    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Date: Tue, 17 Sep 2024 18:03:19 +0200
    <vbpamo$3t0$1@news.chmurka.net> <vbt288$dt4q$1@news.icm.edu.pl>
    <phwc081twtc8$.bg3il1zki6ru.dlg@40tude.net>
    <vbudtn$g2o6$1@news.icm.edu.pl> <vbutkc$1hp$1@news.chmurka.net>
    <e6cfkeu0v56s$.1wjoa7yn0awzy.dlg@40tude.net>
    <vc8v53$otn$2@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...chmurka.net>

    Pan Marek napisał:

    > No przyznam, że pierwszy raz spotkałem się z takim racjonalizowaniem
    > spisku żarówkowego. Jest gdzieś szersze źródło przedstawiające (czyt.
    > tłumaczące) od tej strony spisek żarówkowy?

    Od cholery tego. Kiedyś byłem bliżej sprawy, więc czytałem opracowania
    na ten temat. One nie jakieś bardzo błyskotliwe, bo mając przebieg
    efektywności włókna w funkcji napięcia (to się mierzy szybko i łatwo)
    i przebieg żywotności w każdym punkcie pomiaru (to wymaga trochę czasu
    obróbki statystycznej), od razu wszystko można zobaczyć. Jeszcze trzeba
    znać cenę żarówki i cenę prądu, ale wszystkie rachunki są na poziomie
    licealnym. Z tekstami (naukowymi) przedstawiającymi to inaczej nigdy
    się nie spotkałem.

    > Przyznam, że głównie ów spisek przedstawia się właśnie jako zamach
    > na konsumenta

    Kiedyś widziałem film o tym "zamachu". Pełnometrażowy! Właściwie nie
    wiem, czy bardziej mnie rozśmieszył, czy przygnębił głupotą. Niczego
    nie tłumaczył, powtarzał tylko: spiseg, spiseg, spiseg. Chyba wszystkie
    filmy o "zamachach" wyglądają podobnie i robione są przez ludzi podobnego
    pokroju psychicznego (dlatego "Smoleńska" już nie musiałem oglądać).

    --
    Jarek