  • Data: 2009-02-27 15:02:45
    Temat: Re: a ja czekam na nowy typ matryc
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Rudziński pisze:
    > Cześć wszystkim

    > Ale co chcesz korygować?
    >
    > "Soczewka matematyczna", do której większość obiektywów stara się
    > zbliżyć, odwzorowuje płaskie na płaskie.
    > Jakie problemy miałyby rozwiązać wypukłe, czy dowolne inne niepłaskie
    > matryce?

    Jak dla mnie zadne. Chyba tylko takie, ze promien na skraju soczewki
    musi byc silniej zalamywany, co ulatwia ujawnienie sie niedoskonalosci
    szlifu. Przy sferycznej matrycy moznaby tego uniknac, z kolei jak
    wyprofilowac matryce i jesli sie da to dlaczego nie zrobic tego po
    prostu na soczewce:)
    Jak bym mial isc w SF to juz bym wolal matryce o strukturze 3D, dzieki
    czemu niedoskonalosci obiektywu moznaby kompensowac softwarowo
    wybierajac plaszczyzny fokalne w ktorych jest ostro. Albo wykorzystac to
    do tworzenia obrazu 3D.