  • 121. Data: 2014-11-25 00:44:42
    Temat: Re: Zróbmy akcję przeciwko słupkom
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Nov 2014, 6...@5...174232.invalid wrote:

    > [1] Po to płotek widoczny na zdjęciu, żeby Ci pokazać po której
    > trawie/trawniku nie wolno chodzić.

    Niezbyt. Zieleni o tym charakterze deptać nie wolno :>
    Proste - jakby płotka nie było, też by nie było wolno.

    Przed płotkiem jest skrajnia - przestrzeń nie przewidziana do stawiania
    nogi, w której NAD podłożem może sobie dyndać np. siatka niesiona
    przez pieszego.
    Przepis nakazuje jednak pozostawienie wolnego CHODNIKA (sprawdziłem).

    pzdr, Gotfryd

  • 122. Data: 2014-11-25 00:50:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Nov 2014, 4...@7...194559.invalid wrote:

    > Shrek w
    >
    > "chodnik ˙˙ część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych"
    >
    > Pokażesz przepis, że chodnik musi być z płyt/asfaltu/kostki,

    Nie musi.
    Może być żwirek, piasek, deski itp.

    > i nie może to
    > być powierzchnia częściowo pokryta trawą?

    Nie może być pokryta w ten sposób, że noga "stanie na trawie",
    być może betonowa kratka o oczkach <10cm mogłaby być.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,238,,201
    20101,ustawa-z-dnia-20051971-r-kodeks-wykroczen.html
    +++
    Art. 144.
    § 1. Kto na terenach przeznaczonych do użytku publicznego
    niszczy
    lub uszkadza roœlinnoœć
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    lub [...nie interesuje...]
    albo [...nie interesuje, dotyczy tylko "trawnika lub zieleńca"...]
    ---

    Pozostawiona część przepisu jawnie zabrania "uszkadzania roślinności".
    Ergo, nawet do powyrywania chwastów (na "zielonym teresie publicznym")
    trzeba mieć uprawnienia nadane innym przepisem :>

    pzdr, Gotfryd

  • 124. Data: 2014-11-25 06:22:00
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 23 Nov 2014 17:50:36 GMT, Budzik napisał(a):

    > Mam wrażenie ze juz sie dowiedziałes co i jak i teraz rzniesz głupa.
    > Sorry... Takie wrażenie.
    >
    > Ale to nei ma znaczenia. Najwazniejsze ze juz wiemy na czym stoimy.
    >
    > Przeciwnik p. HGW mieszka w Zabkach i zapewne jest zameldowany w Zabkach. I
    > co?
    > To ma sugerowac, ze w Warszawie nie ma ludzi, ktorzy tam mieszkaja, mogliby
    > sie rozliczac w Warszawie, a mimo to rozliczają się po calej Polsce według
    > miejsc zamieszkania?

    Czekaj: ludzie mieszkają w Warszawie, mogliby się rozliczać w Warszawie, a
    rozliczają się po całej Polsce według miejsca _zamieszkania_? Czy
    zamledowania?

    > Pomijam juz, ze dla mnie cały problem zamieszkiwania jest problemem
    > sztucznym zgodnie z twierdzeniem, ze nikt tak nie utrudni prostych spraw
    > jak biurokraci.

    Czy ja wiem. Parę lat w Wawie mieszkałem będąc zameldowanym gdzie indziej i
    nie miałem problemów z płaceniem podatków w Warszawie. Chcesz powiedzieć, że
    rozliczałem się w Warszawie, a moje podatki szły do miejsca zameldowania?

    [ Hańba Ci, albowiem ledwo się gibiesz! (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 123. Data: 2014-11-25 06:22:00
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 24 Nov 2014 12:09:12 -0600, A.L. napisał(a):

    (ciach...)
    > Podobno Watszawa to Stolica Europy?

    Serio? Kiedy awansowała?

    [ Niektóre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie próby ich ]
    [ naprawienia. (znalezione w necie) ]

  • 125. Data: 2014-11-25 08:38:14
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czekaj: ludzie mieszkają w Warszawie, mogliby się rozliczać w Warszawie, a
    > rozliczają się po całej Polsce według miejsca _zamieszkania_? Czy
    > zamledowania?

    Ile można pisać? Powinieneś wg miejsca zamieszkania. Miejsce zamieszkania
    deklarujesz w urzędzie skarbowym, zgodnie ze stanem faktycznym.

