eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŻodyn się tego nie spodziewał, żodyn że pieszych więcej zginieRe: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.albasani.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcolog
    ne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.hig
    hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net> <qmlook$ba6$1@news.icm.edu.pl>
    <d...@g...com>
    <qmlsve$b2m$1@news.icm.edu.pl> <qn159v$3gf$1@news.mixmin.net>
    <a...@g...com>
    <l...@4...net>
    <5d945c44$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <vfw28hnrxsnr$.1u5tu04ngsze3$.dlg@40tude.net>
    <5d9462ed$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d946741$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d946c35$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94808b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d948bee$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94b5c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94cd4a$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94d423$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94d9eb$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d94e073$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d95f3e0$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d960d8e$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d962aac$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 3 Oct 2019 19:33:23 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5d962aac$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 174
    Message-ID: <5d9630e2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1570124002 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 526 83.142.196.21:49168
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 8439
    X-Received-Body-CRC: 712318481
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663298
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03.10.2019 o 19:04, J.F. pisze:

    > Nie wiem jak to tam bylo, ale jak jechalem Wroclaw-Gostyn-Srem, to
    > ciezarowek bylo malo.

    Czyli były. Jechałeś według zasad ogólnych czy ustępowałeś im
    pierwszeństwa ze względu na masę?

    > IMO - efektywnie to bylo tak, ze mieli jednak wydzielone drogi, gdzie im
    > wolno bylo jezdzic.

    Tak. Zwłaszcza dla tych co roboty nie ma w okolicy, bo tir nie
    przyjedzie z towarem/po towar.

    >> Ale droga o dopuszczalnym nacisku, czy pojazd o dopuszczalnym nacisku?
    >
    > "Wykaz dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać
    > się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t, ..."

    Dobra - jasne. W sumie sam powinienem sprawdzić. Ale dzięki.

    >> Mogły. Na 100%. Znam centra logistyczne bez zjazdów na krajówki
    >> powstałe na początku lat 2000. I były tam klasyczne tiry.
    >
    > Moze musialy miec zezwolenie.

    Bez znaczenia. Mogły to mogły.

    > Moze ryzykowali mandat i wliczali w koszty.

    Pozwolenia na budowę by nie dostali.

    >> No proszę - osobówka z tirem się miesza, a pierwszeńtwo schrodingera
    >> na przejściu nie:P
    >
    > No wlasnie nie - o ile przepis ze osobowka ma ustapic ciezarowce

    Na szczescie nie ma takiego przepisu. To nie mój pomysł, żeby
    pierwszeństwo nie było według PoRD a masy.

    >>> Poza tym czasem jestem pieszym - i jak widzisz nie domagam sie wtedy,
    >>> aby zmienic przepisy.
    >> Widać tak ci wygodniej.
    >
    > Albo obiektywnie oceniam :-P

    Ocena jest zawsze subiektywna, dlatego odnosimy się do prawa, a nie do
    widzimisię "łatwiej zatrzymać się pieszemu" A prawo póki co daje na
    przejściu pierwszeńtwo pieszemu. To że jeden z drugim wywodzą, że zakaz
    wtargiwania to ustąp pierwszeństwa prawa nie zmienia. BTW - ja też
    więcej jeźdzę (co prawda moto głównie).

    >> Ma na przejściu. Jak go pierdolniesz na przejściu to miał pierwszeńtwo
    >> bo był na przejścu.
    >
    > To wtargnal :-)

    Przestań. Nawet z emotikonem nie jest to śmieszne, biorąc pod uwagę, ilu
    debili tak właśnie myśli.

    >>> Ale czasu, paliwa, spalin - to jednak duzo kosztuje.
    >
    >> Czasu nie kosztuje wcale. Zrobi się przed tobą luka dojedziesz do
    >> poprzedników przed następnymi światłami.
    >
    > To w sytuacji, gdy jest ciezki korek.

    Raczej nie. Jeyna sytuacja gdzie by to znacząco wpłynęlo to jakby ci się
    z podporządkowanej wywaliło mnóstwo samochodów za przejściem. Jak nie to
    praktycznie zawsze dojedziesz do tych co przejechali na następnych
    światłach.

    > Wtedy akurat piesi nie maja problemu.
    > A jak taki pieszy bedzie mnie kosztowal utrate zielonego swiatla, to
    > jest strata
    > 1-5 minut :-)

    Tak 20 od razu;) Trzymajmy się realiów. Gdzie masz 5 minutowe cykle?

    > Minister sie cieszy, a suweren niekoniecznie :-P

    NIe stać cię to na piechotę. A tak na poważnie - zatrzymanie kosztuje...
    12 groszy. Kiedyś liczyłem.
    >> Spalin - to oprócz masy bedzie pierwszeństwo po Euro - kto bardziej
    >> ekologiczny to w nagrodę "ustąp pierwszenstwa". Faworyzowanie
    >> samochodów jest nieekologiczne, jakkolwiek nie próbowałbyś się napinać.
    >
    > To w ogole zakazac w miastach - nie bedzie problemu spalin i
    > pierwszenstwa :-)

    No widzisz. Uważaj z tym uzasadnianiem, że kto bardziej kopci temu się
    nalezy pierwszeństwo:P

    >>> Ale kierowca nie zatrzymuje sie przed przejsciem i nie rozglada czy
    >>> nie ma tam pieszego ...
    >
    >> I prawidłowo - logiczniej najpierw się rozejrzeć a potem zatrzymać
    >> (jak jest potrzeba lub brak widoczności):P
    >
    > A jak nie ma widocznosci wystarczajacej, to trzeba sie zatrzymac i upewnic.
    > A jak pieszy zza kiosku wybiegnie ?

    Zdziwisz się, ale tak właśnie robię (omijając na przykład autobus
    stojący do skrętu) a ty tniesz na pałę przez przejście?

    >> Zakaz wtargnięcia nie pozbawia go pierwszeńtwo. Niektórym się to wyli.


    >> Znaczy tylko tyle, że nie wolno ci wejść tak, żeby nie byl w stanie
    >> "logicznie" zahamować. A nie tak, żeby nie musiał nogi z gazu zdejmować.
    >
    > A jak zle ocenisz sytuacje, to trafisz na cmentarz, wozek lub do szpitala.
    > Ale moze dasz organy, to bedzie korzysc spoleczna.


    Jak cię pierdolnie tir (albo suw) to też ci przepis nie pomoże, a jednak
    jak masz pierwszeńtwo to nie zatrzymujesz się przed skrzyżowaniem na
    wszelki wypadek? Przepis nie jest od tego żeby pomówc, tylko od
    zniechęcenia wymuszania pierwszeństwa i karania takich przypadków.
    Cywilizowane kraje charakteryzują się tym, że stosunki obyweateli
    reguluje prawo a nie siła.

    > Chcesz mniej wypadkow - to nie mozna zle wyedukowanym pieszym mowic ze
    > maj pierwszenstwo :-P

    Dziwne - nie działa - tam gdzie tak jest jest więcej wypadków.

    >> IMHO całkiem dobrze ci się wydaje. Ale my o pierwszeństwie.
    >
    > Bedzie pierwszenstwo ale nie bedzie przejsc :-P

    Będzie - gdziekolwiek, tylko bez pierwszeństwa. Czyli tak jak
    postulujesz na przejściu:P

    >> Droga wolna. Ale póki co pieszy na przejści ma pierwszeństwo. Jakbyś
    >> nie zaklinał za jego pierdolnięcie będziesz odpowiadał, chyba że po
    >> prostu "nie da ci szansy" - wtedy to jest wtargnięcie.
    >
    > No ba, oczywiscie ze mi nie da szansy.
    > Gorzej, jak sie okaze, ze jechalem 60/50 :-(

    To uważaj na przejściach.

    >>> tylko "pojazdy maja umozliwic przejscie pieszym, ktorzy w
    >>> rozpoznawalny sposob chca z niego skorzystac".
    >
    >> No wiec?
    >
    > No wiec tak jak z autobusem ruszajacym z przystanku.

    No więc z autobusem jest tak, że inny przepis mówi, że inni mają
    pierwszeństwo. Jest inny przepis, że kierowca ma pierwszeństwo na przejściu?

    >> Bedziesz tłumaczył, że myślałeś że on do przejścia szedł, żeby przy
    >> krawęźniku obóz rozbić?
    >
    > A czemu nie. Mogl tez skrecic. Bo zakladam, ze nie mowimy o takim, co
    > idzie chodnikiem wzdluz jezdni i nie wiadomo czy nie pojdzie dalej.

    Znów robisz z Polaków idiotów. Zrozum - cała cywilizowana Europa to
    jednak ogarnia. Chcesz powiedzieć że Polacy są genetycznymi debilami?

    >> Brzmi rozsądnie - tego uczą w przedszkolu. Teraz czas na szkolenie dla
    >> kierowców.
    >
    > I pieszych.
    > Pieszy ma sie zatrzymac przed przejsciem.
    > Pieszy ma sie zatrzymac przed przejsciem.

    Niekoniecznie zatrzymać - rozejrzeć tak.


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: