-
X-Received: by 2002:a25:2507:: with SMTP id l7mr3173185ybl.20.1570032244127; Wed, 02
Oct 2019 09:04:04 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:2507:: with SMTP id l7mr3173185ybl.20.1570032244127; Wed, 02
Oct 2019 09:04:04 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer
02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!o24no10476193qtl.0!
news-out.google.com!x7ni556qtf.0!nntp.google.com!o24no10476191qtl.0!postnews.go
ogle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 2 Oct 2019 09:04:03 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <a...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <qmlo44$vml$1$Janusz@news.chmurka.net> <qmlook$ba6$1@news.icm.edu.pl>
<d...@g...com>
<qmlsve$b2m$1@news.icm.edu.pl> <qn159v$3gf$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<l...@4...net>
<5d945c44$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<vfw28hnrxsnr$.1u5tu04ngsze3$.dlg@40tude.net>
<c...@g...com>
<a...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <f...@g...com>
Subject: Re: Żodyn się tego nie spodziewał. Kierowcy debile.
From: s...@g...com
Injection-Date: Wed, 02 Oct 2019 16:04:04 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 7253
X-Received-Body-CRC: 152071203
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663232
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 2 października 2019 10:08:03 UTC-5 użytkownik j...@j...org
napisał:
> On Wednesday, October 2, 2019 at 4:50:22 PM UTC+2, s...@g...com wrote:
> > W dniu środa, 2 października 2019 03:36:05 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski
napisał:
> > > Dnia Wed, 2 Oct 2019 10:11:11 +0200, J.F. napisał(a):
> > >
> > > > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
> > > > dyskusyjnych:l...@4...n
et...
> > > > Dnia Tue, 1 Oct 2019 21:53:40 -0700 (PDT), CTP napisał(a):
> > > >> W dniu środa, 2 października 2019 05:24:48 UTC+2 użytkownik Ejkolt
> > > >> napisał:
> > > >>> Ja dodam od siebie, że takie zachowanie powoduje mnóstwo
> > > >>> niebezpiecznych sytuacji, bo inni kierowcy w dużej części po prostu
> > > >>> się tego nie spodziewają. No i mamy dużo wypadków najechania na tył
> > > >>> takiego pojazdu, czy też wyprzedzania a cierpią na tym głównie
> > > >>> piesi.
> > > >>> Ja osobiście uważam, że w PORD powinien być literalnie dodany
> > > >>> przepis zakazujący zatrzymywania się przed przejściem, gdy pieszy
> > > >>> stoi na chodniku, skoro powoduje to tyle niebezpiecznych sytuacji.
> > > >>> Kompletnie, ale to kompletnie nie pojmuję, dlaczego tych wszystkich
> > > >>> ekspertów od ruchu na drogach ogarnęła jakaś patologiczna
> > > >>> poprawność polityczna. Nie wiem, może uważają, że mamy za dużo
> > > >>> ludzi w Polsce i trzeba część w ten sposób eksterminować?
> > > >>> CTP
> > > >
> > > >>Więc proponujesz żeby obecny model zastąpić zatrzymywaniem się przed
> > > >>przejściem dla pieszych dopiero gdy pieszy postawi na nim nogę?
> > > >
> > > > Eee - obecny model wlasnie taki jest.
> > > >
> > > >>Albo może dwie? Wytłumacz mi, proszę, czym z punktu widzenia kierowcy
> > > >>te
> > > >>modele się różnią?
> > > >
> > > > Istotne jest, zeby pieszy poczekal na chodniku i samochod/y
> > > > przepuscil.
> > > > I obecne zapisy w zasadzie cos takiego mowia.
> > > >
> > > To jak, ma postawić nogę na jezdni, potem z powrotem na chodniku i tak
> > > czekać aż kierowca stanie i dopiero przechodzić? Czy ma postawić nogę na
> > > jezdni i w tej pozycji czekać aż kierowca stanie?
