-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
ne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.
fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<5d8f0880$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<qmo3u4$ubd$1@dont-email.me>
<1...@g...com>
<5d8fa5cd$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <qmoj6v$ral$1@dont-email.me>
<5d8fd4dc$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<qmpm01$mgd$1@dont-email.me>
<5d9067ae$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<qmq01l$avg$1@dont-email.me>
<5d908db3$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
From: Kviat
Date: Sun, 29 Sep 2019 17:00:54 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <c...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 54
Message-ID: <5d90c726$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.38.207
X-Trace: 1569769254 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17358 89.64.38.207:54303
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4684
X-Received-Body-CRC: 667966399
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663056
[ ukryj nagłówki ]W dniu 29.09.2019 o 15:40, Zenek Kapelinder pisze:
> Bo plynnosc jest najwazniejsza jesli idzie o zanieczyszczanie srodowiska.
Używanie hamulca przed przejściem jest najważniejsze dla życia pieszego.
> Na dodatek sejm stanal na wysokosci zadania i uznal ze nie ma potrzeby zmieniac
istniejacych przepisow ktore pieszemu czekajacemu na przejscie czy zblizajacemu sie
do przejscia > pierwszenstwa nad samochodem ktory do przejscia sie zbliza nie daje.
No bo wiadomo. Mamy przecież najmądrzejszy sejm w Europie. Tyle, że
statystyki i rzeczywistość temu przeczą.
I uściślając: sejm przyjął, senat odrzucił.
> Przy takim stanie prawnym kierowcy nie wolno sie zatrzymac zeby przepuscic pieszego
chcacego wejsc na przejscie.
Po pierwsze bredzisz. Wolno. Nie trzeba, ale możesz. Tylko dzbany i
buraki tego nie robią.
Po drugie, w strefach zamieszkania masz wręcz obowiązek, tam pieszy ma
zawsze pierwszeństwo.
I po trzecie, przepisy należy zmienić, a nie tkwić mentalnie w
średniowieczu do końca świata tak jak "nasz" sejm.
https://moto.wp.pl/ustepowanie-pieszym-stojacym-prze
d-przejsciem-grzecznosc-czy-smiertelne-zagrozenie-61
73202135836289a
"- Artykuł 49 Prawa o ruchu drogowym dotyczy kierowców, którzy chcieliby
zaparkować samochód. Prawo nie zabrania zatrzymania samochodu przed
przejściem w celu umożliwienia przejścia im przez jezdnię - mówi
Wirtualnej Polsce Joanna Biel-Radwańska z krakowskiej policji drogowej.
Za taką wykładnią przemawia też art. 26 Prawa o ruchu drogowym, który
mówi, że kierującemu zabrania się omijania pojazdu, który jechał w tym
samym kierunku, ale zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa
pieszemu. Jeśli przepisy w art. 49 zabraniałyby ustępowania pieszym, to
czy sytuacja ta zostałaby ujęta w art. 26?"
Czyli nawet gdy przed przejściem czeka staruszka, to ty się nie
zatrzymasz, bo zablokujesz kilka samochodów z tyłu? A jak staruszka ma
pecha i trafi na kilkadziesiąt takich baranów jak ty, to niech czeka?
Obyś na starość zawsze trafiał na takich idiotów i czekał w deszczu, aż
mistrzowie kierownicy w swoich cieplutkich suvach przejadą.
Ręce opadają.
> W przypadku kiedy kierowca wyczuwa ze pieszy moglby wejsc pomimo ze jest to
zakazane ma pelne prawo uzyc sygnalu dzwiekowego zeby go ostrzec zeby nie wchodzil.
Bredzisz. Nie ma zakazu wchodzenia pieszych na przejście dla pieszych.
Od tego to przejście jest.
Kierowca, gdy wyczuwa, że pieszy mógłby wejść, ma zasrany obowiązek
zwolnić i zachować szczególną ostrożność, a nie trąbić.
Taki sam zasrany obowiązek ma także wtedy, gdy niczego przed przejściem
nie wyczuwa.
Twoim zasranym obowiązkiem jest umożliwienie przejścia pieszemu przez
przejście DLA PIESZYCH, a nie trąbienie. Takim jak ty, to się powinno w
samochodach montować syreny okrętowe, żeby cię ostrzegały, że zbliżasz
się do przejścia dla pieszych.
Pozdrawiam
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.19 17:30 Zenek Kapelinder
- 29.09.19 18:34 Kviat
- 29.09.19 18:49 CTP
- 29.09.19 19:08 kk
- 29.09.19 19:52 Kviat
- 29.09.19 19:59 Budzik
- 29.09.19 20:06 kk
- 29.09.19 20:08 kk
- 29.09.19 20:38 kk
- 29.09.19 20:39 kk
- 29.09.19 20:46 Kviat
- 29.09.19 21:00 Kviat
- 29.09.19 21:02 Queequeg
- 29.09.19 21:26 WS
- 29.09.19 21:35 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Yanosik
- sprezony amoniak
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
Najnowsze wątki
- 2025-03-27 PKW JUŻ odrzuciła 9/53 kandydatów na prezydenta ale może JESZCZE nie mamy Drugiej Rumuni z TEGO powodu :-)
- 2025-03-27 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-27 Warszawa => Asystent Sprzedaży <=
- 2025-03-27 Warszawa => Customer Service with Spanish + translation <=
- 2025-03-27 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-27 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-03-27 Czy prawo mówi o prawie do udziału w przesłuchaniu pełnomocnika czy pełnomocników?
- 2025-03-27 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-27 Gerald B. zeznawał z DWOMA pełnomocnikami z najwyższej półki
- 2025-03-27 Yanosik
- 2025-03-26 Jaka wełna na poddasze?
- 2025-03-26 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-26 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-03-26 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-26 Czujnik dławienia termicznego procesora - który?