  • Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>
    Subject: Re: Żywotność migawki w NEX'ach
    Date: 15 May 2011 14:08:21 +0200

    On Sun, 15 May 2011 13:55:32 +0200, JR <j...@w...pl> wrote(a):
    > Często stosuję tryb 7kl./s i strzelam 3..5 fotek w serii.
    > Robię tak najczęściej z podpiętym HELIOS-em 44m
    > w słabych warunkach oświetleniowych i portrecie
    > z małą głębią ostrości -- wykonuję wtedy ruch "zoomowania"
    > na przestrzeni kilku cm.
    > Jak wiadomo NEX-y nie mają lustra lecz migawka pracuje
    > w nich odstraszająco głośno, niczym karabin maszynowy.
    > Z drugiej strony aparat wyposażony jest w tryb fotografowania
    > panoram i taki sposób pracy migawki, jest powiedzmy,
    > dla niej naturalny. Na liczniku mam już ponad 7 tyś. cyknięć.
> [...]

    Mało tego, migawka w NEXie pracuje dwa razy częściej, bo normalnie
    jest otwarta, przed zrobieniem zdjęcia zamyka się, otwiera na czas
    naświetlania i znowu się zamyka, po czym wraca do stanu otwartego.
    Realny przebieg masz zatem 2x większy. Z uwagi na to NEXy miały być
    wyposażane w odpowiednio wytrzymałe migawki.
    Ale żadnych konkretnych liczb nie podają.

    B.