-
Data: 2011-03-17 20:39:02
Temat: Re: Zostawić zimowe?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-03-17 15:32, Massai pisze:
> Artur Maśląg wrote:
>
>> W dniu 2011-03-17 09:59, Massai pisze:
>>
>>> Jakie niby krzyki?
>>
>> W newsach obowiązują pewne zasady - chyba je znasz, skoro tak długo
>> piszesz.
>
> Chodzi Ci o te pojedyncze wyrazy napisane kapitalikami?
> To są wg. Ciebie te "krzyki"?
> Toż to podkreślenie, a nie krzyk.
> Krzykiem jest całe zdanie napisane kapitalikami.
Nieprawda.
> Coś pomyliłeś.
Niczego nie pomyliłem - prowadzisz jakąś krucjatę to na zdrowie.
> W skrócie, bo już naprawdę mi się nie chce, dorabiasz jakąś ideologię,
> imputujesz mi emocjonalne zachowania, odpowiadasz wymijająco zamiast
> napisac konkretnie.
Wręcz przeciwnie - ideologię to sobie Ty dorobiłeś (o czym już pisałem)
i próbujesz udowodnić jej prawdziwość na swoich przykładach - w tym
np. tylko kilku dni w W-wie, kiedy w Twoim mniemaniu opony zimowe mogły
się przydać. Konkretnie pisałem, odpowiedzieć nie chciałeś, nie
potrafiłeś - dla mnie to już nieistotne.
> Uważam, że ktoś kto mówi "wiedząc że mam słabsze opony, jadę
> ostrożniej, w związku z tym jestem chroniony przed negatywnymi
> skutkami" dowodzi swojego braku wyobraźni, skoro nie potrafi sobie
> WYOBRAZIĆ (podkreślenie, a nie krzyk, żeby pokazać związek pomiędzy
> "wyobraźnią" a "wyobrażeniem sobie czegoś") sytuacji, w której mimo
> ostrożnej jazdy - przydałyby mu się opony lepiej dostosowane do
> nawierzchni i warunków, a wręcz takowe opony mogłyby mu (lub komuś)
> uratować życie lub zdrowie.
Wiesz, pozostań sobie ze swoją ideologią i wynikającymi z niej
imaginacjami. Nigdzie nie postawiłem takich tez i nie uda Ci się mi
ich przypisać, choć pewnie tak by Ci było łatwiej. Zresztą to co
jest w cytacie jednoznacznie świadczy, że Twoje argumenty nie są już
racjonalne, a emocjonalne. Warunki bywają różne, opony różne, samochody
różne, a do wypadków dochodzi z różnych przyczyn. Wydawało mi się,
że kiedyś podchodziłeś do różnych zagadnień raczej pragmatycznie
i bardziej się opierałeś na miarodajnych statystykach, niż na
wyimaginowanych skutkach jednostkowych zachowań, które się zwykle
odrzuca w zakresie kwalifikacji ich wpływu na bezpieczeństwo.
Gdybać to można zawsze i biorąc pod uwagę Twoją argumentację to
samochody powinny posiadać automat do automatycznej zmiany
np. 16 rodzajów opon w zależności od sytuacji. Niestety, jak
warunki są gorsze, to człowiek ma zwolnić, jechać rozsądnie,
a nie liczyć na to, że super opony go przed czymś uchronią.
> A jeśli chodzi o wątek "zimówki latem, a letnie zimą", to uważam że w
> naszych warunkach klimatycznych znacznie większe jest ryzyko że latem
> złapie nas na trasie deszcz, i że asfalt będzie mokry niż że zimą
> będziemy zmuszeni jechać po zaśnieżonej drodze.
Wniosek w zasadzie prawidłowy, tylko z niego nie wynika kolejna
implikacja, że generalnie lepiej używać letnich zimą niż zimowych
zimą, co wcześniej próbowałeś udowodnić. Mało tego, nie wynika
z tego również, że jazda na zimówkach latem jest pochodną
braku wyobraźni i prowadzi to niebezpiecznych sytuacji.
> I że znacznie mniej uciążliwe będzie zrezygnowanie z samochodu (jeśli
> już ktoś chce tak oszczędzać) zimą w te parę dni z białymi drogami, niż
> wiosną, latem i jesienią w dni deszczowe.
Widzisz, tutaj po raz kolejny piszesz o jakichś oszczędnościach, a
nie kwestii zasadniczej, czyli ewentualnych problemach związanych
z jazdą na zimowych latem.
> Co do Twoich mętnych dywagacji o tym że "różne sa opony zimowe, różne
> letnie", to testy pokazują wprost że nawet najlepszej klasy zimówka
> (niech będzie precyzyjnie M+S, choć te śniegowe stanowią pomijalny
> margines w kupowanych przez kierowców) jest na mokrym asfalcie gorsza
> niż słaba opona letnia.
To nie są mętne dywagacje, tylko ocena zachowania różnych opon w
różnych warunkach itd. Testy o tym nie powiedzą.
> W typowej sytuacji, czyli gdy ktoś kupuje opony z tej samej półki
> cenowej - różnica się pogłębia.
Różnica teoretyczna w zakresie warunków testowych - owszem.
> Możesz się z tym nie zgadzać, podawać przykłady swoich doświadczeń, ale
> mam nadzieję że będziesz miał na tyle samokrytycyzmu, że będziesz
> pamiętał o tym że sam mi wypominałeś opieranie się na własnych
> doświadczeniach.
No i znów zacząłeś z jakimiś dziwacznymi insynuacjami. Ze swojej
strony mogę tylko napisać, że tkwisz w błędzie, ponieważ statystyka
wyraźnie mówi, że jest dużo mniej wypadków przy gorszych warunkach
pogodowych (deszcz, ślisko, ograniczona widoczność etc.) niż w
warunkach super pogody, kiedy niby wszystko jest w porządku, super
opony letnie super trzymają na suchym w super widoczności itd.
Być może jest to odpowiedź na ten brak wyobraźni i rozsądku, który
przypisywałeś ludziom jeżdżącym latem na zimowych.
> A tu mały konkret, porównaj:
> http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/test-opon-z
imowych-test-opon-zi
> mowki-test-7503.html
>
> http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/galeria-pow
iekszenie_5894_2.htm
> l#gallHead
A co to jest za konkret? Dwa testy różnych opon. Nawet nie napisali w
jakich temperaturach odbywały się testy itd.
> Najlepsza zimówka jest gorsza od najgorszej letniej.
No, a we wnioskach piszą, że zimówki należy zakładać na zapas, a jak
ktoś w większości jeździ po mieście/płaskim, to lepiej/wygodniej jednak
używać całorocznych.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.11 20:46 Artur Maśląg
- 17.03.11 21:33 Artur Maśląg
- 18.03.11 09:23 niusy.pl
- 18.03.11 09:24 niusy.pl
- 18.03.11 14:50 r...@k...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=