  • 221. Data: 2013-11-12 11:20:11
    Temat: Re: Znowu ronda :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Nov 2013 09:08:42 +0100, J.F.

    > Na rondzie regula prawej reki jak najbardziej obowiazuje, tylko ze u
    > nas sa tylko ronda, gdzie na kazdym wjezdzie jest "ustap
    > pierwszenstwa".

    Było parę takich skrzyżowań -- ale ludzie jeździli jak po swoim, to dodali
    wszędzie A-7.

    --
    Pozdor Myjk

  • 222. Data: 2013-11-12 12:28:58
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-11 18:32, Myjk pisze:

    > Po raz kolejny powielasz bzdurę.

    A Ty odpiszesz w końcu na mój post z 7 listopada? :) Czekam i czekam :(

  • 223. Data: 2013-11-12 13:00:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Nov 2013 12:28:58 +0100, PlaMa

    > A Ty odpiszesz w końcu na mój post z 7 listopada? :) Czekam i czekam :(

    A ty czego znowu nie zrozumiałeś w moim poście z 7 listopada?

    --
    Pozdor Myjk

  • 224. Data: 2013-11-12 14:05:48
    Od: "Karolik" <g...@d...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jaka różnica? Gdzie masz tę różnicę? Skąd ci się wzięła jakaś różnica?
    > Wyobraź sobie, że nie ma żadnej różnicy w określeniu pierwszeństwa TYLKO
    > NA PODSTAWIE ZNAKÓW. Ani na żadnej innej podstawie.
    >
    > Akarm

    Już o tym pisałem, ale napiszę jeszcze raz tak, aby było łatwiej zrozumiałe:

    SYTUACJA 1.
    Dwaj kierowcy jadą po rondzie, każdy po innym pasie. Jeżeli wystąpi kurs
    kolizyjny to ich wzajemne pierwszeństwo ustala się na podstawie art.22.
    NIE MA INNYCH PRZEPISÓW dotyczących pierwszeństwa w tej sytuacji.
    Tego pierwszeństwa W TEJ SYTUACJI NIE USTALA SIĘ
    na podstawie znaku A-7, który jest PRZED SKRZYŻOWANIEM.

    SYTUACJA 2.
    Dwaj kierowcy jadą na skrzyżowaniu zwykłym (nie rondo), każdy po innym
    pasie. Jeżeli wystąpi kurs kolizyjny to ich wzajemne pierwszeństwo USTALA
    SIĘ na podstawie znaków które są PRZED SKRZYŻOWANIEM. Jeżeli nie można
    w ten sposób ustalić, to decydują o tym INNE PRZEPISY.

    Dla jasności : i w pierwszej i w drugiej sytuacji nie ma sygnalizacji
    świetlnej, nie ma oznakowania poziomego. Obydwa pojazdy nie są
    uprzywilejowane, ani w żaden inny sposób wyróżnione przez PoRD,
    i jeden i drugi pojazd to są Fiaty 126p.
    Rondo jest oznakowane typowo czyli C-12 i A-7.

    Czy to dotarło wreszcie ?
    Czy wreszcie widzisz różnicę ?
    Czy wreszcie wiesz o co chodzi ?

  • 225. Data: 2013-11-12 15:43:30
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-12 13:00, Myjk pisze:

    > A ty czego znowu nie zrozumiałeś w moim poście z 7 listopada?

    albo mi się coś nie wyświetliło albo mówimy o poście z 7 listopada 2013
    r. z godz. 7:56 a w nim nie napisałeś nic. Trochę literek, które mówią
    absolutnie nic.

    Jestem rozczarowany. Zadałem Ci bardzo konkretne pytanie a Ty kazałeś mi
    szukać odpowiedzi w setce postów.

    Moje wnioski są następujące: albo boisz się odpowiedzieć (bo niemożliwe
    jest z czystym sumieniem stwierdzenie, że Twoje rozwiązanie jest
    prostsze i bezpieczniejsze) albo (takie nioski wychodzą z wcześniejszych
    Twoich postów) dalej promujesz ideę jeżdżenia w sposób łamiący przepisy,
    zdrowy rozsądek i bezpieczeństwo bo "nie ma definicji ronda jako innego
    skrzyżowania".

  • 226. Data: 2013-11-13 07:59:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Nov 2013 15:43:30 +0100, PlaMa

    > Jestem rozczarowany. Zadałem Ci bardzo konkretne pytanie
    > a Ty kazałeś mi szukać odpowiedzi w setce postów.

