  • 61. Data: 2017-05-26 14:51:11
    Temat: Re: Źródła czasu -- kolejność padania
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 May 2017 12:33:17 +0200, Cezary
    Grądys<c...@w...onet.pl> wrote:
    > A jeśli będziemy mieć w domu tak trwałe urządzenia, to po co nam ta
    > emerytura? To jest podstawowy błąd, robić nietrwałe i potem samemu
    > Nie masz roboty, ale nie masz wydatków!

    Nie zrozumiałeś.Emerytura w kontekście pracownika producenta a nie
    konsumenta.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2017-05-26 16:50:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    > Nie wiem czy tak chętnie po internetach opisują wszystkie
    > szczegóły. W każdym razie azotek galu, galium nitride, GaN
    > są jakimś punktem wyjścia. Detektory produkowane z tego
    > materiału są ślepe na światło widzialne, a dobrze widzą UV.

    Dopisz jeszcze tajemnicze słowo Hamamatsu :-)

    P.P.

  • 63. Data: 2017-05-26 17:26:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Dopisz jeszcze tajemnicze słowo Hamamatsu :-)

    U mnie znów stan nastał taki, że słowo to pada kilkanaście razy
    dzienne. Przyzwyczaiłem się jak do powietrza, więc nawet nie
    zauważam.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2017-05-26 20:38:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz zes wymyslil. Zalozmy ze znajdzie sie bateria ktora wytrzyma 25 lat. Jak
    ustrojstwo np raz na dobe wysyla do odbiorcy dane to odbiorca ma zegarek w telefonie
    i sobie korekte czasu zrobi. Jak by ustrojstwo nie wysylalo danych tylko zapisywalo
    to szansa ze sie je kiedys odzyska nie istnieje bo wieloryba cos zje albo sie utopi i
    trupa wieloryba cos zje. Poza tym lacznosc spod wody raczej jest teoretyczna. Jesli
    juz to w pasmie podstawowym i potrzebna antena stad do horyzontu.

  • 65. Data: 2017-05-26 21:09:33
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 24 May 2017 21:48:54 +0200, J.F. napisał(a):

    > Coraz trudniej odebrac.
    > I coraz mniejsze parcie na usluge - kiedys policza, ze im sie nie
    > oplaca remontowac nadajnika.
    > A kiedy to bedzie ... trzeba by sie dowiedziec do kiedy zywotnosc
    > przewiduja.
    > Swiezo po remoncie, czy za 10 lat trzeba bedzie inwestowac.

    DCF jest chyba wciąż urzędowym wzorcem czasu na terenie Niemiec więc
    chyba nieprędko go wyłączą. Czym mieliby go zastąpić?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 66. Data: 2017-05-26 21:37:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/26/2017 1:34 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jedna na wschód, druga na zachód. Też dobrze wykryją południe.

    Ale po co wykrywac południe z hardware :D

    Dzieki korelowaniu z modelem mozesz sobie to poludnie wykryć z
    dokładnością dowolnie wysoka posiadając jedną foto umieszczoną dowolnie
    i odporną na zabrudzenia (w sensie że jak się zabrudzi to dalej bedzie
    dzialać dobrze). Cala zabawa polega na tym że to o której jest 12
    pochodzi z modelu matematycznego a *NIE* z obserwacji. Obserwacje slużą
    tylko do delikatnych korekcji modelu a model popędzany jest z RTC.

  • 67. Data: 2017-05-26 22:02:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to czym zastapic? Modlitwami. Ich nowi obywatele modla sie piec razy dziennie.
    Lepszego wzorca czasu nie ma.

  • 68. Data: 2017-05-27 07:08:34
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 24 May 2017 21:44:22 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > antakrtydzie to bym najzwyczajniej w swiecie synchronizował sie z
    cyklem
    > dzień-noc, zakładając oczywiście stałość zasilania.

    Tyle że jest coś takiego jak krąg polarny. Zaćmienia słońca.
    Zwyczajnie chmury lub coś zasłoni sensor.

  • 69. Data: 2017-05-27 07:11:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 25 May 2017 18:06:00 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > w dzień, poza tym fotorezystory do za trwałych elementów nie należą.

    Mikrokontrolery mogą nie wytrzymać 100 lat.

  • 70. Data: 2017-05-27 07:37:20
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 24 May 2017 22:58:26 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Wyznaczenie astronomicznego...

    Jeżeli ma być dokładnie, to tylko zegar cezowy lub podobny. Z
    ciekawostek: zaliczanie impulsów z pulsara, w Gdańsku coś takiego
    jest.

    Jeżeli ma być nieco mniej dokładnie... instrument przejściowy.

    W praktyce? Kilka zegarów kwarcowych, porządnie skalibrowanych. Oraz
    dodatkowo nasłuch sygnałów czasu i GPS (to też czas). Czyli parę
    sekund na rok korygowane tak długo jak będą istnieć różne rzeczy.
    Potem już bez korekcji.

    Ogólnie ciekawe jest CZYM jest czas. A także czy czas może istnieć
    bez synchronizacji.