  • 171. Data: 2013-11-06 16:36:31
    Temat: Re: Znowu ronda :) Znak C-12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-06 14:44, Myjk pisze:

    > Czy ty w ogóle rejestrujesz co się do ciebie pisze? Przeanalizowałem na
    > długo przed twoją "prośbą" będąc jeszcze po *twojej* stronie barykady. Nie
    > napisałeś NIC nowego w temacie, o czym bym wcześniej nie wiedział i nie
    > przemyślał.

    ale wnioskami i przemyśleniami się nie podzielisz?

  • 172. Data: 2013-11-07 04:26:08
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: "Karolik" <n...@j...pl>

    > Wed, 23 Oct 2013 10:45:47 +0200, PlaMa

    > Nie poruszają się prawidło. Dlaczego nie, to należy zacząć od podstaw.

    Tak, ci na prawym pasie jak najbardziej poruszają się prawidłowo. Dlaczego
    tak, to należy zacząć od podstaw. Jeżeli już ktoś jest na rondzie to może
    zająć dowolny pas i jechać nim wokół tak długo jak długo zechce
    aż mu paliwo się skończy lub do momentu przyjazdu karetki pogotowia
    z psychiatrą.

    > Jest definicja skrzyżowania Art. 2.10, do której należy także rondo (bo
    > nie ma osobnej definicji dla ronda),

    Jest osobny opis sposobu jazdy po rondzie, tzn. obowiązuje ruch
    okrężny. Na zwykłym skrzyżowaniu tego nie ma.

    > i chyba każdy kumaty zgodzi się, że rondo
    > jest bezpieczniejszym substytutem klasycznego skrzyżowania. Siłą rzeczy
    > nic się nie zmienia podczas ruchu na takim skrzyżowaniu,

    Nie masz racji, zmienia się. Na zwykłym skrzyżowaniu nie ma ruchu okrężnego
    i nie ma pasów do ruchu okrężnego .

    > Czasem, ale to raczej rzadko, do bałaganu przyczyniają się inżynierowie
    > ruchu, którzy rozminęli się z ideą ronda -- i stawiają C-12 przy rondach o
    > średnicy >50m -- np. jest takie w Krakowie gdzie na wyspie centralnej stoi
    > biurowiec (sic!).
    >
    > --
    > Pozdor Myjk

    Niby dlaczego C-12 przyczynia się tam do bałaganu ?

  • 173. Data: 2013-11-07 04:53:10
    Od: "Karolik" <n...@j...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś może wskazać mi przepisy w PoRD, o których mówią obaj panowie?
    > "utrudniają zjazd z ronda tym, którzy zgodnie z przepisami poruszają się
    > pasem wewnętrznym."

    Natomiast ci co jadą pasem wewnętrznym utrudniają wjazd na ten pas tym
    którzy jadą pasem zewnętrznym, też zgodnie z przepisami :)))
    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

  • 174. Data: 2013-11-07 07:56:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 06 Nov 2013 16:36:31 +0100, PlaMa

    > ale wnioskami i przemyśleniami się nie podzielisz?

    Cały ten wątek dostarcza wystarczająco dużo przemyśleń i wniosków.
    Więcej się już napisać nie da.

    --
    Pozdor Myjk

  • 175. Data: 2013-11-07 11:27:48
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-07 07:56, Myjk pisze:

    > Więcej się już napisać nie da.

    ech... szkoda. Oczekiwałem po Tobie więcej

  • 176. Data: 2013-11-07 12:21:29
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > Cały ten wątek dostarcza wystarczająco dużo przemyśleń i wniosków.
    > Więcej się już napisać nie da.

    Ja tylko proszę byś określił się jasno - która z opisanych przeze mnie
    wcześniej koncepcji jest prostsza, bezpieczniejsza i zgodniejsza z
    przepisami? Tylko tyle proszę. Jak do tej pory to nie określiłeś się jasno.

  • 177. Data: 2013-11-08 07:09:27
    Od: "Karolik" <n...@j...pl>

    > Nawet wskazanie, że na kwadratowym skrzyżowaniu po zmianie znaków na
    > "rondo" ruch odbywa się IDENTYCZNIE, nie jest w stanie ich przekonać że
    > rondo to nadal skrzyżowanie -- tyle tylko że całość jest zaokrąglona dla
    > wygodniejszej jazdy, wykluczone są kolizyjne skręty w lewo (a także
    > zmniejszona możliwość na czołówkę czy zderzenie boczne z dużą prędkością)
    > dzięki powiększeniu wyspy centralnej i że każdy pojazd dojeżdżający do
    > skrzyżowania niezależnie od kierunku z którego nadjeżdża ma ustąpić
    > pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po skrzyżowaniu.

> [...]

    To w końcu zdecyduj się, "ruch odbywa się IDENTYCZNIE" czy nie,
    bo dalej piszesz, że jednak nie identycznie.
    Jest zasadnicza różnica w "ruchu" na zwykłym skrzyżowaniu i na rondzie.
    Jak już obaj kierowcy znajdują się na rondzie, każdy na innym pasie,
    to o pierwszeństwie decyduje art. 22 o zmianie kierunku lub pasa.
    Na zwykłym skrzyżowaniu jeżeli obaj kierowcy są na skrzyżowaniu
    to o pierwszeństwie nadal decyduje oznakowanie przed skrzyżowaniem
    lub reguła prawej strony przy braku oznakowania.

  • 178. Data: 2013-11-09 08:55:24
    Od: "Karolik" <n...@j...pl>

    > Sat, 26 Oct 2013 13:25:14 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Może on (jak i ja) z tych, co po prostu zjeżdżają ze skrzyzowania kończąc
    > tam manewr rozpoczęty przed skrzyżowaniem --

    > Pozdor Myjk

    Tak jest na zwykłym skrzyżowaniu. Rondo nie jest zwykłym skrzyżowaniem.
    Tu obowiązuje ruch okrężny i będąc na rondzie masz do wyboru tylko dwa
    kierunki,
    albo kierunek na wprost, czyli dookoła wyspy, albo kierunek w prawo.
    Przed rondem masz zająć odpowiedni pas i tylko wtedy trzeba zastanowić się
    czy jest zamiar skrętu w lewo. Na rondzie tego już nie ma, bo obowiązuje
    ruch okrężny i jazda tylko na wprost lub w prawo.

  • 179. Data: 2013-11-09 09:03:51
    Od: "Karolik" <n...@j...pl>

    > Sat, 26 Oct 2013 15:27:09 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Sygnalizuję jeśli to ma wg mnie sens -- głównie po to, by ułatwić jazdę
    > tym
    > kierowcom, którzy chcą na skrzyżowanie wjechać. By nie musieli czekać na
    > co zrobię, a nie dlatego że jestem do tego zobligowany przez przepisy.
    > Zjazdu ze skrzyżowania NIE TRZEBA sygnalizować, bo to zwykły zjazd ze
    > skrzyżowania a nie manewr skrętu w rozumienu PoRD.

    > Pozdor Myjk

    W pewnych sytuacjach zjazdu ze zwykłego skrzyżowania nie sygnalizuje sie.
    My natomiast mówimy o rondzie. Zjazd musisz sygnalizować bo zmieniasz
    kierunek. Będąc na rondzie jechales na wprost, a zjeżdżając skręcasz w
    prawo.

  • 180. Data: 2013-11-09 11:52:15
    Od: "Karolik" <n...@j...pl>

    > Sun, 27 Oct 2013 02:52:50 +0100, Karolik

    > Dla mnie zamiar zmiany kierunku jest przed skrzyżowaniem i to tam się
    > sygnalizuje w którą stronę chce się jechać (łącznie z odpowiednim
    > ustawieniem do manewru). Że potem się kręci kółkiem w zupełnie przeciwne
    > strony nie ma większego znaczenia -- po prostu tak należy przejechać przez
    > to skrzyżowanie a nie że się od razu zmienia kierunek czy też pas ruchu.
    > --
    > Pozdor Myjk

    Co chcesz zasygnalizować, komu i po co, wjeżdżając na rondo z włączonym
    lewym
    kierunkowskazem ? Dojeżdżasz pasem drugim od prawej, rondo jest dwupasmowe.
    W którym momencie wyłączysz lewy kierunkowskaz ?