  • 1. Data: 2011-04-13 21:15:27
    Temat: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Witam

    Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony do
    mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla
    mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej dawki
    paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
    powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zużywa
    mniej.

    http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/fil
    es/image/40.jpg

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 2. Data: 2011-04-13 21:28:11
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > dawki paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
    > powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7

    bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80%
    Vmax,
    a wiadomo że 180 dla Merivy czy Roomstera to inna wielkość w stosunku do
    Vmax niż BMW czy Audi które mają Vmax=250 (do tego ograniczone
    elektronicznie bo szły by dużo więcej),
    to tak jak moja Astra 1.6, 75KM przy 130km/h pali więcej niż wersja 2.0T,
    200KM przy tej samej prędkości... z kolei miasto wiadomo, jest odwrotnie,

    brat

  • 3. Data: 2011-04-13 21:42:22
    Od: Jarzabek <h...@p...fm>

    W dniu 13.04.2011 21:15, Bugatti pisze:
> [...]
    > dawki paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
    > powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7

    Takie porównanie to trochę z dupy.

    Mały silnik (o małe mocy) przy takiej prędkości będzie palił sporo bo to
    jest jego szczyt możliwości i jazda jest z pełną mocą. Stary silnik 1.6
    o mocy 105KM pewnie będzie palił podobnie niż 1.2.

    Lepsze by było porównanie przy prędkości 140KM.

    ps.

    W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Porsche.
    Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
    Zgadnij który palił mniej ;)

    Jacek.

  • 4. Data: 2011-04-13 21:44:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Apr 2011 21:15:27 +0200, Bugatti wrote:
> [...]
    >paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
    >powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zużywa

    Zakladajac ze te wyniki prawdziwe sa - to zauwaz ze samochody sa tam
    parami. Roomster TDI jest calkiem oszczedny.

    O ile kiepski wynik silniczka 1.2TSI nie zaskakuje az tak bardzo,
    to juz takie audi Q5 2.0tfsi troche mnie dziwi.

    J.

  • 5. Data: 2011-04-13 21:53:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Apr 2011 21:28:11 +0200, bratPit wrote:
    es/image/40.jpg

    >bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80%
    >Vmax,

    Tez bez sensu.
    Podac dla 100, 130 i 160.

    Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-04-13 21:56:19
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-13 21:53, J.F. pisze:

    > Tez bez sensu.
    > Podac dla 100, 130 i 160.
    >
    > Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje :-)

    I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki zaczynają
    jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo o ile
    wzrasta zużycie.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-04-13 22:03:39
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Jarzabek" <h...@p...fm> napisał w wiadomości:
    > W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Porsche.
    > Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
    > Zgadnij który palił mniej ;)

    M3 ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 8. Data: 2011-04-13 22:20:14
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-04-13 21:44, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > O ile kiepski wynik silniczka 1.2TSI nie zaskakuje az tak bardzo,
    > to juz takie audi Q5 2.0tfsi troche mnie dziwi.

    1.2TSI w Roomsterze to nie kiepski wynik silnika, lecz na bude o tak
    malo oplywowym ksztalcie (w porownaniu z innymi w tym zestawieniu) to i
    tak nie jest zle. Poza tym inne jest przeznaczenie tych samochodow,
    jakos nie sadze, zeby ktos kupowal Roomstera do jazdy 180 po autostradach.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 9. Data: 2011-04-13 22:40:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Apr 2011 22:20:14 +0200, venioo wrote:
> [...]
    >>
    >1.2TSI w Roomsterze to nie kiepski wynik silnika, lecz na bude o tak
    >malo oplywowym ksztalcie (w porownaniu z innymi w tym zestawieniu) to i

    Ale tam jest tez Roomster 1.6TDI, i jest na poczatku tabeli.
    Nie jest taki oszczedny jak audi A1 1.6 TDI, ale znow nie tak duzo
    wiecej pali.

    J.

  • 10. Data: 2011-04-14 01:36:22
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
    > powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zużywa

    Za ciężarówką 100km/h jeszcze powinno być ;)

    Jechałem kiedyś merivą koło 160km/h benzyna, nie wiem jaki silnik
    i paliło sporo mniej, tz średnia po niemieckich autostradach koło
    7l/100 :) (tylko mi się mogło wydawać że pędzę a po prostu jechałem
    wolno ;) dłuższe kawałki )

    ale, renówka (Vel Satis) z 0.5 litra większym silnikiem od BMW 740i
    pali mniej a renówka z 0.8 litra mniejszym (Safrane) sporo więcej
    przy tej zbliżonej masie - czyli wnioski się zgadzają :)
    -koło 15 i 19.5l /100.

    pozdrawiam.