    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zostawić zimowe?
    Date: Wed, 16 Mar 2011 14:42:14 +0000 (UTC)

    Artur Maśląg wrote:

    > Widzisz, jakoś inni na podstawie swoich doświadczeń nie formułują
    > tak kategorycznych wniosków. Być może w Twoim samochodzie i na
    > Twoich oponach taka sytuacja występuje, ale z tego wiele nie wynika
    > w zakresie ogólnym.

    A na podstawie doświadczeń tych "innych" ma coś w zakresie ogólnym
    wynikać?

    Jak chcesz "zakres ogólny" to popatrz na testy, powiedzmy, obiektywne.
    W dodatku testy gazetowe, które można raczej podejrzewać o stronniczość
    w kierunku zimówek (bo reklamodawcy, bo urabianie klientów, itp.) -
    wszystkie pokazują jak marna jest zimówka na mokrym asfalcie w
    porównaniu z letnią. Nawet zimą.

    A realnie na to patrząc - ileż to razy tej zimy jeździłeś po białych
    drogach? 3, 5, niechby 10 dni?
    W związku z tym wynikałoby z tych testów że zimówki można olać, bo
    bardzo rzadko pokazują swoją przydatność - i w te dni można przesiąść
    się do komunikacji miejskiej.

    A co do zimówki na suchym asfalcie, w ciepłą pogodę, pływanie, w
    zakrętach etc. to wyraźnie pisałem - jak się nie jeździ ostro, na
    granicy przyczepności, można olać.

    Ale w normalnym użytkowaniu opona ma umożliwić przede wszystkim
    zahamowanie. A klimat mamy taki jaki mamy - pada często. A i drogi z
    koleinami, w których lubią się zbierać kałuże.

    > (...)

    > No proszę, jak lekką ręką przeszedłeś po cichu od technicznej kwestii
    > użytkowania opon zimowych w lecie do wręcz wytykania innym braku
    > wyobraźni z samego faktu takiego zachowania.

    Ja przeszedłem???
    Jak mi ktoś zaczyna wytykać brak rozsądku, że niby zmienianie czy też
    namawianie innych do zmiany na letnie ma być dowodem braku rozsądku, to
    napisałem tylko że moim zdaniem takie podejście dowodzi braku wyobraźni.

    To nie ja zjechałem na taki tor dyskusji.

    > Zupełnie jakbym
    > czytał fundamentalistów z drugiej strony barykady, co to każą zimówki
    > zakładać już przy 10 stopniach powyżej zera.

    Jeszcze 10 lat temu byłem zwolennikiem zimówek. Ale jak potestowałem
    zimówki w naszych warunkach "zimowych" - zdarza mi się że jeżdżę na
    letnich do końca grudnia, jak nie pada ostro. W tym roku komfortowo
    wymieniłem w połowie grudnia - zero kolejek, od ręki wymiana.

    --
    Pozdro
    Massai