-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.albasani.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcolog
ne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.hig
hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net> <qmlook$ba6$1@news.icm.edu.pl>
<d...@g...com>
<qmlsve$b2m$1@news.icm.edu.pl> <qn159v$3gf$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<l...@4...net>
<5d945c44$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<vfw28hnrxsnr$.1u5tu04ngsze3$.dlg@40tude.net>
<5d9462ed$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<5d946741$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<5d946c35$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94808b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<5d948bee$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94b5c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94cd4a$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94d423$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94d9eb$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<5d94e073$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<5d95f3e0$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<5d960d8e$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<5d962aac$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Thu, 3 Oct 2019 19:33:23 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5d962aac$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 174
Message-ID: <5d9630e2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1570124002 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 526 83.142.196.21:49168
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 8439
X-Received-Body-CRC: 712318481
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663298
[ ukryj nagłówki ]W dniu 03.10.2019 o 19:04, J.F. pisze:
> Nie wiem jak to tam bylo, ale jak jechalem Wroclaw-Gostyn-Srem, to
> ciezarowek bylo malo.
Czyli były. Jechałeś według zasad ogólnych czy ustępowałeś im
pierwszeństwa ze względu na masę?
> IMO - efektywnie to bylo tak, ze mieli jednak wydzielone drogi, gdzie im
> wolno bylo jezdzic.
Tak. Zwłaszcza dla tych co roboty nie ma w okolicy, bo tir nie
przyjedzie z towarem/po towar.
>> Ale droga o dopuszczalnym nacisku, czy pojazd o dopuszczalnym nacisku?
>
> "Wykaz dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać
> się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t, ..."
Dobra - jasne. W sumie sam powinienem sprawdzić. Ale dzięki.
>> Mogły. Na 100%. Znam centra logistyczne bez zjazdów na krajówki
>> powstałe na początku lat 2000. I były tam klasyczne tiry.
>
> Moze musialy miec zezwolenie.
Bez znaczenia. Mogły to mogły.
> Moze ryzykowali mandat i wliczali w koszty.
Pozwolenia na budowę by nie dostali.
>> No proszę - osobówka z tirem się miesza, a pierwszeńtwo schrodingera
>> na przejściu nie:P
>
> No wlasnie nie - o ile przepis ze osobowka ma ustapic ciezarowce
Na szczescie nie ma takiego przepisu. To nie mój pomysł, żeby
pierwszeństwo nie było według PoRD a masy.
>>> Poza tym czasem jestem pieszym - i jak widzisz nie domagam sie wtedy,
>>> aby zmienic przepisy.
>> Widać tak ci wygodniej.
>
> Albo obiektywnie oceniam :-P
Ocena jest zawsze subiektywna, dlatego odnosimy się do prawa, a nie do
widzimisię "łatwiej zatrzymać się pieszemu" A prawo póki co daje na
przejściu pierwszeńtwo pieszemu. To że jeden z drugim wywodzą, że zakaz
wtargiwania to ustąp pierwszeństwa prawa nie zmienia. BTW - ja też
więcej jeźdzę (co prawda moto głównie).
>> Ma na przejściu. Jak go pierdolniesz na przejściu to miał pierwszeńtwo
>> bo był na przejścu.
>
> To wtargnal :-)
Przestań. Nawet z emotikonem nie jest to śmieszne, biorąc pod uwagę, ilu
debili tak właśnie myśli.
>>> Ale czasu, paliwa, spalin - to jednak duzo kosztuje.
>
>> Czasu nie kosztuje wcale. Zrobi się przed tobą luka dojedziesz do
>> poprzedników przed następnymi światłami.
>
> To w sytuacji, gdy jest ciezki korek.
Raczej nie. Jeyna sytuacja gdzie by to znacząco wpłynęlo to jakby ci się
z podporządkowanej wywaliło mnóstwo samochodów za przejściem. Jak nie to
praktycznie zawsze dojedziesz do tych co przejechali na następnych
światłach.
> Wtedy akurat piesi nie maja problemu.
> A jak taki pieszy bedzie mnie kosztowal utrate zielonego swiatla, to
> jest strata
> 1-5 minut :-)
Tak 20 od razu;) Trzymajmy się realiów. Gdzie masz 5 minutowe cykle?
> Minister sie cieszy, a suweren niekoniecznie :-P
NIe stać cię to na piechotę. A tak na poważnie - zatrzymanie kosztuje...
12 groszy. Kiedyś liczyłem.
>> Spalin - to oprócz masy bedzie pierwszeństwo po Euro - kto bardziej
>> ekologiczny to w nagrodę "ustąp pierwszenstwa". Faworyzowanie
>> samochodów jest nieekologiczne, jakkolwiek nie próbowałbyś się napinać.
>
> To w ogole zakazac w miastach - nie bedzie problemu spalin i
> pierwszenstwa :-)
No widzisz. Uważaj z tym uzasadnianiem, że kto bardziej kopci temu się
nalezy pierwszeństwo:P
>>> Ale kierowca nie zatrzymuje sie przed przejsciem i nie rozglada czy
>>> nie ma tam pieszego ...
>
>> I prawidłowo - logiczniej najpierw się rozejrzeć a potem zatrzymać
>> (jak jest potrzeba lub brak widoczności):P
>
> A jak nie ma widocznosci wystarczajacej, to trzeba sie zatrzymac i upewnic.
> A jak pieszy zza kiosku wybiegnie ?
Zdziwisz się, ale tak właśnie robię (omijając na przykład autobus
stojący do skrętu) a ty tniesz na pałę przez przejście?
>> Zakaz wtargnięcia nie pozbawia go pierwszeńtwo. Niektórym się to wyli.
>> Znaczy tylko tyle, że nie wolno ci wejść tak, żeby nie byl w stanie
>> "logicznie" zahamować. A nie tak, żeby nie musiał nogi z gazu zdejmować.
>
> A jak zle ocenisz sytuacje, to trafisz na cmentarz, wozek lub do szpitala.
> Ale moze dasz organy, to bedzie korzysc spoleczna.
Jak cię pierdolnie tir (albo suw) to też ci przepis nie pomoże, a jednak
jak masz pierwszeńtwo to nie zatrzymujesz się przed skrzyżowaniem na
wszelki wypadek? Przepis nie jest od tego żeby pomówc, tylko od
zniechęcenia wymuszania pierwszeństwa i karania takich przypadków.
Cywilizowane kraje charakteryzują się tym, że stosunki obyweateli
reguluje prawo a nie siła.
> Chcesz mniej wypadkow - to nie mozna zle wyedukowanym pieszym mowic ze
> maj pierwszenstwo :-P
Dziwne - nie działa - tam gdzie tak jest jest więcej wypadków.
>> IMHO całkiem dobrze ci się wydaje. Ale my o pierwszeństwie.
>
> Bedzie pierwszenstwo ale nie bedzie przejsc :-P
Będzie - gdziekolwiek, tylko bez pierwszeństwa. Czyli tak jak
postulujesz na przejściu:P
>> Droga wolna. Ale póki co pieszy na przejści ma pierwszeństwo. Jakbyś
>> nie zaklinał za jego pierdolnięcie będziesz odpowiadał, chyba że po
>> prostu "nie da ci szansy" - wtedy to jest wtargnięcie.
>
> No ba, oczywiscie ze mi nie da szansy.
> Gorzej, jak sie okaze, ze jechalem 60/50 :-(
To uważaj na przejściach.
>>> tylko "pojazdy maja umozliwic przejscie pieszym, ktorzy w
>>> rozpoznawalny sposob chca z niego skorzystac".
>
>> No wiec?
>
> No wiec tak jak z autobusem ruszajacym z przystanku.
No więc z autobusem jest tak, że inny przepis mówi, że inni mają
pierwszeństwo. Jest inny przepis, że kierowca ma pierwszeństwo na przejściu?
>> Bedziesz tłumaczył, że myślałeś że on do przejścia szedł, żeby przy
>> krawęźniku obóz rozbić?
>
> A czemu nie. Mogl tez skrecic. Bo zakladam, ze nie mowimy o takim, co
> idzie chodnikiem wzdluz jezdni i nie wiadomo czy nie pojdzie dalej.
Znów robisz z Polaków idiotów. Zrozum - cała cywilizowana Europa to
jednak ogarnia. Chcesz powiedzieć że Polacy są genetycznymi debilami?
>> Brzmi rozsądnie - tego uczą w przedszkolu. Teraz czas na szkolenie dla
>> kierowców.
>
> I pieszych.
> Pieszy ma sie zatrzymac przed przejsciem.
> Pieszy ma sie zatrzymac przed przejsciem.
Niekoniecznie zatrzymać - rozejrzeć tak.
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.19 19:40 s...@g...com
- 03.10.19 20:08 Shrek
- 03.10.19 20:19 J.F.
- 03.10.19 20:57 Shrek
- 04.10.19 10:46 J.F.
- 04.10.19 19:59 p...@g...com
- 08.10.19 09:48 Ejkolt
- 08.10.19 09:58 RoMan Mandziejewicz
- 08.10.19 10:25 Jacek Maciejewski
- 08.10.19 10:35 Ejkolt
- 08.10.19 13:56 RoMan Mandziejewicz
- 08.10.19 14:23 Ejkolt
- 08.10.19 14:39 j...@j...org
- 08.10.19 14:49 RoMan Mandziejewicz
- 08.10.19 17:50 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta