  • 51. Data: 2018-03-20 16:03:20
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 20 Mar 2018 14:16:54 +0100, RadoslawF wrote:

    > To nie tak.
    > Tylko dla ćwoków interpretuje że kierunkowskaz oznacza że kierowca chce
    > skręcić pod prąd.

    No a jak?

    Jaką - dla poruszających się po rondzie - informację przekazuje kierownik
    chcący wjechać na rondo migając lewym? No jaką?

    Dla nich to bez znaczenia, bo po za bardzo nielicznymi wypadkami taki
    kierownik ustępuje im pierwszeństwa, więc może sobie mrugać czym chce.
    Byle ustąpił pierwszeństwa tym na rondzie.

    Jaką - dla stojących za nim - informację przekazuje kierownik chcący
    wjechać na rondo migając lewym?

    Dla nich to również bez znaczenia, bo z kolei oni czekają aż on sobie
    wjedzie na to rondo a potem jadą sami gdzie im tam pasuje. Sprawa jeszcze
    bardziej komplikuje się jak mamy rondo z więcej niż 4 wjazdami. Wtedy
    taka sygnalizacja powoduje tylko mętlik w głowie.

    Więc dla kogo jest przekazywany ten sygnał lewym kierunkiem (abstrahując
    już od faktu, że na rondzie w rozumieniu pord skręcamy tylko w prawo).
    Komu to daje cokolwiek? Poza ćwokom, którym się wydaje że tak trzeba i
    chuj?

    Na rondzie migamy w prawo przed zjazdem z którego chcemy skorzystać oraz
    przy zmianach pasa zgodnie z kierunkami tych zmian. Tyle w zupełności
    wystarczy.

    Tomek

  • 52. Data: 2018-03-20 16:12:56
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    > Zeby rozgryzc jak jechac na rondzie trzeba najpierw wiedziec co to jest rondo.
    Potem trzeba sobie
    > wyobrazic albo narysowac dowolne rondo do ktorego dochodza 4 drogi. A na koncu
    przyjac ze rondo ma
    > 10 kilometrow srednicy.

    Uważaj, bo nie tak dawno było o skrzyżowaniach ciągnących się
    kilometrami i uznawane to było za absurd. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 53. Data: 2018-03-20 16:15:55
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2018-03-20 o 08:13, z pisze:

    > Czy informacja o tym co zrobi poprzednik na skrzyżowaniu jest dla ciebie
    > pomocna i przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa czy NIE?

    Akurat na prostym skrzyżowaniu nie trudno wymyślić sytuację, gdzie
    włączenie kierunkowskazu może pogorszyć bezpieczeństwo. Pytanie, czy
    priorytetem w ruchu jest bezpieczeństwo...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 54. Data: 2018-03-20 16:22:28
    Temat: Re: Znowu kierunkowskaz.
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Czy informacja o tym co zrobi poprzednik na skrzyżowaniu jest dla ciebie
    > pomocna i przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa czy NIE?

    A po jakiego Zenka wymyslasz durne pytania ?
    W PoRD jest opisane jasno i prosto uzycie kierunkowskazu.

  • 55. Data: 2018-03-20 16:36:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wypierdalaj pizdziak na smietnik na polityce bo tam od dawna twoje miejsce.

  • 56. Data: 2018-03-20 18:12:15
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-03-2018 o 15:13, z pisze:

    > Bezpieczeństwo albo tylko przepustowość.
    > Odpowiedz na pytanie

    Przepustowość.
    I długo, długo nic.

  • 57. Data: 2018-03-20 21:20:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-20 o 15:33, Shrek pisze:

    > LOL;)

    Odpowiedz na proste pytanie.

    Czy informacja o tym co zrobi poprzednik na skrzyżowaniu jest dla ciebie
    pomocna?

    Wiem że tu trzeba trochę wysilić mózg a nie tylko wyklepać na blachę
    przepis. Ale Spróbuj. To może się udać :-)

  • 58. Data: 2018-03-20 21:33:08
    Temat: Re: Znowu "z" uczepił się.
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    > Czy informacja o tym co zrobi poprzednik na skrzyżowaniu jest dla ciebie
    > pomocna?

    Na tak durne pytanie to juz odpowiadali sobie ci co uchwalali
    PoRD i zdecydowali, że masz sygnalizować.
    Jezeli ci nie pasuje to napisz dlaczego ?
    bo uczepiłeś sie jak pijany płotu.

  • 59. Data: 2018-03-20 21:49:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-20 o 21:33, Flaros pisze:
    > Na tak durne pytanie to juz odpowiadali sobie ci co uchwalali
    > PoRD i zdecydowali, że masz sygnalizować.
    Geniusz tkwi w prostocie. Zapomnij o 100 km zawiniętych w rondo i PoRD
    bo to wymyślili tylko ludzie...
    Podejdź do tego normalnie i odpowiedz na proste pytanie:
    Daje cokolwiek temu z tyłu mruganie kierunkowskazami czy nie daje?

    PS. Ja sygnalizuję zgodnie nakazami PoRD a ponadto uczynnie informuję
    innych co będę robił. Nie wadząc nikomu i nie przeszkadzając w niczym.
    Łot zużyję trochę żarówek i prądu. Ekolodzy mnie zlinczują :-)

  • 60. Data: 2018-03-20 22:08:39

    W dniu 2018-03-20 o 15:30, Flaros pisze:
    > a po jakiego Zenka piszesz o zwykłym skrzyzowaniu ?
    > Przecież odpowiadasz na post o rondzie.

    A zauważasz pewną analogię przy dojeździe do zwykłego skrzyżowania i
    ronda w komunikacji i informowaniu o swoich zamiarach?