  • Data: 2011-04-14 10:59:18
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: Przemek V <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Kwi, 21:15, "Bugatti" <s...@m...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Co prawda nie lubi A ale to wydaj si ciekawe. Jak wida przeznaczony do
    > mniejszego zu ycia paliwa silnik TSI o ma ej pojemno ci ma sens dla
    > mniejszych pr dko ci. 105 PS z takiej pojemno ci musia o p j z du ej dawki
    > paliwa, pompy 130 bar,  (i turba) do spalenia paliwa. W sumie mo na
    > powiedzie e Roomster zbyt op ywowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zu ywa
    > mniej.
    >
    > http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/fil
    es/image/40.jpg

    Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło
    o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy,
    sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204
    KM.

    Mam porównianie właśnie tej 523i i poprzedniego 530d. W mieście (W-wa)
    benzynowa 523i spala o ok. 1-1,5 litra mniej (12-12,5 vs 13-14). W
    trasie o ok. 2 litry więcej. (10-11 vs 8-9) Styl jazdy u mnie się
    raczej nie zmienił. Obie ze skrzyniami automatycznymi przy czym ta w
    523i 8-biegowa i niby bardzo ekonomiczna.