-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
ne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.
fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<5d8f0880$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<qmo3u4$ubd$1@dont-email.me>
<1...@g...com>
<5d8fa5cd$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <qmoj6v$ral$1@dont-email.me>
<5d8fd4dc$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<qmpm01$mgd$1@dont-email.me>
<5d9067ae$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<qmq01l$avg$1@dont-email.me>
<5d908db3$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
From: Kviat
Date: Sun, 29 Sep 2019 17:00:54 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <c...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 54
Message-ID: <5d90c726$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.38.207
X-Trace: 1569769254 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17358 89.64.38.207:54303
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4684
X-Received-Body-CRC: 667966399
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663056
[ ukryj nagłówki ]W dniu 29.09.2019 o 15:40, Zenek Kapelinder pisze:
> Bo plynnosc jest najwazniejsza jesli idzie o zanieczyszczanie srodowiska.
Używanie hamulca przed przejściem jest najważniejsze dla życia pieszego.
> Na dodatek sejm stanal na wysokosci zadania i uznal ze nie ma potrzeby zmieniac
istniejacych przepisow ktore pieszemu czekajacemu na przejscie czy zblizajacemu sie
do przejscia > pierwszenstwa nad samochodem ktory do przejscia sie zbliza nie daje.
No bo wiadomo. Mamy przecież najmądrzejszy sejm w Europie. Tyle, że
statystyki i rzeczywistość temu przeczą.
I uściślając: sejm przyjął, senat odrzucił.
> Przy takim stanie prawnym kierowcy nie wolno sie zatrzymac zeby przepuscic pieszego
chcacego wejsc na przejscie.
Po pierwsze bredzisz. Wolno. Nie trzeba, ale możesz. Tylko dzbany i
buraki tego nie robią.
Po drugie, w strefach zamieszkania masz wręcz obowiązek, tam pieszy ma
zawsze pierwszeństwo.
I po trzecie, przepisy należy zmienić, a nie tkwić mentalnie w
średniowieczu do końca świata tak jak "nasz" sejm.
https://moto.wp.pl/ustepowanie-pieszym-stojacym-prze
d-przejsciem-grzecznosc-czy-smiertelne-zagrozenie-61
73202135836289a
"- Artykuł 49 Prawa o ruchu drogowym dotyczy kierowców, którzy chcieliby
zaparkować samochód. Prawo nie zabrania zatrzymania samochodu przed
przejściem w celu umożliwienia przejścia im przez jezdnię - mówi
Wirtualnej Polsce Joanna Biel-Radwańska z krakowskiej policji drogowej.
Za taką wykładnią przemawia też art. 26 Prawa o ruchu drogowym, który
mówi, że kierującemu zabrania się omijania pojazdu, który jechał w tym
samym kierunku, ale zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa
pieszemu. Jeśli przepisy w art. 49 zabraniałyby ustępowania pieszym, to
czy sytuacja ta zostałaby ujęta w art. 26?"
Czyli nawet gdy przed przejściem czeka staruszka, to ty się nie
zatrzymasz, bo zablokujesz kilka samochodów z tyłu? A jak staruszka ma
pecha i trafi na kilkadziesiąt takich baranów jak ty, to niech czeka?
Obyś na starość zawsze trafiał na takich idiotów i czekał w deszczu, aż
mistrzowie kierownicy w swoich cieplutkich suvach przejadą.
Ręce opadają.
> W przypadku kiedy kierowca wyczuwa ze pieszy moglby wejsc pomimo ze jest to
zakazane ma pelne prawo uzyc sygnalu dzwiekowego zeby go ostrzec zeby nie wchodzil.
Bredzisz. Nie ma zakazu wchodzenia pieszych na przejście dla pieszych.
Od tego to przejście jest.
Kierowca, gdy wyczuwa, że pieszy mógłby wejść, ma zasrany obowiązek
zwolnić i zachować szczególną ostrożność, a nie trąbić.
Taki sam zasrany obowiązek ma także wtedy, gdy niczego przed przejściem
nie wyczuwa.
Twoim zasranym obowiązkiem jest umożliwienie przejścia pieszemu przez
przejście DLA PIESZYCH, a nie trąbienie. Takim jak ty, to się powinno w
samochodach montować syreny okrętowe, żeby cię ostrzegały, że zbliżasz
się do przejścia dla pieszych.
Pozdrawiam
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.19 17:30 Zenek Kapelinder
- 29.09.19 18:34 Kviat
- 29.09.19 18:49 CTP
- 29.09.19 19:08 kk
- 29.09.19 19:52 Kviat
- 29.09.19 19:59 Budzik
- 29.09.19 20:06 kk
- 29.09.19 20:08 kk
- 29.09.19 20:38 kk
- 29.09.19 20:39 kk
- 29.09.19 20:46 Kviat
- 29.09.19 21:00 Kviat
- 29.09.19 21:02 Queequeg
- 29.09.19 21:26 WS
- 29.09.19 21:35 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=