  • Data: 2024-03-12 16:24:24
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Mar 2024 15:40:15 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Może w tych państwowych po 3 latach czekania. Ale jakoś nie chce mi się
    > wierzyć aby to było solidnie robione.

    Doświadczenia znajomej mówią ... w prywatnych też nie jest solidnie
    robione.

    Druga opinia - w państwowych warunki bytowe takie sobie - sale
    wieloosobowe itp.
    W prywatnych - warunki znacznie lepsze, ale opieka pielęgniarska ...
    kosztuje. A w państwowym nikt o koszty nie pyta, ma być ...
    No ale pensje też takie sobie, więc i chęć do pracy adekwatna ..

    > W prywatnych to nie we wszystkich. A w tych, w których to było to (na
    > tyle na ile się dowiedzieliśmy) rehabilitant miał 15 minut na pacjenta
    > (w tamtym domu było chyba 90 chorych i jeden rehabilitant). Na czym
    > rehabilitacja polega - pacjenta umieszcza się w takiej klatce, podwiesza
    > np. nogę i niech sobie pomacha. A rehabilitant bierze się za wyjęcie
    > pacjenta z drugiej klatki i zastąpienie go następnym. 15 minut to na te
    > manewry było. Na pomachanie drugie 15 minut.
    >
    > A jak chory nie pomacha bo nie ogarnia tematu - trudno (to jest moja
    > hipoteza).

    I to jest całkiem możliwe.

    > Rehabilitant, który przychodził do mamy wychodził po godzinie spocony, a
    > mama przy rozćwiczaniu przykurczów jęczała z bólu.
    > Ja uważam, że dlatego nie pożyła 5 lat (jak nas straszyli w szpitalu, że
    > aż tyle może w takim stanie pożyć) tylko 20 lat.

    Trochę wątpię, aby przykurcze na to wpływały.

    > Dokładnie.
    > Szkoda, że przedsiębiorcy nie mogą za bardzo się skrzyknąć i zawiesić
    > wszelką działalność w całym kraju dopóki biurokracja nie zostanie ukrócona.

    Patrz na rolników :-)

    > Działania pośrednie (w 2023 chyba zamknęło się/zbankrutowało najwięcej
    > działalności od zarania dziejów) nie są zauważane.

    Ale to chyba z uwagi Nowy Nieład i wysoką składkę zdrowotną.

    J.