  • 11. Data: 2017-03-12 12:58:58
    Temat: Re: Źródło prądowe 1 A
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Zbych napisał:

    > Jak chcesz coś prostego to weź LM317:
    > http://www.bristolwatch.com/ccs/lm317b.jpg

    Jeżeli chodzi o szumy, jedno z najgorszych rozwiązań, jeżeli chodzi
    o stabilność też beznadziejny. Jedyna zaleta to prostota.

    Zajrzałem do not czego też pytający może się spodziewać.
    http://www.ti.com/lit/an/sbva001/sbva001.pdf

    Dokładności lepszej niż 20ppm raczej nie uzyska, w kalibratorach
    deklarują 25ppm, może w takich kalibratorach źródło referencyjne jest w termostacie.

  • 12. Data: 2017-03-12 13:08:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 12:58, V.L.Pinkley pisze:

    > Dokładności lepszej niż 20ppm raczej nie uzyska, w kalibratorach
    > deklarują 25ppm, może w takich kalibratorach źródło referencyjne jest w
    termostacie.

    Mam dostęp do kalibratorów i taki do wzorcowania amperomierzy byłby OK,
    gdyby nie fakt iż generuje błąd przy rozwarciu zacisków, a potem odmawia
    kolaboracji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2017-03-12 14:49:25
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-12 o 11:12, John Smith pisze:

    > Opisano.
    > R1=1.25[V]/I[A]
    > dla I=1[A]a R1=1.25[Ohm]
    >
    > Łączny spadek napięcia na źródle prądowym z LM317 to:
    > 2[V] - LM317
    > 1.25[V] na R1
    > razem 3.25[V]
    > Jak pasuje to robić.
    > K.

    A jeśli nie pasuje to LT3080 :-)

    P.P.

  • 14. Data: 2017-03-12 16:59:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Sunday, March 12, 2017, 12:24:54 PM, you wrote:

    > Tego akurat używam na obecną chwilę, ale trochę za bardzo pływa wszystko
    > z temperaturą.

    Niemożliwe. Coś musisz robić źle albo Twoje wymagania są z kosmosu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2017-03-12 17:19:02
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Niemożliwe. Coś musisz robić źle albo Twoje wymagania są z kosmosu.

    Było coś na początku o "przyzwoitej" stabilności... Ale bez konkretów.
    Bez zakresu napięć. Nawet bez informacji o podłączeniu obciążenia, a
    przecież bardzo przyzwoite źródła daje się zrobić na opampie, źródle
    napięcia odniesienia i oporniku. Tylko rzadko kiedy można ich użyć, bo
    oba końce pływają. No i w tym wypadku potrzebny byłby trochę mocniejszy
    wzmacniacz (ale ogólnie do dostania).
    W sumie to nie wiem jak dokładnie działają ograniczenia prądowe na
    OPA54x, ale być może też do użycia, w końcu taki tryb pracy jest opisany
    w pdf-ie. Tanie nie są, ale...

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2017-03-12 17:53:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 09:45, PeJot pisze:

    > Widzę. Dzięki i za to, tym niemniej zależy mi na sprawdzonym gotowcu,
    > nie bardzo mam czas na eksperymenty z elektroniką.

    Ale to masz gotowiec, czego więcej oczekujesz? jak chcesz
    mieć zródło o małym dryfie to wpierw poszukaj sobie odpowiednich
    oporników bocznika, taki co będą miały min dryf temp. Jak znajdziesz to
    resztę masz na schemacie, jak nie to zapomnij o dokładności i dryfcie
    jaki żądasz.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2017-03-12 18:02:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-12 o 12:24, PeJot pisze:

    > Tego akurat używam na obecną chwilę, ale trochę za bardzo pływa wszystko
    > z temperaturą.

    Bo 317 na precyzyjne zródło się nie nadaje, sam płynie pod wpływem temp
    do tego dochodzi rezystor który także płynie, w schemacie który Ci już
    tu dali zródło nap odniesienia raz że jest lepsze od tego w 317 po
    drugie nie jest grzane, tutaj będzie płynięcie tylko związane z
    rezystorem pomiarowym.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2017-03-12 20:21:46
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Niemożliwe. Coś musisz robić źle albo Twoje wymagania są z kosmosu.

    Prawdopodobnie za sprawą dziadowskiego rezystora ( poskładany z
    elementów z szuflady ).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2017-03-12 23:28:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    PeJot pisze:

    > Prawdopodobnie za sprawą dziadowskiego rezystora ( poskładany z
    > elementów z szuflady ).

    Nie wiedziałem że są jakieś audiofilskie rezystory.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 20. Data: 2017-03-13 01:02:42
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 12 marca 2017 23:28:36 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:
    > Nie wiedziałem że są jakieś audiofilskie rezystory.
    Ja też, za to są takie o niskim współczynniku temperaturowym rezystancji;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski