eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŻodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginieRe: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 29 Sep 2019 01:12:22 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginie
    From: d...@g...com

    W dniu niedziela, 29 września 2019 09:20:36 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > dzięki za wskazówkę. przeczytałem, dostał dwa lata bez zawiasów. tyle że
    > to jedyny taki wyrok, mimo że kolizji/wypadków zdarzało się więcej.
    > Tylko że sprawa będzie miała podobne konsekwencje. (UWAGA, nie pisze kto
    > ma racje a kto jej niema). Media przekonują pieszych że mają
    > pierwszeństwo - wypadki. Sąd skazał kierowce pojazdu uprzywilejowanego -
    > albo kierowców nie będzie, albo będą jeździli do wypadku wolniutko. ile
    > mamy takich interwencji w których minuta w tą a w tamtą to kwestia żyć
    > albo umrzeć? 1 tyś na rok? No to tysiąc osób troszkę wcześniej umrze. co
> [...]

    Sąd Najwyższy uchylił wyrok tego strażaka:
    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-09-24/straz
    ak-spowodowal-wypadek-w-drodze-do-pozaru-sad-najwyzs
    zy-uchylil-mu-wyrok-2-lat-wiezienia/
    Poza tym trudno powiedzieć, jaki wyrok byłby sprawiedliwy.
    Z tego, co napisane jest w ww. artykule:
    "Wtedy uderzyła w nie strażacka scania. Później pchała przed sobą zmiażdżone auto
    przez ok. 75 metrów."
    "Mężczyzna nie przyznał się do winy. - Nie zahamowałem, bo było ryzyko, że przewrócę
    wóz - tłumaczył wówczas, dodając, że nie zdawał sobie sprawy, iż przez kilkadziesiąt
    metrów pcha inne auto. - Nie widziałem go zza kierownicy. Myślałem, że uderzył w
    nasze koło i odbił się - tłumaczył."

    Być może należałoby interwencje klasyfikować na różne poziomy pilności interwencji,
    bo przecież nie zawsze straż jedzie po to aby ratować życie. Czasami jadą do kota na
    drzewie, itp.
    Wydaje mi się, że jazda na sygnale jest też często nadużywana, zwłaszcza przez
    karetki pogotowia. Na przykład widziałem, że karetka jedzie bez sygnałów a dopiero
    przed skrzyżowaniem, gdzie jest korek włącza sygnały świetlne i dźwiękowe.

    Darek