zorientują co właściwie
    ma na głowie ich admin - i wrazie potrzeby dzwonią do szefa buraka w
    środku nocy z apelem aby przestał być burakiem, admini jak tylko
    znajdą chwilę oddechu dokształcą się z tego co w kwesti dzielenia
    pasma potrafi ich system - a gwarantuję że problem zapychaczy łaczą
    rozwiąże się bardzo szybko - i w sposób satysfakcjonujący dla obu stron.

    Rygel.