-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zostawić zimowe?
Date: Thu, 17 Mar 2011 20:39:02 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 124
Message-ID: <iltogq$t0c$1@mx1.internetia.pl>
References: <1...@4...net>
<4d7d4855$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
<1opaf8frofvbc$.qseg17jr7x68.dlg@40tude.net>
<iljj3h$5uv$1@inews.gazeta.pl>
<e66ggug6nr51$.q7vfpuk1geww$.dlg@40tude.net> <ilq6t6$v40$1@news.onet.pl>
<ilq87b$b7p$1@node2.news.atman.pl> <ilq9si$d16$1@news.onet.pl>
<ilqclv$phr$1@news.onet.pl> <ilqi86$jk5$1@news.onet.pl>
<ilqvqh$hr8$1@mx1.internetia.pl> <ilsihc$8ts$1@news.onet.pl>
<ilst4i$ol0$1@news.onet.pl> <ilt62k$s4i$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-254-173-60.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1300391258 29708 77.254.173.60 (17 Mar 2011 19:47:38 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Mar 2011 19:47:38 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <ilt62k$s4i$1@news.onet.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2357312
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-17 15:32, Massai pisze:
> Artur Maśląg wrote:
>
>> W dniu 2011-03-17 09:59, Massai pisze:
>>
>>> Jakie niby krzyki?
>>
>> W newsach obowiązują pewne zasady - chyba je znasz, skoro tak długo
>> piszesz.
>
> Chodzi Ci o te pojedyncze wyrazy napisane kapitalikami?
> To są wg. Ciebie te "krzyki"?
> Toż to podkreślenie, a nie krzyk.
> Krzykiem jest całe zdanie napisane kapitalikami.
Nieprawda.
> Coś pomyliłeś.
Niczego nie pomyliłem - prowadzisz jakąś krucjatę to na zdrowie.
> W skrócie, bo już naprawdę mi się nie chce, dorabiasz jakąś ideologię,
> imputujesz mi emocjonalne zachowania, odpowiadasz wymijająco zamiast
> napisac konkretnie.
Wręcz przeciwnie - ideologię to sobie Ty dorobiłeś (o czym już pisałem)
i próbujesz udowodnić jej prawdziwość na swoich przykładach - w tym
np. tylko kilku dni w W-wie, kiedy w Twoim mniemaniu opony zimowe mogły
się przydać. Konkretnie pisałem, odpowiedzieć nie chciałeś, nie
potrafiłeś - dla mnie to już nieistotne.
> Uważam, że ktoś kto mówi "wiedząc że mam słabsze opony, jadę
> ostrożniej, w związku z tym jestem chroniony przed negatywnymi
> skutkami" dowodzi swojego braku wyobraźni, skoro nie potrafi sobie
> WYOBRAZIĆ (podkreślenie, a nie krzyk, żeby pokazać związek pomiędzy
> "wyobraźnią" a "wyobrażeniem sobie czegoś") sytuacji, w której mimo
> ostrożnej jazdy - przydałyby mu się opony lepiej dostosowane do
> nawierzchni i warunków, a wręcz takowe opony mogłyby mu (lub komuś)
> uratować życie lub zdrowie.
Wiesz, pozostań sobie ze swoją ideologią i wynikającymi z niej
imaginacjami. Nigdzie nie postawiłem takich tez i nie uda Ci się mi
ich przypisać, choć pewnie tak by Ci było łatwiej. Zresztą to co
jest w cytacie jednoznacznie świadczy, że Twoje argumenty nie są już
racjonalne, a emocjonalne. Warunki bywają różne, opony różne, samochody
różne, a do wypadków dochodzi z różnych przyczyn. Wydawało mi się,
że kiedyś podchodziłeś do różnych zagadnień raczej pragmatycznie
i bardziej się opierałeś na miarodajnych statystykach, niż na
wyimaginowanych skutkach jednostkowych zachowań, które się zwykle
odrzuca w zakresie kwalifikacji ich wpływu na bezpieczeństwo.
Gdybać to można zawsze i biorąc pod uwagę Twoją argumentację to
samochody powinny posiadać automat do automatycznej zmiany
np. 16 rodzajów opon w zależności od sytuacji. Niestety, jak
warunki są gorsze, to człowiek ma zwolnić, jechać rozsądnie,
a nie liczyć na to, że super opony go przed czymś uchronią.
> A jeśli chodzi o wątek "zimówki latem, a letnie zimą", to uważam że w
> naszych warunkach klimatycznych znacznie większe jest ryzyko że latem
> złapie nas na trasie deszcz, i że asfalt będzie mokry niż że zimą
> będziemy zmuszeni jechać po zaśnieżonej drodze.
Wniosek w zasadzie prawidłowy, tylko z niego nie wynika kolejna
implikacja, że generalnie lepiej używać letnich zimą niż zimowych
zimą, co wcześniej próbowałeś udowodnić. Mało tego, nie wynika
z tego również, że jazda na zimówkach latem jest pochodną
braku wyobraźni i prowadzi to niebezpiecznych sytuacji.
> I że znacznie mniej uciążliwe będzie zrezygnowanie z samochodu (jeśli
> już ktoś chce tak oszczędzać) zimą w te parę dni z białymi drogami, niż
> wiosną, latem i jesienią w dni deszczowe.
Widzisz, tutaj po raz kolejny piszesz o jakichś oszczędnościach, a
nie kwestii zasadniczej, czyli ewentualnych problemach związanych
z jazdą na zimowych latem.
> Co do Twoich mętnych dywagacji o tym że "różne sa opony zimowe, różne
> letnie", to testy pokazują wprost że nawet najlepszej klasy zimówka
> (niech będzie precyzyjnie M+S, choć te śniegowe stanowią pomijalny
> margines w kupowanych przez kierowców) jest na mokrym asfalcie gorsza
> niż słaba opona letnia.
To nie są mętne dywagacje, tylko ocena zachowania różnych opon w
różnych warunkach itd. Testy o tym nie powiedzą.
> W typowej sytuacji, czyli gdy ktoś kupuje opony z tej samej półki
> cenowej - różnica się pogłębia.
Różnica teoretyczna w zakresie warunków testowych - owszem.
> Możesz się z tym nie zgadzać, podawać przykłady swoich doświadczeń, ale
> mam nadzieję że będziesz miał na tyle samokrytycyzmu, że będziesz
> pamiętał o tym że sam mi wypominałeś opieranie się na własnych
> doświadczeniach.
No i znów zacząłeś z jakimiś dziwacznymi insynuacjami. Ze swojej
strony mogę tylko napisać, że tkwisz w błędzie, ponieważ statystyka
wyraźnie mówi, że jest dużo mniej wypadków przy gorszych warunkach
pogodowych (deszcz, ślisko, ograniczona widoczność etc.) niż w
warunkach super pogody, kiedy niby wszystko jest w porządku, super
opony letnie super trzymają na suchym w super widoczności itd.
Być może jest to odpowiedź na ten brak wyobraźni i rozsądku, który
przypisywałeś ludziom jeżdżącym latem na zimowych.
> A tu mały konkret, porównaj:
> http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/test-opon-z
imowych-test-opon-zi
> mowki-test-7503.html
>
> http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/galeria-pow
iekszenie_5894_2.htm
> l#gallHead
A co to jest za konkret? Dwa testy różnych opon. Nawet nie napisali w
jakich temperaturach odbywały się testy itd.
> Najlepsza zimówka jest gorsza od najgorszej letniej.
No, a we wnioskach piszą, że zimówki należy zakładać na zapas, a jak
ktoś w większości jeździ po mieście/płaskim, to lepiej/wygodniej jednak
używać całorocznych.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.11 20:46 Artur Maśląg
- 17.03.11 21:33 Artur Maśląg
- 18.03.11 09:23 niusy.pl
- 18.03.11 09:24 niusy.pl
- 18.03.11 14:50 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=