eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera › Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder1-1.proxad.net!193.
    141.40.65.MISMATCH!npeer.as286.net!npeer-ng0.as286.net!peer03.ams1!peer.ams1.xl
    ned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweak
    news.nl!fx14.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    References: <urm96a$h6d$1$pytajacy@news.chmurka.net>
    <usetqo$a7c$1$Gatto@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ewyrzl06ijv4$.1ndocj06zcd5d.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <68crnt48c57c$.1e5h94exf4h0v.dlg@40tude.net>
    <usfi3v$2e2d9$4@paganini.bofh.team>
    <lgfcy83gclc8.14lds4wouczn3$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <usftj1$9mj$1$Gatto@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ushvl0$g0a$1$Gatto@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <q5px7hlvbff6$.fx62tvrh54iq$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <usnig8$38d8h$1@paganini.bofh.team>
    <fhsiuolrx4qf$.mi07oj6rcgqu$.dlg@40tude.net>
    <AUMHN.233876$hq1.92537@fx13.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <H3PHN.197898$ds1.73112@fx14.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 61
    Message-ID: <ODMIN.209337$ds1.195717@fx14.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Mar 2024 00:29:34 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Fri, 15 Mar 2024 00:29:34 GMT
    X-Received-Bytes: 5093
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:790138
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-03-12, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Pan Marcin Debowski napisał:
    >
    >>> Formalnie tak to wygląda, jednak rozważania te mają swój kontekst.
    >>> Dotyczą pomysłu, by pasażerowie nie plątali się samopas po Okęciu,
    >>> tylko odpowiednio posegregowani byli dowożeni wprost do samolotów
    >>> z Alej Jerozolimskich. Bynajmniej nie chodziło nikomu o to, aby
    >>> w obecnym hotelu Mariott (planowany był jako wieżowiec LOT) dawać
    >>> ludziom świstki. Zawsze mówiono o tych wszystkich czynnościach jako
    >>> o "odprawie". Ja też bym tak to zbiorczo nazwał. Jeśli ktoś się
    >>> czepia tego słowa, to tak, jakby się awanturował, że na 40 piętro
    >>> tego Mariotta jadę windą, a nie dźwigiem osobowym.
    >>
    >> Dziekuje za kontekst. Własnie cos mi sie tu nie do końca zgadzało.
    >> Rozumiem, że te dowożenia to się działy ale już nie dzieją?
    >
    > Nigdy się nie działy, były tylko jednym z rojeń o Drugiej Polsce czasu
    > późnego Gierka. LOT inwestował w wieżowiec w centrum miata, miało być
    > pięknie, a wyszło jak zwykle -- długie lata stał tam betonowy kikut.
    > Z punktu widzenia tamtych czasów pomysł trudny do realizacji. Oddanie
    > się w ręce przewoźnika międzynarodowego było tożsame z przekroczeniem
    > granicy, za którą wtedy odpowiadało wojsko. Autobusy pod eskortą ludzi
    > z kałachami? Tak wyglądał przejazd pociągiem z Przemyśla do Ustrzyk
    > Dolnych -- kaprysem Stalina tory zostały po radzieckiej (obecnie już
    > ukraińskiej) stronie. Formalnie też to słabe -- na płocie lotnieska
    > da się wywiesić tabliczkę "granica państwa", ale jak to zrobić
    > w przypadku autobusu jadącego aleją Żwirki i Wigury? Jakaś lipa
    > (nomen omen).

    No właśnie MZ m.in. o to chodzi. A współcześnie doszła równiez warstwa
    bezpieczeństwa, która byłaby bardzo trudna do realizacji/zapewnienia w
    takich warunkach. A może nawet i nie (formalnie) trudna, ale własnie
    musiałby byc nieustanny nadzór i to na pewnym, ustandaryzowanym
    poziomie. Lotnisko to cała machina z masą uwarunkowań wynikających z
    bezpieczeństwa.

    W sumie pasażerów mozna postrzegac jako wyjątek od tych zasad
    bezpieczeństwa (wpuszczenie bandy przypadkowych osób na teren
    zastrzeżony) i jest to wyjątek akceptowalny tylko dlatego, że stworzono
    pewien rozbudowany system obsługujący ten wyjatek. Taki dowozący przez
    miasto autobus byłby tu sporym odstępstwem.

    >>> To teraz ja się czepnę. Zdarzało się, że na tym Okęciu kontrolowali
    >>> mnie bezpodstawnie. Bowiem zanim ktokolwiek zaintersował się tym,
    >>> gdzie lecę i jakie mam kwity, to już mnie obmacali, czy jakiej bomby
    >>> nie mam.
    >>
    >> A później była jeszcze jakaś kontrola bezpieczeństwa na wejściu w tę
    >> strefę, nazwijmy chronioną? A jeśli nie, to jak dawno temu to było?
    >
    > W okresie wzmożenia po którymś spektakularnym zamachu. Tak z dziesięć
    > lat temu. Kontrole już na wejściu, niewpuszczanie osób towarzyszących.
    > Tak więc najbliższy czynny taras dla odprowadzających znajdował się
    > już nie we Wrocławiu, ale może gdzieś w Afryce.

    Ano tak. Był okres wzmozonej paranoi. Ja jeszcze przezyłem coś podobnego
    jak jakiś terorysta uciekł z miejscowego więżienia. Paranoja obecnie
    lekko osłabła. Byle nic nowego się nie wydarzyło.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 15.03.24 12:12 io
  • 15.03.24 12:31 J.F
  • 16.03.24 15:21 io

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: