  • 1. Data: 2011-03-28 06:28:15
    Temat: Zużywanie się oleju silnikowego
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Kto z Was dysponuje rzetelną informacją na temat zużywania się oleju w
    silniku?

    Krążą legendy o tym, jak to należy zmieniać olej częściej, niż producent
    zaleca, bo producent się nie zna, albo próbuje nas wpuścić w maliny.

    Czy macie dostęp do porównania oleju po przejechaniu 6 tys km, 10 tys km, 15
    tys km? Czy nadgorliwcy próbujący "poprawiać fabrykę" mają za sobą jakieś
    rzetelne argumenty?

  • 2. Data: 2011-03-28 06:40:01
    Temat: Re: Zużywanie się oleju silnikowego
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Krążą legendy o tym, jak to należy zmieniać olej częściej, niż producent
    > zaleca, bo producent się nie zna, albo próbuje nas wpuścić w maliny.

    Producent to akurat ma najlepsze zaplecze do badań.
    A mój samochód sam daje mi znac, że olej jest słaby bo zaczyna słabnąć
    :) I dlatego jutro zmieniamy olej (przegapiłem i wyszło jakies 15 kkm
    ale na szczescie sysntetyk)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 3. Data: 2011-03-28 07:04:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tys km? Czy nadgorliwcy próbujący "poprawiać fabrykę" mają za sobą jakieś

    znam jednego co w aucie (nie ma znaczenia w koncu) nie zmienił oleju od nowosci i
    przy ponad 100tys km silnik zatarł. Należy sie zatem spodziewać ze do 80kkm nie
    działo sie nic - czyli olej wytrzyma spokojnie 4x tyle co producent każe. W moim
    aucie zmieniam olej co drugi termin. Słabnięcia nie stwierdzono :-)
    Moze w jakis bardzo wysokoobrotowych silnikach bym sie bardziej martwił.
    Ale ze mozna czesciej wymieniać olej to na to nie wpadłem...

    b.

  • 4. Data: 2011-03-28 07:05:39
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał

    > Krążą legendy o tym, jak to należy zmieniać olej częściej, niż producent
    > zaleca, bo producent się nie zna, albo próbuje nas wpuścić w maliny.

    Oczywiscie ze sie nie zna. Olej w silniku nalezy wymieniac po
    kazdej jezdzie. Olej w lagach wystarczy wymieniac raz na tydzien.
    Płyn hamulcowy traci swoje własnosci juz po kilku hamowaniach -
    dlatego trzeba go wymieniac rowniez codziennie.
    Bardzo wazna jest wymiana elektrolitu w akumulatorze - a wiele osob
    zapomina o tym...nalezy go wymienic po kazdym rozruchu silnika!
    Dla bezpieczenstwa baaaardzo wazna jest wymiana powietrza w oponach!
    W czasie jazdy z wieksza predkoscia z powietrza w oponie wydziela sie
    ozon, ktory niszczy gume - dlatego najlepiej opony pompowac argonem.
    Bardzo wazne: TO MUSI BYC ARGON DO MOTOCYKLI!
    Mam nadzieje ze pomoglem.

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2011-03-28 07:28:04
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-03-28 09:05, Hinek pisze:
> [...]
    > Płyn hamulcowy traci swoje własnosci juz po kilku hamowaniach -
    > dlatego trzeba go wymieniac rowniez codziennie.

    Ja myślę, że olej w silniku - raz na tydzień. A olej w lagach razem z
    płynem hamulcowym - raz na miesiąc. To zresztą idzie w parze - jak
    ściągamy lagi to zdejmujemy zaciski więc to chyba oczywiste że to
    najwłaściwszy moment :)

    > Bardzo wazna jest wymiana elektrolitu w akumulatorze - a wiele osob
    > zapomina o tym...nalezy go wymienic po kazdym rozruchu silnika!

    Nie, no bez przesady. Wystarczy wieczorem każdego dnia kiedy się jeździło.

    Tu się zgadzam bezwarunkowo :D

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 6. Data: 2011-03-28 07:48:42
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Sobociński" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > ozon, ktory niszczy gume - dlatego najlepiej opony pompowac argonem.
    > Bardzo wazne: TO MUSI BYC ARGON DO MOTOCYKLI!

    =======================

    Panowie, liczyłem na więcej rzeczowości. Na jednym forum zostałem
    zakrzyczany przez "garażowych ekspertów", że skoro chcę zmieniać olej tak
    rzadko, jak każe producent - to mój problem, ale żebym potem z płaczem do
    nich nie przychodził, bo mnie ostrzegali.

    Być może dysponujecie jakimiś badaniami (z internetu), które pokazują
    degradację oleju wraz z przejechanym dystansem. Wprawdzie na "garażowych" to
    zapewne i tak nie podziała - bo oni swoje wiedzą, ale zawsze to miło
    zobaczyć czarno na białym, że białe jest białe.

  • 7. Data: 2011-03-28 08:33:17
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Marcin N" Panowie, liczyłem na więcej rzeczowości.

    No ja dostales - kazdy ma swoja prawde i ja przedstawia.
    Ale nie wpadlbym na to zeby poprawiac fabryke w kwesti interwalow
    serwisowych.
    Zwlaszcza w starszym pojezdzie dla ktorego dzisiejsze oleje sa za
    nowoczesne, bo nowsze autka maja juz czujniki jakosci oliwy i same upominaja
    sie o zmiany.
    W ciezarowkach serwis olejowy przewidywany jest co 30 a nawet 50 kkm a
    jezdza legalnie do 12kkm/miesiac/kierowca.

  • 8. Data: 2011-03-28 09:03:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Panowie, liczyłem na więcej rzeczowości.

    ja byłem :-)

> [...]
    > rzadko, jak każe producent - to mój problem, ale żebym potem z płaczem do
    > nich nie przychodził, bo mnie ostrzegali.

    barany jakies :)

    b.

  • 9. Data: 2011-03-28 11:26:20
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał

    > Być może dysponujecie jakimiś badaniami (z internetu), które pokazują
    > degradację oleju wraz z przejechanym dystansem.

    Nie da sie wykonac takich badan.

    Na degradacje oleju ma wplyw m.in.
    typ silnika
    stan techniczny silnika
    rodzaj oleju
    jakosc paliwa
    obciazenie/sposob jazdy
    pora roku itd.
    Nie ma prostej zaleznosci miedzy przebiegiem a utrata
    wlasciwosci przez olej.

    Producent na podstawie badan i doswiadczenia przyjmuje z tego
    jakas srednia, na wszelki wypadek mnozy przez 2-3 i podaje w
    instrukcji. Normalny uzytkownik tego przestrzega i wszystko gra.
    Nie dotyczy to medrcow na forach wiedzacych wszystko lepiej.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 10. Data: 2011-03-28 12:07:14
    Od: k...@o...pl

    No dobra, to z innej beczki.
    Mam moto, jezdze na polsyntetyku, w zeszlym sezonie zrobilem 3 tysie km (coz za
    winik..?). Oczywiscie przed sezonem olej nowy. No i teraz mam to w dupie. Dalej
    bede jezdzil na tym co ma 3 tysie nakulane, mimo, ze producent mowi ze olej
    trza zmieniac co rok.
    Kapec