-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zostawić zimowe?
Date: Wed, 16 Mar 2011 12:19:30 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 77
Message-ID: <ilq9si$d16$1@news.onet.pl>
References: <1...@4...net>
<4d7d4855$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
<1opaf8frofvbc$.qseg17jr7x68.dlg@40tude.net>
<iljj3h$5uv$1@inews.gazeta.pl>
<e66ggug6nr51$.q7vfpuk1geww$.dlg@40tude.net> <ilq6t6$v40$1@news.onet.pl>
<ilq87b$b7p$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1300277970 13350 212.160.173.137 (16 Mar 2011 12:19:30 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Mar 2011 12:19:30 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356959
[ ukryj nagłówki ]Przem wrote:
> W dniu 16.03.2011 12:28, Massai pisze:
>
> > Naprawdę, w polskich warunkach gdzie mamy deszczową wiosnę, często
> > mokre lato, i deszczową jesień, i dużo jeździmy po mokrym asfalcie -
> > jazda latem na zimówkach to proszenie się o kłopoty. Już lepiej
> > jeździć na letnich zimą...
> >
>
> A mozesz mi podac skad masz takie wnioski?
Z własnych doświadczeń. Co roku przez większość sezonu "zimowego"
jeżdżę na zimówkach po drogach czarnych, suchych lub mokrych. Jak każdy
chyba.
I jest bardzo duża różnica, gdy się porówna do letnich, dlatego też
zimą staram się jeździć jak najdłużej na letnich, i wiosną zmieniam jak
najwcześniej. Już bym to zrobił, ale byłem na urlopie w Alpach, nie
wiedziałem co będzie na drogach dojazdowych.
> Bo cos mi sie wydaje ze siedzenia na tylku i poskrobania palcem w
> glowke. Przyjzyj sie bieznikowi zimowej opony, zapewniam cie ze w
> deszczu radzi sobie calkiem niezle, a jak jest cieplo to mieksza
> mieszanka na nawet ciut lepsza przyczepnosc.
To przyjrzyj się temu bieżnikowi dokładniej, jeśli tak potrafisz
oceniać na oko przydatność bieżnika w róznych warunkach. Swoją drogą,
nie myślałeś o zatrudnieniu się w jakiejś firmie oponiarskiej? oni
wykorzystują komputery do projektowania, laboratoria badawcze, potem
wiele testów... a Ty tak na oko? Talent od Boga, nie zmarnuj go.
>
> I zeby nie byc goloslownym, jezdzilem (jak juz pisalem wczesniej) 3
> sezony na Debicy Frigo, nawet w lecie na poludniu Europy (Wlochy).
> Zadnych znaczaco gorszych parametrow jezdnych nie zauwazylem. A w
> ulewie tez jechalem przekraczajac Alpy.
Akurat dębica frigo jest oponą która w testach porównawczych wypada na
asfalcie najlepiej zimówek ;-) Trafiłeś akurat na oponę bardziej
uniwersalną, niż zimową.
>
> Mysle ze w calej dyskusji wazny jest jeden element.
> Jezdzimy roznymi wozami z roznym ogumieniem i ukladem hamulcowym.
Widzisz, przed i po zmianie opon mam proste porównanie - mam samochód z
automatyczną skrzynią i sporym silnikiem. Eliminuje to czynnik sprzęgła.
I po zmianie na zimowe, albo przed zmianą na letnie, szczególnie na
mokrym - muszę mocno uważać przy ruszaniu. I zapomnieć o próbach
"przeskoczenia" - samochód naprawdę niełatwo rozbujać na zimówkach, na
mokrym asfalcie.
>
> Widze ze niektorzy w ewentualnosci zgodzily by sie pojechac Zukiem w
> super pogode, bo moze widocznosc i droga hamowania bylaby
> akceptowalna. Ale jak by sie zaczelo chmurac to tego Zuka trzeba by
> natychmiast wymienic na cos z Brembo i opona deszczowa :)
>
> rozsadku zycze
A ja wyobraźni. Na drogach najczęściej giną nie ci nierozsądni (bo
zazwyczaj całkiem niezłym substytutem rozsądku jest instynkt
samozachowawczy), tylko ci którym brakło wyobraźni.
Wyobraź sobie pare sytuacji drogowych, w których twoja ostrożność,
ograniczenie prędkości itp - nic nie pomogą, bo np. ktoś ci zajdzie
drogę, i po prostu będziesz MUSIAŁ hamować.
Jeśli masz doświadczenie w jeździe, nie powienieś mieć problemu z
przypomnieniem sobie sytuacji w których po prostu ktoś cię postawił, a
nie sam się w nie wpakowałeś.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.11 14:07 Artur Maśląg
- 16.03.11 14:56 Filip KK
- 16.03.11 15:42 Massai
- 16.03.11 16:52 Przemysław Gubernat
- 16.03.11 18:33 Ofka
- 16.03.11 18:48 Ofka
- 16.03.11 18:50 r...@k...pl
- 16.03.11 19:25 Artur Maśląg
- 16.03.11 19:30 Artur Maśląg
- 16.03.11 19:34 Krzysiek Kielczewski
- 16.03.11 19:50 J.F.
- 16.03.11 20:12 r...@k...pl
- 16.03.11 20:22 Krzysiek Kielczewski
- 16.03.11 20:33 Artur Maśląg
- 16.03.11 20:42 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS