  • 1. Data: 2010-01-25 19:56:05
    Temat: Zwarcie przy łączeniu USB?
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Witam, kolega dzwoni i mowie, ze podczas podłączania aparatu foto przez USB,
    zaiskrzyło, lekki swąd i komp nie startuje. Nawet wiatrak zasialcza nie
    kreci się. Komp ma ok. 5 lat, nie znam innych szczegułów. Poradzcie od czego
    zacząć? Czy mogly zadzialac jakies zabezpieczenia, czy plyta i zasilacz do
    wymiany? Pozdr!

  • 2. Data: 2010-01-25 20:16:22
    Temat: Re: Zwarcie przy łączeniu USB?
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-01-25 19:56, Adax wrote:
> [...]
    > nie kreci się. Komp ma ok. 5 lat, nie znam innych szczegułów. Poradzcie
    > od czego zacząć? Czy mogly zadzialac jakies zabezpieczenia, czy plyta i

    Co zaiskrzyło, kolega zaiskrzył? Swąd z czego poszedł - z zasilacza,
    z płyty głównnej? Może kolega jakiś "dziwny" i wpychał nie taki kabel,
    jak trzeba w nie takie gniazdko, jak się powinno wpychać?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 3. Data: 2010-01-25 20:20:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-25 20:56, pisze:
    > nie znam innych szczegułów. Poradzcie od czego zacząć?
    Od udania się z komputerem do serwisu?

    > Czy mogly zadzialac jakies zabezpieczenia,
    Mogły, ale jak widać nie zadziałały. Chyba że zabezpieczenie przeciw
    mocnemu śmierdzeniu lub ostremu iskrzeniu i pożarowi, te najwyraźniej
    zadziałały.

    > czy plyta i zasilacz do wymiany?
    A czy do wymiany czy nie, to się okaże w serwisie. Twoje pytania są typu
    "koleżanka mówi że jechała ale auto (jakieś 5-letnie) zaszarpało zgasło
    i nie jedzie, co to może być, rozrząd do wymiany, czy może paliwa
    brakło?" Szklana kula zamarzła.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-01-25 20:21:10
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Co zaiskrzyło, kolega zaiskrzył? Swąd z czego poszedł - z zasilacza,
    > z płyty głównnej? Może kolega jakiś "dziwny" i wpychał nie taki kabel,
    > jak trzeba w nie takie gniazdko, jak się powinno wpychać?

    Nie wykluczone :) nie wiem jak bylo naprawdę...

  • 5. Data: 2010-01-25 20:22:14
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-01-25 20:21, Adax wrote:
    > Użytkownik "DooMiniK" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wykluczone :) nie wiem jak bylo naprawdę...

    No to wiem co się stało: komputer się zepsuł ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 6. Data: 2010-01-26 22:29:29
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Adax" <A...@o...pl> wrote in message news:hjkt0k$tjq$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zacząć? Czy mogly zadzialac jakies zabezpieczenia, czy plyta i zasilacz do

    Wiecej danych ! jaki sprzet ?

    Jezeli plyta jest na Intelu z mostkiem ICH5 lub starszym to sadzac po opisie i
    efektach mozliwe, że nastapil tzw "latchup" , na ktory ten chip jest bardzo narazony
    , pozniejsze ICH juz bez problemu. Suma sumarum mostek poludniowy spalony i albo
    sladow na ukladzie nie widac albo wyglada to mniej wiecej tak :

    http://onfinite.com/libraries/179057/2ea.jpg

    Najbardziej narazone sa wlasnie porty USB z przodu , z tyłu nie ma najczesciej
    problemu , najbezpieczniej karta USB na PCI , no ale to juz stare czasy.

    Wiecej : Google latchup ICH5

    --
    ggs

  • 7. Data: 2010-01-27 22:39:55
    Od: "Cichocki Hubert" <h...@g...com>

    Użytkownik "ggs" <ggs_@_konto.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Najbardziej narazone sa wlasnie porty USB z przodu , z tyłu nie ma
    > najczesciej problemu , najbezpieczniej karta USB na PCI , no ale to juz

    Potwierdzam :) sam miałem takie zdarzenie 2 razy na płycie P4p800 deluxe
    Asusa. W obu przypadkach chip wyglądał jak ten na zdjęciu - skończyło się
    jego wymianą i 3 tyg. pobytem płyty w serwisie. Za pierwszym razem ""zonk"
    pojawił się w identycznych okolicznościach. Podłączenie aparatu po USB,
    zaiksrzyło zaśmierdziało i "sajonara".

    Radze przyjrzeć się chipowi.

    pozdr
    Cichy