-
Data: 2019-09-29 20:38:02
Temat: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2019-09-29 19:52, Kviat wrote:
> W dniu 29.09.2019 o 18:49, CTP pisze:
>> W dniu niedziela, 29 września 2019 17:00:57 UTC+2 użytkownik Kviat
>> napisał:
>>> "- Artykuł 49 Prawa o ruchu drogowym dotyczy kierowców, którzy chcieliby
>>> zaparkować samochód.
>>
>> Pani Joanna chyba powinna pożegnać się z pracą, bo wykazuje głęboką
>> nieznajomość PORD.
>
> I co? Pożegnała się?
Skoro powinna to widać nie pożegnała się. Jakby pożegnała się to by
bardzie powinna? Ja codziennie żegnam się z pracą i raczej nic z tego
nie wynika dla tego co powinienem a czego nie powinienem.
>
>> Parkowanie ma swoją definicję w Kodeksie i nazywa się to postojem.
>> Natomiast wzmiankowany artykuł 49 dotyczy zatrzymywania się.
>>
>>> Prawo nie zabrania zatrzymania samochodu przed
>>> przejściem w celu umożliwienia przejścia im przez jezdnię - mówi
>>
>> Bzdura! Prawo zabrania zatrzymywania się, z wyjątkiem sytuacji, które
>> zmuszają kierowcę do takiego manewru (sygnalizacja świetlna, znak
>> ustąp pierwszeństwa, korek, itp.). Pieszy stojący na chodniku nie jest
>> takim przypadkiem.
>
> Serio?
> Trzy instancje były innego zdania. Podyskutuj z tym:
>
> https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kie
rowca/news-kierowca-ktory-przepuszcza-pieszych-jest-
winnym-wypadku,nId,2484587
>
Z przedstawionego poniżej przez Ciebie streszczenia nie wynika by miał z
czym dyskutować. Jest dokładnie tak jak napisał :-)
>
> "pewna pani oblała egzamin na prawo jazdy, bo zatrzymała się przed
> przejściem. Na przejściu nie było jeszcze pieszych, chociaż stali na
> chodniku i ich zachowanie wskazywało na możliwość wejścia na pasy."
>
> "Po jej odwołaniu Dyrektor Departamentu Organizacyjnego Urzędu
> Marszałkowskiego unieważnił egzamin. Egzaminator odwołał się do
> Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które decyzję urzędu
> marszałkowskiego uznało za słuszną. Pan egzaminator nie dał jednak za
> wygraną i odwołał się do sądu. Dopiero tam poległ ostatecznie.
> Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy również podtrzymał
> unieważnienie egzaminu i oddalił skargę egzaminatora."
>
> "Oliwy do ognia dodała jeszcze pewna pani egzaminator, która na portalu
> branżowym dotyczącym bezpieczeństwa ruchu drogowego zaczęła lansować
> opinię, iż nie należy zatrzymywać się przed przejściami, bo to
> zabronione. Jest co najmniej dziwne, że ludzie z branży, podobno
> fachowcy, popularyzują takie poglądy."
> "Jeden z ówczesnych współautorów tego przepisu, Zbigniew Drexler,
> wieloletni ekspert ówczesnego Ministerstwa Komunikacji, wyjaśnił mi
> zresztą:
>
> Przepis o zakazie zatrzymywania się na przejściu, przed nim i
> ewentualnie za nim nie był redagowany z myślą o zatrzymywaniu się w celu
> przepuszczenia pieszych.
No tak, a przepis o służebności koniecznej był redagowany na okoliczność
przepędzania bydła po łące w starożytnym Rzymie. Co z tego wynika dla
stosowania tego przepisu dzisiaj?
> Chodziło o zatrzymywanie się, które może
> spowodować ograniczenie widoczności. Np. ktoś na chwilę zatrzymuje się
> przed przejściem, aby pobiec do kiosku po gazetę... Pojazd zasłania
> przejście. Piesi nie widzą nadjeżdżających pojazdów, a ich kierowcy nie
> widzą pieszych. O to tu chodziło.
Samochód, który bezprawnie zatrzymał się by przepuścić nie zasłania?
> Rzecz jasna zakaz zatrzymywania się to
> także zakaz postoju.
Nie, to dwa zakazy. Znak jest jeden. :-)
> Powoływanie jednak tego przepisu w sytuacji, kiedy
> pojazd zatrzymuje się, aby umożliwić pieszym przejście przez jezdnię to
> ewidentna bzdura i pomylenie pojęć.
Nie, nie jest bzdura. To jest proste stosowanie prawa.
> Wówczas zatrzymanie wynika z
> warunków ruchu! Ręce opadają, jak się słyszy takie teorie"
>
> "Sąd zajął w sprawie oblanego egzaminu następujące stanowisko (II SA/Bd
> 175/17 - Wyrok WSA w Bydgoszczy):
>
> "Na tle okoliczności faktycznych rozpatrywanej sprawy przyjąć więc
> należy, że jakkolwiek osoby widoczne na nagraniu DVD nie znajdowały się
> na przejściu, a zatem nie korzystały z pierwszeństwa, jednakże ich
> zachowanie sugerowało zamiar wejścia na przejście, to reakcja
> egzaminowanej polegająca na zatrzymaniu pojazdu i ustąpieniu
> pierwszeństwa przy uwzględnianiu zasady ograniczonego zaufania, tym
> samym nie stanowiła naruszenia normy prawnej wynikającej z art. 49 ust.
> 1 pkt. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
> właśnie ze względu na obowiązek wynikający z art. 4 ustawy - Prawo o
> ruchu drogowym, kreującego jakże istotną w ruchu drogowym - zasadę
> ograniczonego zaufania"
>
> "Nie wolno więc bezmyślnie zakładać, że skoro pieszy nie wszedł jeszcze
> na przejście to kierujący pojazdem ma przed nim pierwszeństwo i dlatego
> nie wolno mu w żadnym razie zatrzymywać się przed przejściem, gdyż
> byłoby to wykroczeniem. Wręcz przeciwnie, kierujący obowiązany jest
> zmniejszyć prędkość i być gotowym do natychmiastowego zatrzymania
> samochodu. Jeżeli obserwowane zachowanie pieszych wskazuje na możliwość
> wejścia na przejścia, to kierujący obowiązany jest stosować zasadę
> ograniczonego zaufania i zakładać nawet możliwość wtargnięcia pieszego
> przed nadjeżdżający pojazd.
No i widzisz, jasno stoi, że "nie można zakładać w każdym razie" co
znaczy, że w ogólności zakładać można. A Ty twierdzisz inaczej.
>
> Jeśli zatem widzę, że pieszy czyni ruch ciałem, jakby za chwilę miał
> wejść na przejście albo pieszy idzie szybkim krokiem do przejścia, to
> mam obowiązek zakładać i przewidywać, że ten pieszy na przejście
> wejdzie. Nie wolno mi zatem w żadnym razie kontynuować jazdy, "bo mam
> pierwszeństwo".
Posłuchaj, tu nie chodzi o to, by pieszego przejechać, ale by pieszy nie
rościł sobie praw, których nie posiada. Bo mu to szkodzi i naraża także
kierowców. Należy takie przekonania tępić.
>
> Resztę doczytasz samodzielnie.
Ojej ojej, a Ty czytać nie umiesz?
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.19 20:39 kk
- 29.09.19 20:46 Kviat
- 29.09.19 21:00 Kviat
- 29.09.19 21:02 Queequeg
- 29.09.19 21:26 WS
- 29.09.19 21:35 Zenek Kapelinder
- 29.09.19 21:49 Zenek Kapelinder
- 29.09.19 21:51 Kviat
- 29.09.19 21:59 Kviat
- 29.09.19 22:07 j...@j...org
- 29.09.19 22:34 Zenek Kapelinder
- 29.09.19 22:48 kk
- 29.09.19 23:03 kk
- 29.09.19 23:12 kk
- 30.09.19 02:53 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=