eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZostawić zimowe?Re: Zostawić zimowe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zostawić zimowe?
    Date: Thu, 17 Mar 2011 20:39:02 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 124
    Message-ID: <iltogq$t0c$1@mx1.internetia.pl>
    References: <1...@4...net>
    <4d7d4855$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
    <1opaf8frofvbc$.qseg17jr7x68.dlg@40tude.net>
    <iljj3h$5uv$1@inews.gazeta.pl>
    <e66ggug6nr51$.q7vfpuk1geww$.dlg@40tude.net> <ilq6t6$v40$1@news.onet.pl>
    <ilq87b$b7p$1@node2.news.atman.pl> <ilq9si$d16$1@news.onet.pl>
    <ilqclv$phr$1@news.onet.pl> <ilqi86$jk5$1@news.onet.pl>
    <ilqvqh$hr8$1@mx1.internetia.pl> <ilsihc$8ts$1@news.onet.pl>
    <ilst4i$ol0$1@news.onet.pl> <ilt62k$s4i$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-173-60.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1300391258 29708 77.254.173.60 (17 Mar 2011 19:47:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Mar 2011 19:47:38 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ilt62k$s4i$1@news.onet.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2357312
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-17 15:32, Massai pisze:
    > Artur Maśląg wrote:
    >
    >> W dniu 2011-03-17 09:59, Massai pisze:
    >>
    >>> Jakie niby krzyki?
    >>
    >> W newsach obowiązują pewne zasady - chyba je znasz, skoro tak długo
    >> piszesz.
    >
    > Chodzi Ci o te pojedyncze wyrazy napisane kapitalikami?
    > To są wg. Ciebie te "krzyki"?
    > Toż to podkreślenie, a nie krzyk.

    > Krzykiem jest całe zdanie napisane kapitalikami.

    Nieprawda.

    > Coś pomyliłeś.

    Niczego nie pomyliłem - prowadzisz jakąś krucjatę to na zdrowie.

    > W skrócie, bo już naprawdę mi się nie chce, dorabiasz jakąś ideologię,
    > imputujesz mi emocjonalne zachowania, odpowiadasz wymijająco zamiast
    > napisac konkretnie.

    Wręcz przeciwnie - ideologię to sobie Ty dorobiłeś (o czym już pisałem)
    i próbujesz udowodnić jej prawdziwość na swoich przykładach - w tym
    np. tylko kilku dni w W-wie, kiedy w Twoim mniemaniu opony zimowe mogły
    się przydać. Konkretnie pisałem, odpowiedzieć nie chciałeś, nie
    potrafiłeś - dla mnie to już nieistotne.

    > Uważam, że ktoś kto mówi "wiedząc że mam słabsze opony, jadę
    > ostrożniej, w związku z tym jestem chroniony przed negatywnymi
    > skutkami" dowodzi swojego braku wyobraźni, skoro nie potrafi sobie
    > WYOBRAZIĆ (podkreślenie, a nie krzyk, żeby pokazać związek pomiędzy
    > "wyobraźnią" a "wyobrażeniem sobie czegoś") sytuacji, w której mimo
    > ostrożnej jazdy - przydałyby mu się opony lepiej dostosowane do
    > nawierzchni i warunków, a wręcz takowe opony mogłyby mu (lub komuś)
    > uratować życie lub zdrowie.

    Wiesz, pozostań sobie ze swoją ideologią i wynikającymi z niej
    imaginacjami. Nigdzie nie postawiłem takich tez i nie uda Ci się mi
    ich przypisać, choć pewnie tak by Ci było łatwiej. Zresztą to co
    jest w cytacie jednoznacznie świadczy, że Twoje argumenty nie są już
    racjonalne, a emocjonalne. Warunki bywają różne, opony różne, samochody
    różne, a do wypadków dochodzi z różnych przyczyn. Wydawało mi się,
    że kiedyś podchodziłeś do różnych zagadnień raczej pragmatycznie
    i bardziej się opierałeś na miarodajnych statystykach, niż na
    wyimaginowanych skutkach jednostkowych zachowań, które się zwykle
    odrzuca w zakresie kwalifikacji ich wpływu na bezpieczeństwo.
    Gdybać to można zawsze i biorąc pod uwagę Twoją argumentację to
    samochody powinny posiadać automat do automatycznej zmiany
    np. 16 rodzajów opon w zależności od sytuacji. Niestety, jak
    warunki są gorsze, to człowiek ma zwolnić, jechać rozsądnie,
    a nie liczyć na to, że super opony go przed czymś uchronią.