    Gdybyś czytał na bieżąco, analizował i przyswajał informacje, to byś nie
    musiał nic szukać. Jeśli tego nie robiłeś podczas naszej dyskusji i nie
    zrobiłeś do tej pory, to jakim cudem jesteś w stanie zdefiniować poprawnie
    "moją" teorię i przeciwstawić ją do swojej? Odpowiedź brzmi, nie możesz, a
    mnie się nie chce prostować napisanych przez ciebie bzdur. O tym m.in.
    pisałem -- naginasz moje wypowiedzi, bo ich zwyczajnie nie przeczytałeś
    albo NIE ZROZUMIAŁES i naginasz je tak, żeby ci lepiej pasowały do
    udowodnienia swojej teorii. Wracaj zatem do lektury, czytaj ze zrozumieniem
    i przemyśl to co czytasz. Jak sformułujesz ODPOWIEDNIO porównanie, to ci
    odpowiem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 227. Data: 2013-11-13 08:14:55
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>

    > Było parę takich skrzyżowań -- ale ludzie jeździli jak po swoim, to dodali
    > wszędzie A-7.

    Nie no, nadal jest parę

  • 228. Data: 2013-11-16 00:11:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2013, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>

    > Nie no, nadal jest parę

    O ile pamiętam, jest okres przejściowy do obowiązkowego oznakowania
    z A-7. Znaczy w przepisie "dla kierowców" nic się nie zmieni, ale
    wg przepisów dotyczących znakowania dróg zwykłe ronda staną się
    niedopuszczalne ("źle oznakowane").
    Ktoś przypomni lub zaprzeczy?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 229. Data: 2013-11-18 02:08:52
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-11-11 17:39, Liwiusz pisze:

    > Istnieje, definiowane przez znak C-12.

    Teraz to już się całkiem wygłupiłeś. Wskaż w którym miejscu jest tam
    napisane "rondo".

    > A ty do tej pory nie wskazałeś podstawy istnienia przepisu "prawej
    > ręki", czy jak to teraz przedszkolanki nazywają na kursach dla dzieci.

    Już wcześniej odpowiadałem, ale powtórzę:
    tak zwaną zasadę prawej ręki definiują artykuły: 16,22 oraz 25.
    Dla ułatwienia ludzie nazywają te zasady zasadą prawej ręki.

    > A ja kontrprzykład podałem (wyjeżdżający z prawej z parkingu
    > pierwszeństwa nie ma).

    Równie dobrze, jako kontrprzykład mogłeś podać pieszych w parku.
    Tu akurat rozmowa toczyła się o jeździe na skrzyżowaniach z ruchem okrężnym.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 230. Data: 2013-11-18 02:30:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-11-12 14:05, Karolik pisze:
> [...]
    > kolizyjny to ich wzajemne pierwszeństwo ustala się na podstawie art.22.
    > NIE MA INNYCH PRZEPISÓW dotyczących pierwszeństwa w tej sytuacji.

    Dokładnie tak samo jest na każdym skrzyżowaniu. Nie ma innych przepisów.

    > Tego pierwszeństwa W TEJ SYTUACJI NIE USTALA SIĘ
    > na podstawie znaku A-7, który jest PRZED SKRZYŻOWANIEM.

    Tak samo, jak na każdym skrzyżowaniu:
    Dwaj kierowcy przejeżdżają przez skrzyżowanie każdy po innym pasie.
    Jeżeli wystąpi itd...

> [...]
    > pasie. Jeżeli wystąpi kurs kolizyjny to ich wzajemne pierwszeństwo USTALA
    > SIĘ na podstawie znaków które są PRZED SKRZYŻOWANIEM.

    Nie! Skąd? Na tym skrzyżowaniu również obowiązuje art. 22.

    > Jeżeli nie można
    > w ten sposób ustalić, to decydują o tym INNE PRZEPISY.

    Jakie inne przepisy? Co ty wypisujesz?

> [...]
    > i jeden i drugi pojazd to są Fiaty 126p.
    > Rondo jest oznakowane typowo czyli C-12 i A-7.

    Czyli jednak przed jednym skrzyżowaniem (z ruchem okrężnym) chcesz
    postawić znak określający pierwszeństwo przy wjeździe na skrzyżowanie,
    przed innym zaś pierwszeństwa określać nie chcesz?

    > Czy to dotarło wreszcie ?
    > Czy wreszcie widzisz różnicę ?
    > Czy wreszcie wiesz o co chodzi ?

    Nie widzę różnicy.
    No bo jak może być inaczej?
    Na każdym skrzyżowaniu, bez względu na jego rozmiar, kształt, kolor,
    obowiązują te same przepisy.
    Rondo tylko jest łatwiejszym i bezpieczniejszym do pokonania skrzyżowaniem.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl