    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Zużywanie się oleju silnikowego
    Date: Mon, 28 Mar 2011 09:04:56 +0200

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    news:imp9p7$hd1$1@news.onet.pl...
    > Krążą legendy o tym, jak to należy zmieniać olej częściej, niż producent
    > zaleca, bo producent się nie zna, albo próbuje nas wpuścić w maliny.
    >
    > Czy macie dostęp do porównania oleju po przejechaniu 6 tys km, 10 tys km, 15
    > tys km? Czy nadgorliwcy próbujący "poprawiać fabrykę" mają za sobą jakieś
    > rzetelne argumenty?

    znam jednego co w aucie (nie ma znaczenia w koncu) nie zmienił oleju od nowosci i
    przy ponad 100tys km silnik zatarł. Należy sie zatem spodziewać ze do 80kkm nie
    działo sie nic - czyli olej wytrzyma spokojnie 4x tyle co producent każe. W moim
    aucie zmieniam olej co drugi termin. Słabnięcia nie stwierdzono :-)
    Moze w jakis bardzo wysokoobrotowych silnikach bym sie bardziej martwił.
    Ale ze mozna czesciej wymieniać olej to na to nie wpadłem...

    b.