    > A jeśli chodzi o wątek "zimówki latem, a letnie zimą", to uważam że w
    > naszych warunkach klimatycznych znacznie większe jest ryzyko że latem
    > złapie nas na trasie deszcz, i że asfalt będzie mokry niż że zimą
    > będziemy zmuszeni jechać po zaśnieżonej drodze.

    Wniosek w zasadzie prawidłowy, tylko z niego nie wynika kolejna
    implikacja, że generalnie lepiej używać letnich zimą niż zimowych
    zimą, co wcześniej próbowałeś udowodnić. Mało tego, nie wynika
    z tego również, że jazda na zimówkach latem jest pochodną
    braku wyobraźni i prowadzi to niebezpiecznych sytuacji.

    > I że znacznie mniej uciążliwe będzie zrezygnowanie z samochodu (jeśli
    > już ktoś chce tak oszczędzać) zimą w te parę dni z białymi drogami, niż
    > wiosną, latem i jesienią w dni deszczowe.

    Widzisz, tutaj po raz kolejny piszesz o jakichś oszczędnościach, a
    nie kwestii zasadniczej, czyli ewentualnych problemach związanych
    z jazdą na zimowych latem.

    > Co do Twoich mętnych dywagacji o tym że "różne sa opony zimowe, różne
    > letnie", to testy pokazują wprost że nawet najlepszej klasy zimówka
    > (niech będzie precyzyjnie M+S, choć te śniegowe stanowią pomijalny
    > margines w kupowanych przez kierowców) jest na mokrym asfalcie gorsza
    > niż słaba opona letnia.

    To nie są mętne dywagacje, tylko ocena zachowania różnych opon w
    różnych warunkach itd. Testy o tym nie powiedzą.

    > W typowej sytuacji, czyli gdy ktoś kupuje opony z tej samej półki
    > cenowej - różnica się pogłębia.

    Różnica teoretyczna w zakresie warunków testowych - owszem.

    > Możesz się z tym nie zgadzać, podawać przykłady swoich doświadczeń, ale
    > mam nadzieję że będziesz miał na tyle samokrytycyzmu, że będziesz
    > pamiętał o tym że sam mi wypominałeś opieranie się na własnych
    > doświadczeniach.

    No i znów zacząłeś z jakimiś dziwacznymi insynuacjami. Ze swojej
    strony mogę tylko napisać, że tkwisz w błędzie, ponieważ statystyka
    wyraźnie mówi, że jest dużo mniej wypadków przy gorszych warunkach
    pogodowych (deszcz, ślisko, ograniczona widoczność etc.) niż w
    warunkach super pogody, kiedy niby wszystko jest w porządku, super
    opony letnie super trzymają na suchym w super widoczności itd.
    Być może jest to odpowiedź na ten brak wyobraźni i rozsądku, który
    przypisywałeś ludziom jeżdżącym latem na zimowych.

    > A tu mały konkret, porównaj:
    > http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/test-opon-z
    imowych-test-opon-zi
    > mowki-test-7503.html
    >
    > http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/galeria-pow
    iekszenie_5894_2.htm
    > l#gallHead

    A co to jest za konkret? Dwa testy różnych opon. Nawet nie napisali w
    jakich temperaturach odbywały się testy itd.

    > Najlepsza zimówka jest gorsza od najgorszej letniej.

    No, a we wnioskach piszą, że zimówki należy zakładać na zapas, a jak
    ktoś w większości jeździ po mieście/płaskim, to lepiej/wygodniej jednak
    używać całorocznych.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: