  • 21. Data: 2017-03-13 17:28:00
    Temat: Re: Źródło prądowe 1 A
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-03-13 o 01:02, k...@g...com pisze:
    > Ja też, za to są takie o niskim współczynniku temperaturowym rezystancji;)

    I zdaje się tego mi brakuje, o ile sam LM317 nie pływa z temperaturą.
    Jeśli ktoś ma koncepcję jak zrobić takie ~1.25 oma chętnie poczytam.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2017-03-13 18:07:33
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 13-03-2017 17:28, PeJot wrote:

    > I zdaje się tego mi brakuje, o ile sam LM317 nie pływa z temperaturą.
    > Jeśli ktoś ma koncepcję jak zrobić takie ~1.25 oma chętnie poczytam.

    Wszystko "pływa" z temperaturą, recepta jest banalna - nie doprowadzać
    do wzrostu temperatury ponad miarę, czy dać możliwie najlepsze
    warunki do oddawania ciepła do otoczenia.
    K.

  • 23. Data: 2017-03-13 23:54:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    PeJot pisze:

    > I zdaje się tego mi brakuje, o ile sam LM317 nie pływa z temperaturą.
    > Jeśli ktoś ma koncepcję jak zrobić takie ~1.25 oma chętnie poczytam.

    Określić wymagania i kupić takie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 24. Data: 2017-03-13 23:54:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    k...@g...com pisze:
    > Ja też, za to są takie o niskim współczynniku temperaturowym rezystancji;)

    Od zawsze nazywały się rezystorami pomiarowymi.

  • 25. Data: 2017-03-14 13:40:11
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 marca 2017 17:27:58 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Jeśli ktoś ma koncepcję jak zrobić takie ~1.25 oma chętnie poczytam.
    Zabawmy się i zobaczmy, co można uzyskać z typowych tanich rezystorów.
    Weźmy z katalogu TME rezystory Royal Ohm MF02SFF120JA10, to jest 12R, 2W
    1%, 50 ppm/K. Po całe 30 groszy netto sztuka;)

    Łączymy równolegle, dostajemy 1.2 oma z tolerancją 1%. Jak chcemy przez
    to puszczać 1 A, to na jednym rezystorze będzie wydzielała się moc
    0,12 W, czyli power rating jest zdecydowanie wystarczający i nawet nie
    powinny się te rezystory szczególnie grzać. Nawet jak się nagrzeją o
    sto stopni w stosunku do nominalnej temperatury, to zmiana rezystancji
    będzie 50 ppm/K * 100K = 0.5%. Jak rezystory nie będą zainstalowane
    w miejscu gdzie nie ma sensownego odprowadzania ciepła to powinno być
    dużo lepiej. LM317 ma w całym zakresie temperatur pracy 0.7%
    "output voltage temperature stability", więc pewnie dużo się nie poprawi
    szukając magicznych rezystorów do tego układu.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski