  • 101. Data: 2019-10-02 10:39:11
    Temat: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 10:11, J.F. pisze:

    > Istotne jest, zeby pieszy poczekal na chodniku i samochod/y przepuscil.
    > I obecne zapisy w zasadzie cos takiego mowia.

    NIe mówią. Możesz przechodzić "zmuszając" samochody do hamowania bądź
    nawet zatrzymania. NIe możesz _bezpośrednio_ przed podjazd, przy czym
    bezpośrednio to zanczy tyle, żeby dać mu szansę się zatrzymać.
    Oczywiście bezmyślne egzekwowanie pierwszeńtwa nie jest logiczne,
    patrząc po ilości debili "pierwszeszńtwo pieszego oznacza, że ma mi
    ustąpić", natomiast nieprawdą jest, że ci debile mają rację. Nie mają i
    sprawdziłem w praktyce - po przesłaniu nagrania mądalom pała zmiekła i
    mandaty przyjeli, więc nie było konieczności składania zeznań.

    --
    Shrek

  • 102. Data: 2019-10-02 10:39:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Wed, 2 Oct 2019 10:11:11 +0200, J.F. napisał(a):

    >To jak, ma postawić nogę na jezdni, potem z powrotem na chodniku i
    >tak
    >czekać aż kierowca stanie i dopiero przechodzić? Czy ma postawić nogę
    >na
    >jezdni i w tej pozycji czekać aż kierowca stanie?

    Ma stanac na krawezniku i poczekac az samochody przejada.

    Dopuszczam wersje z postawieniem stopy na jezdni ... ale wtedy trzeba
    poczekac az kierowca stanie, bo kto nie poczeka, ten moze skonczyc w
    szpitalu :-)

    J.

  • 103. Data: 2019-10-02 10:44:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 2, 2019 at 10:36:05 AM UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:

    > To jak, ma postawić nogę na jezdni, potem z powrotem na chodniku i tak
    > czekać aż kierowca stanie i dopiero przechodzić? Czy ma postawić nogę na
    > jezdni i w tej pozycji czekać aż kierowca stanie?

    Tak jak przez lata bylo (najlogiczniesze rozwiazanie), czyli czekac na chodniku az
    bedzie mozna przejsc bezpiecznie ;)
    Ale w UE nie ma na to raczej szans :(

  • 104. Data: 2019-10-02 10:47:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Oct 2019 10:39:36 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Dopuszczam wersje z postawieniem stopy na jezdni ... ale wtedy trzeba
    > poczekac az kierowca stanie, bo kto nie poczeka, ten moze skonczyc w

    W niektórych miejscach to by można czekać godzinami :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 105. Data: 2019-10-02 11:00:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2019 o 10:39, J.F. pisze:

    > Dopuszczam wersje z postawieniem stopy na jezdni ... ale wtedy trzeba
    > poczekac az kierowca stanie, bo kto nie poczeka, ten moze skonczyc w
    > szpitalu :-)

    Ale pierwszeńtwo reguluje się prawem, a nie masą.

    --
    Shrek

  • 106. Data: 2019-10-02 11:02:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >W niektórych miejscach to by można czekać godzinami :)

    Nie mowie nie, ale:
    -chcesz, zeby jeden pieszy zatrzymywal dziesiatki samochodow ? To
    takie nieekologiczne :-P
    -a gdzie jest samorzad ? Powinien tam swiatla postawic, kladke, tunel
    -kierowcy az tacy nieuzyci nie sa - ktorys tam sie zatrzyma i
    przepusci, luki miedzy samochodami tez sa.
    -zawsze moze pieszy zaryzykowac plaskostopie i postawic stope na
    jezdni :-)

    Ale ... co w przeciwnym przypadku - jest przejscie, ruch pieszych
    duzy, ktory sie zatrzyma, aby samochod przepuscic ?

    J.

  • 107. Data: 2019-10-02 11:12:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-02 o 11:02, J.F. pisze:

    > Nie mowie nie, ale:
    > -chcesz, zeby jeden pieszy zatrzymywal dziesiatki samochodow ? To takie
    > nieekologiczne :-P

    Dlaczego dziesiątki? Jeden, albo kilka.

    > -a gdzie jest samorzad ? Powinien tam swiatla postawic, kladke, tunel ...

    To dopiero by było nieekologiczne.

    > -kierowcy az tacy nieuzyci nie sa - ktorys tam sie zatrzyma i przepusci,
    > luki miedzy samochodami tez sa.

    To w ogóle znieśmy wszystkie przepisy, i niech po prostu ludzie chodzą i
    jeżdżą po wolnych miejscach.

    --
    Liwiusz

  • 108. Data: 2019-10-02 11:18:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Dlaczego dziesiątki? Jeden, albo kilka.

    Kolega narzekal, ze "czekac by trzeba godzinami" wiec dziesiatki.

    Przy jednym samochodzie pieszy bez problemu go przepuszcza, tracac
    raptem kilka sekund wiec argument w mocy.
    Przy kilku pojazdach strata czasu pieszego wieksza ... ale z drugiej
    strony jednak kilka pojazdow, wiec argument ekologiczny i spoleczny
    jeszcze mocniejszy :-)

    >To dopiero by było nieekologiczne.

    Dlaczego ?

    >To w ogóle znieśmy wszystkie przepisy, i niech po prostu ludzie
    >chodzą i jeżdżą po wolnych miejscach.

    No i zauwaz co podkreslamy - sa kraje, gdzie pieszy ma pierwszenstwo,
    czy moze raczej - pojazd ma obowiazek ulatwienia mu przejscia ... ale
    przejsc tam jakby mniej.
    W efekcie pieszy przechodzi gdzie chce ... ale bez pierwszenstwa, na
    wlasne ryzyko, bez tej "ochrony" ktorą u nas przejscie daje ...

    J.

  • 109. Data: 2019-10-02 11:19:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Ale pierwszeńtwo reguluje się prawem, a nie masą.

    Masie nie wytlumaczysz ze nie ma prawa :-)

    J.

  • 110. Data: 2019-10-02 11:41:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 02.10.2019 o 06:53, CTP pisze:

    >Tak - wypadki mamy dlatego, że ktoś ustąpił pierwszeńtwa a nie
    >dlatego, że się na przejściu dla pieszych spodziawał wszystkiego
    >tylko nie samochodu przepuszczającego pieszego i nie zachował
    >odstępu.

    No wiesz - miejski bywa gesty, odstepy male, a przejscia trzy
    samochody dalej nie zawsze widac.

    Przy czym nie wiem czy to takie niebezpieczne, ale dochodzi drugie -
    wyprzedzanie na przejsciu.
    Wcale nie zamierzasz wyprzedzaj, jedziesz powoli, to ciebie
    wyprzedzaja .. i nagle pas obok zwalnia.

    I pieknie zostajesz wyprowadzony na pieszego :-(

    J.