  • 21. Data: 2010-04-05 10:19:16
    Temat: Re: Znowu olej - problem ze sprzeglem na motulu 5000
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 5 Kwi, 07:06, Seba <s...@g...pl> wrote:

    > Aktualnie mam zalany ten właśnie olej w moim. Nie wiem jak z innymi
    > rzeczami (przecież nie jestem w stanie w codziennej eksploatacji
    > stwierdzić jego wpływu na silnik), jednakże biegi zaczęły wchodzić
    > bardziej aksamitnie (w porównaniu do Mobila półsyntetycznego,
    > motocyklowego użytkowanego wcześniej) - słynne pier....cie miedzy I i II
    > jest zdecydowanie delikatniejsze.

    Z moich obserwacji wynika, że takie wrażenie jest spowodowane zmianą
    oleju stary na nowy, a nie zmianą na inny. Jak zmieniłem to co było po
    kupnie na syntetyczny Castrola też skrzynia chodziła gładko i bez
    pierdolnięc, pozniej wymienilem na to samo i znowu to samo odczucie ze
    skrzynia pracuje gladko. Ostatnio zmienilem na 300V i jakby po
    wymianie rozrzad byl cichszy, aktualnie po 4kkm rozrzad pracuje tak
    samo jak na Castrolu...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 22. Data: 2010-04-05 10:40:17
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqi.googlegroups.com...

> [...]
    > skrzynia pracuje gladko. Ostatnio zmienilem na 300V i jakby po
    > wymianie rozrzad byl cichszy, aktualnie po 4kkm rozrzad pracuje tak

    To jest ten słynny efekt placebo.
    Po umyciu samochodu też wydaje się niektórym, że ma z 10 KM więcej. ;)

    Jakoś nigdy nie mogłem uwierzyć, że zmiana marki oleju tak dramatycznie
    wpływa na parametry silnika, żeby dało się to odczuć "na oko".
    Za to wierzę, że ludzie lubią widzieć i słyszeć poprawę tam, gdzie w
    rzeczywistości jest ona niedostrzegalna.

  • 23. Data: 2010-04-05 11:41:03
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Mon, 5 Apr 2010 03:19:16 -0700 (PDT), *AZ* napisał(a):

    > Z moich obserwacji wynika, że takie wrażenie jest spowodowane zmianą
    > oleju stary na nowy, a nie zmianą na inny.

    Akurat w tym przypadku tak nie jest. Nie należę do grupy ludzi, którzy
    dopisują jakiejś automagiczne zalety poszczególnym olejom deprecjonując
    przy okazji inne o identycznej specyfikacji - po prostu jako ich
    (olejów) zwykły użytkownik nie jestem w stanie sprawdzić wyższości
    jednego nad drugim. I tyle.

    Jednak w momencie przejścia na wspomnianego Motula, podczas całości
    okresu użytkowania (biorąc pod uwagę wymianę oleju co 6 kkm) skrzynia
    zachowuje się zauważalnie ciszej (przejście z I na II jest tego
    przykładem). Co nie miało miejsca podczas użytkowaniu półsyntetycznego
    Mobila.
    I tyle - nic więcej.

    Sebastian S.

  • 24. Data: 2010-04-05 12:13:59
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hpcem8$m84$...@n...onet.pl...
    > To jest ten słynny efekt placebo.

    Czasem tak;)

    > Jakoś nigdy nie mogłem uwierzyć, że zmiana marki oleju tak dramatycznie
    > wpływa na parametry silnika, żeby dało się to odczuć "na oko".

    Zmiana marki zdecydowanie nie. Rodzaj i lepkosc oleju - tutaj mozna odczuc
    roznice. W aucie nigdy nie odczulem (poza zuzywaniem oleju), natomiast w
    motocyklu zmiana oleju, czesto=zmiana sposobu pracy skrzyni (czasem cicha,
    bardziej miekka, czasem glosna i twarda zmiana biegow). Co do pracy samego
    silnika to nigdy nie odczuwalem roznicy, ani w zmianie marki, ani w zmianie
    rodzaju oleju.

    A motula wybralem, bo mam na niego dobre ceny.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 25. Data: 2010-04-06 05:42:42
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Jasio wrote:
    > Aha, znaczy będziesz miał podobnie jak kiedyś ja.
    > Też sobie wymieniłem olej na motula 5100 i dowiedziałem się, że mam
    > sprzęgło do wymiany.
    > A potem puknąłem się w głowę i "motocyklowyn" olejom powiedziałem
    > "nie".

    To znaczy że Motul 5100 ma "czujnik" zbliżającej się śmierci sprzęgła
    i informuje o tym wcześniej? Nie rozumiem trochę tego co piszesz,
    rozwiniesz? Przeszedłeś na "samochodowe"? Ja w ostatnich motorach
    jeździłem na Lotosie 10W40 i nigdy mi się sprzęgło nie ślizgało, teraz
    się trochę zastanawiam co wlać do VFR, jakoś mi się już Lotos nie
    widzi :)

    --
    Diobeu
    VFR 800 '01

  • 26. Data: 2010-04-06 06:12:46
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > motorach jeździłem na Lotosie 10W40 i nigdy mi się sprzęgło nie
    > ślizgało, teraz się trochę zastanawiam co wlać do VFR, jakoś mi się

    Znaczy się jak zmieniasz olej z jednego na drugi to czasem, może jakoś
    automagicznie, te oleje powodują uwypuklenie objawów zużytego
    sprzęgła.
    Po jakimś czasie przeszło, zmieniłem chyba jeszcze raz na tego samego
    motula. A potem po kilku kolejnych kkm musiałem wymienić sprzęgło.
    Tarcze i sprężyny w moim wypadku.

    Jeżdżę na samochodowych, ekhm silnikowych. A ponieważ większość
    przebiegu robię na mieście to zmieniam olej wraz z filtrem co 4000km i
    nie żałuję, że leję tani półsyntetyk. Największą różnicą między
    syntetykiem, pół- a minerałem jest jego starzenie się wraz z funkcją
    czasu, IMHO. Przyjąłem, że zmieniając takise olej częściej udało mi
    się pominąć problem, a koszty mam podobne jakbym sobie co 12000
    zmieniał na wypasa motocyklowego.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 27. Data: 2010-04-06 06:16:53
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-04-05 14:13, Ivam pisze:
> [...]

    > Co do pracy samego silnika to nigdy nie odczuwalem roznicy, ani w
    > zmianie marki, ani w zmianie rodzaju oleju.

    Szczesliwi ktorzy maja inny olej w silniku, inny w skrzyni a jeszcze
    inny w sprzegle :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 28. Data: 2010-04-06 06:40:35
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Największą różnicą między syntetykiem, pół- a minerałem jest jego
    > starzenie się wraz z funkcją czasu, IMHO.

    Funkcja czasu pracy. Poza czasem pracy znaczenie ma rowniez utrzymywanie
    wlasnosci w zaleznosci od temperatury.

    Jesli chodzi o starzenie sie oleju nieuzywanego to nie spotkalem sie z
    zadnymi sensownymi badaniami na ten temat.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 29. Data: 2010-04-06 06:45:31
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Rozwiazanie problemu sie znalazlo:)

    Wszystko to mea culpa. Poprzednio, jak rozbieralem sprzeglo (przy wymianie
    sprezyn i pomiarach tarcz sprzeglowych) pozamienialem kolejnosc tarcz
    sprzeglowych (jedna jest inna). Pozamienialem teraz spowrotem i problem
    zniknal calkowicie.

    Nauka na przyszlosc - 10 razy sprawdzic serwisowke i to co mamy przed oczami
    na stole czy sie zgadza:)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 30. Data: 2010-04-06 06:53:05
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Ivam wrote:
    > Jesli chodzi o starzenie sie oleju nieuzywanego to nie spotkalem
    > sie z zadnymi sensownymi badaniami na ten temat.

    Nieuzywanego w nieodpalanym silniku, czy w butelce?

    --
    Diobeu
    VFR 800 '01