    Kiedyś był na to określony czas (karali nawet mandatami jak się w porę nie
    złożyło formularza aktualizacyjnego), teraz wystarczy podać adres przy
    składaniu deklaracji.

> [...]
    > że
    > rozliczałem się w Warszawie, a moje podatki szły do miejsca zameldowania?

    Zależy gdzie składałeś deklaracje podatkowe. Kasa idzie za deklaracją.

    W necie jest na ten temat pełno informacji, w tv ciągle trąbią o płaceniu
    podatków w miejscu zamieszkania, dziwne, że tak wiele osób ciągle wykazuje
    się niewiedzą.

    Wiwo

  • 126. Data: 2014-11-25 08:40:09
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-24, o godz. 19:27:17
    jerzu <t...@i...pl> napisał(a):

    > Przecież na Kabatach już słychać głosy "Rozjeżdżom nam trawniki,
    > podepczom nasz bruk". ;)

    Nie głosy tylko jeden głos. Guziała. ;-)
    Na szczęście pozbyliśmy się go z dzielnicy tydzień temu. na
    nieszczęście dostał się niestety do Rady Warszawy.,

    Zdrówko

  • 127. Data: 2014-11-25 08:50:00
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup

    >to tak jakby do pieca wrzucić...

    A to zabawne/smieszne bylo?

  • 128. Data: 2014-11-25 08:59:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Ryk p...@g...com ...

    > Czekaj: ludzie mieszkają w Warszawie, mogliby się rozliczać w
    > Warszawie, a rozliczają się po całej Polsce według miejsca
    > _zamieszkania_? Czy zamledowania?

    rozliczaja sie według miejsca zameldowania

> [...]
    > indziej i nie miałem problemów z płaceniem podatków w Warszawie.
    > Chcesz powiedzieć, że rozliczałem się w Warszawie, a moje podatki szły

    To zalezy jaki podałes adres.
    Jeżeli podałes adres zamieszkania w Wawie a zameldowania gdzies tam to szły
    do Warszawy.
    Ale ludzie nie podaja adresu zamieszkania, czy to z niewiedzy czy z innych
    powodów.
    Podają adres zameldowania i ślą PIT do US w swoich rodzinnych
    miejscowościach.
    I o nich się tu rozchodzi.
    Czy jest ich 300.000 - nie mam zielonego pojęcia.

  • 129. Data: 2014-11-25 09:05:52
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-24, o godz. 22:37:15
    Alf/red/ <f...@u...waw.pl> napisał(a):

    > I jest sprężenie zwrotne: ktoś zawala - pojawiają się słupki - ktoś
    > objeżdża - pojawia się więcej słupków...
    > Na przykład https://goo.gl/maps/rEO4W (tam po prawej czasem stają w
    > dwóch rządkach) https://goo.gl/maps/ZpRBX (w dni robocze ok. 50
    > samochodów - zagadka którędy tam wjeżdżają), i tutaj
    > https://goo.gl/maps/NQxPm czasem się ktoś wbija. No bo przecież jest
    > miejsce!

    Koło mnie przed zasłupkowaniem codziennie widziałem do czego służy
    rondo: http://goo.gl/ZOU0p6 ;-)
    Ulica zaś tak http://goo.gl/RdDX4D Choć akurat w czasie robienia fotek
    samochodów dziwnie mało stoi. ;-)
    Zaopatrzenie: http://goo.gl/cgZqZ3
    Zakaz? Jaki Zakaz??? http://goo.gl/sjEyOm
    Skrzyżowanie? Nam wolno. http://goo.gl/NHdjSS
    Byle przed zakazem a że chodnik cały zajęty to przeca nie mój problem:
    http://goo.gl/dyx4IJ

    Zdrówko

  • 130. Data: 2014-11-25 09:24:44
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Nie głosy tylko jeden głos. Guziała. ;-)
    > Na szczęście pozbyliśmy się go z dzielnicy tydzień temu. na
    > nieszczęście dostał się niestety do Rady Warszawy.,

    To kto teraz bedzie tam rzadzil, politruk czy inny przewalacz ?
    Bo u nas "analfabeci" znowu wybrali bylego politruka-przewalacza :)
    http://tustolica.pl/dabrowski-wraca-do-wladzy-czy-po
    -pis-na-bemowie_68861