  • Data: 2024-09-17 19:32:12
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Sep 2024 19:17:32 +0200, Marek wrote:

    > Czyli to co oszczędzi się na sprawności pójdzie na zakup kolejnej
    > żarówki (upraszczając) + koszta utylizacji nowych elektrośmieci?

    Ale elektrownia też śmieci.

    > Często spisek żarówkowy jest jednocześnie zestawiany ze spiskiem
    > drukarkowym lub innym przykładami planowanego postarzania. Domyślam
    > się, że spisek drukarkowy to też bzdury bo producenci jedynie dbają o
    > to byśmy nie meczyli się długowiecznym sprzętem.

    Drukarki to inna sprawa.
    Ilość numerów, które producenci tam schowali, jest duża.

    Ale ... takie np narzekanie, ze teraz pralki nienaprawialne.
    Bo łożyska zatopione w plastiku bębna i niewymienne.

    Hm ... producentowi obniza koszty produkcji. Klientowi ... może
    podnosi jakość, bo nie ma wycieków itp.
    A łożyska ... wytrzymają, ile wytrzymają. Moze 20 lat, może 10, może
    5, moze 2. Przy ilu latach to będzie spisek?

    Inna sprawa, ze ostatnio pralkę kupiłem. No i zabierali od razu starą.
    To w samochodzie mieli kilka odebranych, i na oko były całkiem
    niestare.
    Moja, a dokładniej taty pralka, miała blisko 40 lat.

    Fakt, że ją kilka razy musiał naprawiać, ja bym ją już dawno wyrzucił,
    bo za często :-) Ale widać lubiał.

    Znajomej nowa pralka przetrwała ok 5 lat. Coś z łożyskami chyba.
    I nie wiem - taka norma, czy przypadek ...

    J.