eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZostawić zimowe?Re: Zostawić zimowe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.
    org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zostawić zimowe?
    Date: Wed, 16 Mar 2011 19:25:19 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 129
    Message-ID: <ilqvqh$hr8$1@mx1.internetia.pl>
    References: <1...@4...net>
    <4d7d4855$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
    <1opaf8frofvbc$.qseg17jr7x68.dlg@40tude.net>
    <iljj3h$5uv$1@inews.gazeta.pl>
    <e66ggug6nr51$.q7vfpuk1geww$.dlg@40tude.net> <ilq6t6$v40$1@news.onet.pl>
    <ilq87b$b7p$1@node2.news.atman.pl> <ilq9si$d16$1@news.onet.pl>
    <ilqclv$phr$1@news.onet.pl> <ilqi86$jk5$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-254-173-60.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1300300433 18280 77.254.173.60 (16 Mar 2011 18:33:53 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Mar 2011 18:33:53 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ilqi86$jk5$1@news.onet.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2357069
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-16 15:42, Massai pisze:
    > Artur Maśląg wrote:
    >
    >> W dniu 2011-03-16 13:19, Massai pisze:
    >>> Przem wrote:
    >>>
    >>>> W dniu 16.03.2011 12:28, Massai pisze:
    >>>>
    >>>>> Naprawdę, w polskich warunkach gdzie mamy deszczową wiosnę,
    >>>>> często mokre lato, i deszczową jesień, i dużo jeździmy po
    >>>>> mokrym asfalcie - jazda latem na zimówkach to proszenie się o
    >>>>> kłopoty. Już lepiej jeździć na letnich zimą...
    >>>>
    >>>> A mozesz mi podac skad masz takie wnioski?
    >>>
    >>> Z własnych doświadczeń. Co roku przez większość sezonu "zimowego"
    >>> jeżdżę na zimówkach po drogach czarnych, suchych lub mokrych. Jak
    >>> każdy chyba.
    >>
    >> Widzisz, jakoś inni na podstawie swoich doświadczeń nie formułują
    >> tak kategorycznych wniosków. Być może w Twoim samochodzie i na
    >> Twoich oponach taka sytuacja występuje, ale z tego wiele nie wynika
    >> w zakresie ogólnym.
    >
    > A na podstawie doświadczeń tych "innych" ma coś w zakresie ogólnym
    > wynikać?

    Jak napisałem wyżej - to nie jest kwestia wynikania wprost, tylko
    kwestia formułowania kategorycznych wniosków, by tym epatować innych,
    mniej doświadczonych czy też zwyczajnie zainteresowanych tematyką.

    > Jak chcesz "zakres ogólny" to popatrz na testy, powiedzmy, obiektywne.
    > W dodatku testy gazetowe, które można raczej podejrzewać o stronniczość
    > w kierunku zimówek (bo reklamodawcy, bo urabianie klientów, itp.) -
    > wszystkie pokazują jak marna jest zimówka na mokrym asfalcie w
    > porównaniu z letnią. Nawet zimą.

    Czytałem, widziałem, jeździłem. Miałem Ci już wcześniej napisać, że
    te Twoje opowieści o nagłych hamowaniach, aquaplaningu itd. są tak
    naprawdę średnio istotne w zakresie wypadków związanych z brakiem
    wyobraźni, co sugerowałeś osobom jeżdżącym na zimowych w lecie.
    Różnice w oponach bywają bardzo duże - często na niekorzyść tych
    niby lepszych i lepiej dostosowanych do warunków.

    > A realnie na to patrząc - ileż to razy tej zimy jeździłeś po białych
    > drogach? 3, 5, niechby 10 dni?

    Po samej Warszawie (jest np. taka ulica Puławska ;)) było tego więcej.
    Nawet w zeszłym tygodniu bokiem brałem zakręt, a po zjechaniu w boczną
    to ciężko było się zatrzymać, czy skręcić. Jak się ładnie można na
    letnich załatwić dokładnie na tej samej trasie i w podobnych warunkach
    doskonale wiem, ponieważ ćwiczę od kilku lat ten sam odcinek - różne
    samochody i różne opony. Oczywiście, na letnich też się da, o czym
    zresztą nie raz pisałem. O trasach to nawet nie wspomnę, choć nie
    jestem kierowcą zawodowym i w sumie obecnie nie jeżdżę już zbyt dużo
    (powiedzmy ~ 25kkm rocznie, choć to różnie wygląda - kiedyś robiłem
    dużo więcej).

    > W związku z tym wynikałoby z tych testów że zimówki można olać, bo
    > bardzo rzadko pokazują swoją przydatność - i w te dni można przesiąść
    > się do komunikacji miejskiej.

    Wolne żarty. Coś tam pisałeś o rozsądku i wyobraźni... Wiesz, mimo
    faktu, że jestem wrogiem debilnej propagandy, że zimówki zapewniają
    bezpieczeństwo, to absolutnie się nie zgadzam z tym co powyżej napisałeś
    na temat opon, za to całkowicie się zgadzam z faktem, że możesz się
    przesiąść na te kilka dni do KM, podobnie jak ci, którzy nie bardzo
    rozumieją na czym polega jazda samochodem.

    > A co do zimówki na suchym asfalcie, w ciepłą pogodę, pływanie, w
    > zakrętach etc. to wyraźnie pisałem - jak się nie jeździ ostro, na
    > granicy przyczepności, można olać.

    Nie zauważyłem byś to wyraźnie napisał, ale niech Ci będzie. Tak,
    jak się jeździ normalnie, to w zasadzie nawet różnicy nie czuć.
    Czasem coś zapiszczy, może się poczuje gorszą trakcję (albo i lepszą,
    zależy jakie opony były wcześniej na samochodzie itd.).

    > Ale w normalnym użytkowaniu opona ma umożliwić przede wszystkim
    > zahamowanie. A klimat mamy taki jaki mamy - pada często. A i drogi z
    > koleinami, w których lubią się zbierać kałuże.

    W normalnym użytkowaniu to się jeździ normalnie i tak też się hamuje.
    Jak spadnie deszcz i jest mokro to się zwalnia, a nie dogina na
    granicy przyczepności i później płacze, że przez drogę złe słupy
    przebiegały i ten jeden nie zdążył...

    > Ja przeszedłem???

    Owszem.

    > Jak mi ktoś zaczyna wytykać brak rozsądku, że niby zmienianie czy też
    > namawianie innych do zmiany na letnie ma być dowodem braku rozsądku, to
    > napisałem tylko że moim zdaniem takie podejście dowodzi braku wyobraźni.

    Zdaje się, że reagujesz emocjonalnie i nawet nie starasz się zrozumieć
    co przedpiśca chciał przekazać.

    > To nie ja zjechałem na taki tor dyskusji.

    Owszem, zjechałeś. Przy okazji te krzyki, które miały udowodnić Twoją
    rację i głupotę reszty świata. Nie ma tak dobrze.

    > Jeszcze 10 lat temu byłem zwolennikiem zimówek. Ale jak potestowałem
    > zimówki w naszych warunkach "zimowych" - zdarza mi się że jeżdżę na
    > letnich do końca grudnia, jak nie pada ostro.

    A jestem zwolennikiem wyobraźni, rozsądki i dostosowania się do
    warunków, a nie zwolennikiem czy przeciwnikiem jakichś opon. Wręcz
    wielokrotnie już pisałem, że dobrym wyborem do zwykłego dupowozu
    są opony wielosezonowe, czy też, że opony zimowe jednego producenta
    potrafią mieć lepszą trakcję od opon letnich (nawet tego samego
    producenta, że o innym nie wspomnę). Dodam do tego, że te opony zimowe,
    o których piszesz, że nadają się tylko na białe drogi, jest zwyczajną
    bzdurą, ponieważ są to opony M+S (w znakomitej większości), a nie opony
    dedykowane do warunków stricte zimowych w postaci kopnego śniegu.
    Raz miałem i takowe - nawet można było do nich kolce dołożyć. To się
    nie nadawało do normalnej eksploatacji w mieście, czy na trasach.
    Znaczy dawało się tym jeździć, ale było to porażka - może takie
    sobie zanabyłeś i stąd takie Twoje wnioski?

    > W tym roku komfortowo
    > wymieniłem w połowie grudnia - zero kolejek, od ręki wymiana.

    Nieistotne dla sprawy. W styczniu też nie było kolejek, a ja i tak
    się umawiam na dzień i na godzinę, więc nawet sezonie wymian kolejka
    dla mnie nie istnieje.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: