  • Data: 2011-01-29 21:46:34
    Temat: Re: Żółte wiatło
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:c1.01.3PG8Q4$05p@mike.oldfield.org.pl...

    > A gdzież ja taką tezę stawiam?
    >
    > Twój problem to niezauważenie, że prędkość pojazdu, a przepustowość to nie
    > to samo.
    > Przepustowość to ilość aut na minutę.
    > Jadą auta 100km/h, odstęp między nimi 50m. To znaczy, że auto przejeżdża
    > co
    > 1,8 sekundy. Masz przepustowość 33 1/3 auta na minutę.
    >
    > Jadą auta 30km/h. Odstęp między autami 10m. To znaczy, że auto przejeżdża
    > co 1,2 sekundy. Przepustowość 50 aut na minutę.
    >
    > I co, głupio ci?

    To jest kompletnie nieadekwatne do problemu. Jest oczywiste, że samochody
    poruszające się szybciej nie muszą jechać jeden za drugim bo po prostu nie
    ma ich tyle. Gdybyś jednak miał tyle samochodów by jechały gęściej to
    dokładnie tak stanie się co w oczywisty sposób poskutkuje większą a nie
    mniejszą przepustowością. Bo jak Ci pisałem, te odległości między
    samochodami zasadniczo nie wynikają z prędkości tylko np z wyższego biegu i
    wpływ prędkości nie jest taki, jak napisałeś.