eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŻodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginieRe: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
    Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sun, 29 Sep 2019 10:13:35 +0200

    W dniu 29.09.2019 o 09:20, ToMasz pisze:

    > dzięki za wskazówkę. przeczytałem, dostał dwa lata bez zawiasów. tyle że
    > to jedyny taki wyrok, mimo że kolizji/wypadków zdarzało się więcej.

    Bo i wyroki bez zawiasów w sprawach wypadków drogowych nie są znów takie
    częste. Najczęściej podpisuje się oświadczenie i koniec szopki. Bomby
    nic nie dają. Zauważ, że nawer bor/sop na ogół się nie wygłupiał, tylko
    podpisywano oświadczenie i ewentualnie mandat z niższej półki jak
    poszkodowany się uparł policję wzywać. Tak naprawdę sprawa straszydła to
    niechlubny wyjątek (wcale bym się nie zdziwił gdyby wywołany przez
    nadgroliwych kulsonów, co niepytani chcieli wejść w dupę władzi i
    narobili smrodu). Bomby nic nie zmieniają. Tyle, że może sobie ignorować
    niektóre przepisy, ale tylko do czasu. W razie wypadku czy kolizji winę
    orzeka się normalnie.

    > Tylko że sprawa będzie miała podobne konsekwencje.

    Zgadzam się częsciowo.

    Po pierwsze to kierowcy pojazdów uprzewilijowanych (może z wyjątkiem
    służby obijania pojazdów) zdają sobie sprawę z tego, że bomby nie
    zdejmują z nich odpowiedzialności a poniekąd nakładają większą.

    Po drugie jesli miało być to porównanie do uświadamiania uczestników
    ruchu co do kwestii pierwszeństwa na przejściu, to wbrew zaklęciom,
    statystyki są o rząd wielkości lepsze w krajach gdzie pierwszeństow to
    jest jasno określone. Po trzecie to mimo (albo dzięki) uswiadamiania
    naszych rodaków co do tej kwestii, statystyki mimo wszystko się
    poprawiały (i doszliśmy do ściany, gdzie bez zmiany przepisów i
    pałowania debili pokroju zenka dalej już nie pójdziemy). Kto miał
    zmądrzeć już zmądrzał. A debili co twierdzą, że pierwszeńswo dla
    pieszych oznacza w istocie znak ustąp pierwszeństwa, tylko ustawodawca
    postanowił sobie zażartować z życia ludzkiego i nazwał to pierwszeńtwem
    należy pałować mandatami po 500 PLN + puinkty (bo więcej się nie da) w
    przypadku prób tłumaczenia się. A w przypadku recydywy lejce na rok z
    bani. Jak to nie pomoże to skierowanie do psychiatry.

    A co do wyroku... nie widzę sensu wsadzania strażaka do pierdla.

    --
    Shrek