  • 161. Data: 2019-10-08 10:35:21
    Temat: Re: Żodyn. Zabrania się.
    Od: "Ejkolt" <b...@w...pl>

    wiadomości news:5852141775$20191008095826@squadack.com...

    > A Ty nie rozumiesz, że wyroki sądowe przeczą takiej interpretacji i
    > powołują się na art. 4 PoRD?
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan

    To znaczy, że były jakieś
    "okoliczności wskazujące na możliwość odmiennego ich zachowania".

    Pieszy stojący na chodniku nie jest taką okolicznością.

  • 162. Data: 2019-10-08 13:56:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ejkolt,

    Tuesday, October 8, 2019, 10:35:21 AM, you wrote:

    > To znaczy, że były jakieś
    > "okoliczności wskazujące na możliwość odmiennego ich zachowania".
    > Pieszy stojący na chodniku nie jest taką okolicznością.

    Oczywiście, że jest - w każdej chwili może wkroczyć na jezdnię.
    Doświadczenie życiowe wskazuje, że piesi są nieobliczalni i art. 4
    nakazuje ograniczyć zaufanie. Do tego dochodzi jeszcze art. 3. Przykro
    mi, ale życie i zdrowie są ważniejsze od litery art. 49 - masz
    dodatkowo jeszcze zasadę wyższej konieczności.

    Podsumowując: powoływanie się tylko i wyłącznie na literę art. 49 jest
    objawem skrajnego zidiocenia. Prawnicy muszą to nazywać łagodniej, ja
    nie jestem prawnikiem.

    Disclaimer: rzadko zatrzymuję się bezpośrednio przed przejściem, jeśli
    tylko widzę, że pieszy kontroluje sytuację to po prostu jadę. Ale nie
    omijam/wyprzedzam przed przejściem i zwalniam znacznie, jeśli nie mam
    pewności, że pieszego na przejściu nie będzie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 163. Data: 2019-10-08 14:23:34
    Temat: Re: Żodyn. Zabrania się. Art.4.
    Od: "Ejkolt" <b...@w...pl>

    wiadomości news:6393412380$20191008135623@squadack.com...

    > Oczywiście, że jest - w każdej chwili może wkroczyć na jezdnię.
    > Doświadczenie życiowe wskazuje, że piesi są nieobliczalni i art. 4
> [...]

    W artykule 4 nic nie jest napisane o tym, że ktoś coś może.
    Tam jest napisane o okolicznościach.
    Jeżeli pieszy stoi spokojnie na chodniku, to nie ma żadnych okoliczności,
    że zachowa się odmiennie. To znaczy, że nie ma powodu, aby kierowca
    zatrzymywał się przed przejściem, gdy na chodniku spokojnie
    stoi pieszy. Mało tego, wg art. 4 kierowca ma prawo oczekiwać, że pieszy
    przestrzega przepisów ruchu drogowego.

    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania.

  • 164. Data: 2019-10-08 14:39:27
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, October 8, 2019 at 9:23:54 PM UTC+9, Ejkolt wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:6393412380$20191008135623@squadack.com...

    > W artykule 4 nic nie jest napisane o tym, że ktoś coś może.

    I jak w jakimś artykule nie napiszą jak, to sam tyłka też podetrzeć nie potrafisz?

    Serio, pierwszy raz słyszysz, że przejście dla pieszych to takie miejsce, gdzie może
    jakieś dziecko wtargnąć, czy ktoś zamyślony - i nawet jak nie twoja wina, to masz
    masę nieprzyjemności, w tym może nawet traumę, że ktoś zginął?

  • 165. Data: 2019-10-08 14:49:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ejkolt,

    Tuesday, October 8, 2019, 2:23:34 PM, you wrote:

    [... pierdolenie ...]

    *PLONK!* za ośli upór i głupotę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 166. Data: 2019-10-08 17:50:34
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-08 14:49, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Ejkolt,
    >
    > Tuesday, October 8, 2019, 2:23:34 PM, you wrote:
    >
    > [... pierdolenie ...]
    >
    > *PLONK!* za ośli upór i głupotę.

    A idźżesz Ty stąd jak nie słuchasz argumentów!

  • 167. Data: 2019-10-08 17:58:19
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-08 13:56, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Oczywiście, że jest - w każdej chwili może wkroczyć na jezdnię.

    O to właśnie chodzi, że nie może.

    > Doświadczenie życiowe wskazuje, że piesi są nieobliczalni i art. 4
    > nakazuje ograniczyć zaufanie.

    Wręcz przeciwnie, z reguły nie wchodzą pod samochody.

    > Do tego dochodzi jeszcze art. 3. Przykro
    > mi, ale życie i zdrowie są ważniejsze od litery art. 49 - masz
    > dodatkowo jeszcze zasadę wyższej konieczności.

    Jakiej? Chyba takiej, by bzdury pieprzyć.

    > Podsumowując: powoływanie się tylko i wyłącznie na literę art. 49 jest
    > objawem skrajnego zidiocenia. Prawnicy muszą to nazywać łagodniej, ja
    > nie jestem prawnikiem.

    Wiem, jesteś grupowym cieciem :-)

> [...]
    > omijam/wyprzedzam przed przejściem i zwalniam znacznie, jeśli nie mam
    > pewności, że pieszego na przejściu nie będzie.

    No i co z tego?

  • 168. Data: 2019-10-08 18:02:57
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, October 9, 2019 at 12:58:30 AM UTC+9, kk wrote:

    > O to właśnie chodzi, że nie może.

    > Wręcz przeciwnie, z reguły nie wchodzą pod samochody.

    No to wchodzą, czy nie wchodzą? Bo ledwie zdanie wcześniej twierdziłeś, że z
    pewnością nie wchodzą, a teraz jakbyś stracił tą pewność?

  • 169. Data: 2019-10-08 18:23:52
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-08 10:25, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ale można zwolnić, na tyle by pieszy się zorientował że go przepuszczamy
    > i wszedł na przejście. Wtedy już wolno a nawet trzeba się zatrzymac :)

    Przecież wchodzenie przed nadjeżdżający samochód jest zabronione. Czemu
    w ogóle takie przepuszczania mają służyć? By pieszym wydawało się, że
    nie muszą uważać na samochody? I potem pójdziesz do więzienia bo przez
    zaparowaną szybę nie zauważysz pieszego ubranego na ciemno?

  • 170. Data: 2019-10-08 18:40:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Oct 2019 18:23:52 +0200, kk napisał(a):

    > By pieszym wydawało się, że
    > nie muszą uważać na samochody?

    A jak ty przechodzisz przez przejście to ci się wydaje że nie musisz
    uważać na samochody?
    --
    Jacek
    I hate haters.