    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
    Date: Sat, 2 May 2009 13:08:42 +0000 (UTC)

    Osobnik posiadający mail k...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > przykład ;)... ale w rozliczeniach z zakładem energetycznym płacisz za
    > zużytą moc (czynną). A moc (każdą ;) podaje się właśnie w W. Czyli
    > urządzenie zużywa 1W mocy i tyle.. uwierz mi, że prądu nie zużywa, bo
    > jeśli wpływa do niego 1A, to wypływa też 1A ;)... a moc jakąś traci
    > ;)... Inną sprawą są jednostki energii, czyli na przykłąd kWh. Bo
    > płacisz za moc zużywaną w czasie, dlatego tak naprawdę to nie płacisz
    > za moc, ale za energię ;)... no ale na czas nie masz wpływu ;)...
    > jeśli urządzenie bierze 100W, to w ciągu 10h zużyje 1000Wh = 1kWh

    Dzieki za wyjasnienie.
    Znaczy - dokładnie tak to dotychczas rozumiałem, niemniej jeszcze raz
    powtarzam - pytajac o koszt pewne sprawy wydawały mi sie jasne i nie dajace
    pola do interpretacji - nie mnie dochodzic, czy jak ktos na pececie spyta o
    kosci pamieci to tez powinno sie go pytac, czy ma na mysli pamiec swojego
    pieska, skoro kazdy wie o co chodzi.

    > To, że na wyświetlaczu jest 1 cyfra po przecinku określa tylko
    > ROZDZIELCZOŚĆ! [...]

    wszystko jasne.

> [...]
    > impulsowymi jest mnóstwo, m.in. komputery wszystkie, wiele peryferiów
    > komputerowych, ładowarki do telefonów i wiele innych. Takie urządzenia
    > pobierają 100 krótki impulsów prądu w każdej sekundzie. Ciężko się to
    > mierzy, bo trzeba uśredniać... Dlatego ciężko oszacować prawdziwy
    > pobór prądu po wskazaniu takiego miernika :(...
    > Mogę jedynie powiedzieć, że ciężko mi wyobrazić sobie co by musiała
    > robić ładowarka, skoro przy mocy wyjściowej rzędu 2W w stanie
    > "jałowym" rozprasza 1W ;)... możesz przyjąć, że pobiera mniej ;)...

    Rozumiem.
    Pytanie jaki to moze byc bład. Bo czy to jest 0,1W czy 0,4W to mnie akurat
    w omawianym problemie srednio interesuje.
    Ale np. jezeli miernik pokazuje mi ze komputer zuzywa srednio 80-90W to juz
    bład moglby byc wiekszy. Jaki?

    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
    Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O