eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŻodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginieRe: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
    Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5d8fa5cd$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <qmoj6v$ral$1@dont-email.me>
    <5d8fd4dc$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <qmpm01$mgd$1@dont-email.me>
    <5d9067ae$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <qmq01l$avg$1@dont-email.me>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sun, 29 Sep 2019 12:51:36 +0200

    W dniu 29.09.2019 o 12:12, ToMasz pisze:

    > trochę się nie zgadzam.

    No ale tu nie ma nic do zgadzania się albo niezgadzania. Statystyki są
    jakie są i nie ma tu pola do dyskusji.

    > 100% wypadków na pasach, wynika z tego ze
    > kierowca miał się zatrzymać i tego nie zrobił ORAZ pieszy nie spojrzał
    > czy kierowca to zrobił. MUSZĄ zajść  dwa warunki.

    To co piszesz jest oczywiście prawdą ale nie zmienia nic w dyskusji.
    Pierwszeństwo ustala się w celu podniesienia bezpieczeństwa a nie jego
    obniżenia. Pierwszeńtwo rozmyte nie podnosi bezpieczeństwa. Tu też nie
    ma pola do dyskusji. Widać to jasno - są dwa obowzy z jasnym
    pierwszeńtwem w starej Europie i rozmytym w postsowieckiej. Chyba nie
    muszę tłumaczyć gdzie mają lepsze statystyki?

    > niestety, a może stety, pierwszeństwo zawsze oznacza to samo. I ja,
    > biorąc pod uwagę tych co stracą życie na pasach, wolałbym aby traktować
    > pierwszeństwo pieszych jak trójkątny znak drogowy.

    Nikt ci nie broni jeśli jesteś pieszym. A jak jesteś kierowcą to masz
    ich przepuścić, bo mają pierwszeńtwo.

    > nie twierdze czy to
    > jest lepsze czy gorsze. z pełnym przekonaniem twierdze że to uchroniłoby
    > setki istnień.

    Statystyki temu przeczą.

    > doczytałem resztę, strażak swoją postawą trochę się o taki wyrok prosił.

    Ja też. Ciekawy jestem czy jak któryś z grupowych debili "pierwszeńtwo
    pieszego na pasach znaczy że ma ustąpić pierwszeńtwa" pierdolnie
    pieszego to będzie się tak tłumaczył w sądzie i potem ryczał, że bez
    zawiasów dostał.

    --
    Shrek