> > >
> >
> > Mam wrazenie ze ominely cie zajecia z przechodzenia przez jezdnie w przedszkolu.
> > I potem na kursie prawa jazdy to samo zignorowales.
> >
> > Zacznijmy od prostszego przypadku.
> >
> > Jak stoisz na ulicy podporzadkowanej to nie masz pierwszenstwa.
> > Jak juz sie wlaczysz do ruchu to masz to pierwszenstwo i wzgledem tych z
podporzadkowanych jak i tych jadacych z tylu. Co prawda tego tak nie nazywamy ale ci
z tylu nie moga cie ani poganiac ani wymuszac jakich manewrow.
> > Logiczne.
> >
> > Kluczowe jest przejscie z stanu "bez pierwszenstwa" do stanu "z pierwszenstwem".
> >
> > I tu zaskakujaco prawie wszyscy powiedza: "trza czekac az sie zrobi odpowiednia
przerwa w potoku samochodow na drodze z pierwszenstwem, tak aby mozna bylo na droge
wjechac i sie rozpedzic tak aby nie wymusic zmiany predkosci czy trajektorii jazdy na
tych z pierwszenstwem"
> >
> > Kluczowe pojecie: Przerwa w strumieniu samochodow.
> >
> > Z przechodzeniem na pasach jest dokladnie tak samo.
> > Czekasz na przerwe, taka aby albo zmiescic sie miedzy samochodami bez ich zmiany
predkosci albo (i tu odrobine wieksza roznica) taka przerwe zeby ten co jedzie mial
czas cie zobaczyc na przejsciu i zareagowac tak aby cie nie potracic.
> >
> > Tak mnie uczyli w przedszkolu i tak to dzialalo latami.
> >
> > Tam gdzie sie tak nie dalo bo strumien aut byl nieprzerwany zakladalo sie i nadal
zaklada przejscia ze swiatlami.
> >
> > Tam gdzie tego brakuje dzis, alternatywy sa przynajmniej dwie: czekac na milego
kierowce ktory sie zatrzyma albo stanac na przejsciu ale zaraz przy chodniku i czekac
az mniej kulturalni sie zatrzymaja.
>
> Widzę, że potrafi się Pan podzielić zasadami przechodzenia na drugą stronę ulicy z
bardziej cywilizowanych krajów.
>
> A dla niekumatych, bardziej obrazowo:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=3CU1PR4d1wM
Dalbym ci film z usa ale mi sie nie chce. Tam tez nie robia cyrkow na ruchliwych
ulicach. Stoisz i stoisz i stoisz i stoisz. Az jest przerwa i przechodzisz.
Szybciutko.
Albo wkurzasz sie i idziesz 500m do najblizszego skrzyzowania ze swiatlami.
We kanadzie jest podobnie.
Wyjatkiem sa ulice bedace odpowiednikiem naszych osiedlowek. Tam ci ustapia. Tylko po
kij jak i tak sa przerwy i bez ustepowania.
U holendra pamietam ze bylo podobnie tylko przejsc ze swiatlami jest sporo wiec w
praktyce problem nie istnieje.
Ale uwielbiam takie posty z dupy jak Twoj. Zero konkretu, same insynuacje i wycieczki
ad personam.
Napisz jeszcze cos, moze tym razem bedzie przynajmniej smieszne.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.19 18:13 J.F.
- 02.10.19 18:16 Shrek
- 02.10.19 18:45 Shrek
- 02.10.19 19:07 J.F.
- 02.10.19 19:37 Shrek
- 02.10.19 19:48 kk
- 02.10.19 20:37 kk
- 02.10.19 20:40 kk
- 02.10.19 20:47 kk
- 02.10.19 20:50 kk
- 02.10.19 20:51 j...@j...org
- 02.10.19 20:55 Shrek
- 02.10.19 21:06 kk
- 02.10.19 21:08 j...@j...org
- 02.10.19 21:08 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
Najnowsze wątki
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-17 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security