  • Data: 2013-04-21 18:39:18
    Temat: Re: Zoom APS-C ze swiatlem 1.8
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz [mr.] wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Tak, tak... Wtedy zoomy miały "jakość". Panie dziejku... ;-) A
    > jak kogoś nie było stać na tak drogie szkło, to kupował sobie obiektyw
    > dwuogniskowy... :))

    nie wiem czy miałeś kiedyś jakieś 35-70 2.8 ale nikkor był bardzo dobrym
    szklem manualnym.

    > Ja po prostu nie lubię szkieł ze stałym światłem - taki wymóg
    > oznacza bezproduktywną utratę dłuższych ogniskowych + czasem obcięcie
    > światła na szerokim kącie. Taki krótki zakres (jedyny wyjątek, to
    > UWA), to właściwie jak rozklekotana stałka z luzami... ;) Zresztą -
    > rzadko kiedy taki zakres zoomu nie znajduje się dla stałki w zasięgu
    > "zoomu nożnego". Czyli lepiej już byłoby zaprojektować dobrze
    > skorygowane 18 mm f/1.4, co nie? ;-)

    stałoogniskowe zoomy powstały w celu pracy profesjonalnej, zwykle na pełnej
    dziurze w całym zakresie oferują co najmniej przyzwoitą ostrość. Stała
    ogniskowa jest wygodniejsza od zmiennej.

    warto mieć po prostu też dobre jasne stałki i tyle...