  • 61. Data: 2018-03-21 01:24:03
    Temat: Re: Znowu o rondach
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-20 o 16:03, Tomasz Stiller pisze:

    > No a jak?
    >
    > Jaką - dla poruszających się po rondzie - informację przekazuje kierownik
    > chcący wjechać na rondo migając lewym? No jaką?
    >
    > Dla nich to bez znaczenia, bo po za bardzo nielicznymi wypadkami taki
    > kierownik ustępuje im pierwszeństwa, więc może sobie mrugać czym chce.
    > Byle ustąpił pierwszeństwa tym na rondzie.
    >
    > Jaką - dla stojących za nim - informację przekazuje kierownik chcący
    > wjechać na rondo migając lewym?

    Że chce zjechać trzecim lub czwartym zjazdem.

    > Dla nich to również bez znaczenia, bo z kolei oni czekają aż on sobie
    > wjedzie na to rondo a potem jadą sami gdzie im tam pasuje. Sprawa jeszcze
    > bardziej komplikuje się jak mamy rondo z więcej niż 4 wjazdami. Wtedy
    > taka sygnalizacja powoduje tylko mętlik w głowie.

    Czyli takie użycie kierunkowskazów nie stwarza zagrożenia.

    > Więc dla kogo jest przekazywany ten sygnał lewym kierunkiem (abstrahując
    > już od faktu, że na rondzie w rozumieniu pord skręcamy tylko w prawo).
    > Komu to daje cokolwiek? Poza ćwokom, którym się wydaje że tak trzeba i
    > chuj?

    Dla stojących z tyłu.

    > Na rondzie migamy w prawo przed zjazdem z którego chcemy skorzystać oraz
    > przy zmianach pasa zgodnie z kierunkami tych zmian. Tyle w zupełności
    > wystarczy.

    Co nie znaczy że nie wolno coś więcej.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2018-03-21 06:34:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2018 o 21:20, z pisze:

    > Czy informacja o tym co zrobi poprzednik na skrzyżowaniu jest dla ciebie
    > pomocna?

    Pomaga. Dlatego przyjęło się, że sygnalizujesz najbliższy manewr i
    migasz przy zmianie pasa i kierunku. W szególności nie migasz, jak
    jedziesz prosto, a już zupełnie w szególności nie migasz lewym
    kierunkiem, że jedzisz prosto, żeby podkreślić, że nie skręcasz w prawo.

    Shrek

  • 63. Data: 2018-03-21 06:53:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 06:34, Shrek pisze:
> [...]
    > jedziesz prosto, a już zupełnie w szególności nie migasz lewym
    > kierunkiem, że jedzisz prosto, żeby podkreślić, że nie skręcasz w prawo.

    Jak widać po części przyznajesz mi rację a po części nadal nie rozumiesz
    że PROSTO to jest drugi zjazd i przed rondem nie robię nic w stosunku do
    drugiego zjazdu.

    Ale dalej możesz się czepiać że jak jedziesz po łuku to jedziesz prosto
    bo w PoRD jest tak napisane.
    Geniusz tkwi w prostym i uprzejmym przekazie dla innych.

    To inaczej
    Co złego może wyniknąć z mrugania w lewo oprócz debilnego tu twierdzenia
    że się w jedzie pod prąd bo na to już nie mam siły ;-)

  • 64. Data: 2018-03-21 06:58:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-20 o 16:03, Tomasz Stiller pisze:
    > Sprawa jeszcze
    > bardziej komplikuje się jak mamy rondo z więcej niż 4 wjazdami. Wtedy
    > taka sygnalizacja powoduje tylko mętlik w głowie.

    Mój synu ;-) ma w 5 klasie geometrię i z pewnością poradziłby sobie i
    wiedział co jest bardziej na wprost a co bardziej w lewo ;-)

  • 65. Data: 2018-03-21 07:39:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2018 o 06:53, z pisze:

    > Jak widać po części przyznajesz mi rację

    Coś co się pomyliło.

    > To inaczej
    > Co złego może wyniknąć z mrugania w lewo oprócz debilnego tu twierdzenia
    > że się w jedzie pod prąd bo na to już nie mam siły ;-)

    Masz: Na rondzie w lewo

    https://www.google.pl/maps/dir/52.1981235,20.931301/
    52.1953203,20.9313878/@52.1963627,20.928846,17.5z/da
    ta=!4m2!4m1!3e0?hl=pl

    W tym miejscu migasz w cały czas w lewo, bo pojedziesz trzecim zjazdem?

    https://www.google.pl/maps/@52.197949,20.9311019,3a,
    75y,220.58h,100.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1s470xbbN4w4fa
    _M1InabtSg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Na końcu na zjeżdzie migniesz w prawo?

    Twoje głupawe teorie są na ogół nieszkodliwe, bo widać rzadko na wiosce
    zdarza ci się zaobaczyć rondo z więcej niż jednym pasem - wtedy sobie w
    sumie możesz migać jak chcesz, bo i tak każdy widzi że inaczej niż po
    obwiedniej nie pojedziesz (pomijając "na rondzie w lewo z nauki jazdy).
    Żadnej informacji to nie niesie (poza tym, ze słaby kierownik), ale też
    w niczym wybitnie nie szkodzi. Ale przyjmij do wiadomosci, że są
    bardziej skomplikowane układy. Jak z autostrady zjeżdzasz w lewo, to też
    na prawym pasie w lewo migasz, bo ty "zjazdem z węzła w lewo"?

    Shrek

  • 66. Data: 2018-03-21 07:42:05
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Jak widać po części przyznajesz mi rację a po części nadal nie rozumiesz

    > że PROSTO to jest drugi zjazd

    To chyba największa bzdura, która pojawiła się w tym wątku.

    Co ty powiesz? Zawsze, na każdym rondzie? Do tego znasz rozkład dróg na
    każdym rondzie, na które wjeżdżasz? Może przed wjechaniem na rondo
    wychodzisz z samochodu i sprawdzasz, czy drugi zjazd jest na wprost
    wjazdu, którym wjeżdżasz? Czym to sprawdzasz? Masz w samochodzie jakieś
    przyrządy pomiarowe? A może masz precyzyjne plany każdego ronda na
    trasie, którą jedziesz?

    > i przed rondem nie robię nic w stosunku do
    > drugiego zjazdu.

    A dlaczego nie w stosunku do 1, 2 czy 3 (itd) Nie mogą one być na wprost
    twojego wjazdu?
    Czym szczególnym 2 się różni od 1, 3, 4, 5 ... zjazdu, że tak go
    szczególnie traktujesz?

    > Ale dalej możesz się czepiać że jak jedziesz po łuku to jedziesz prosto
    > bo w PoRD jest tak napisane.
    > Geniusz tkwi w prostym i uprzejmym przekazie dla innych.

    Zacznij migać na zakrętach, przecież też nie jedziesz prosto tylko skręcasz.

    > To inaczej
    > Co złego może wyniknąć z mrugania w lewo

    Bo to może wprowadzić innych w błąd i jest całkowicie zbędne.

    --
    Czarek

  • 67. Data: 2018-03-21 10:57:08
    Od: z <...@...pl>

    Wykazujesz się tendencyjnym niezrozumieniem. :-)
    Zapraszam na rondo Berbeckiego do Lublina a jakże dwupasmowe może
    organoleptycznie pojmiesz :-)

  • 68. Data: 2018-03-21 10:58:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 07:42, Czarek pisze:

    > A dlaczego nie w stosunku do 1, 2 czy 3 (itd) Nie mogą one być na wprost
    > twojego wjazdu?
    > Czym szczególnym 2 się różni od 1, 3, 4, 5 ... zjazdu, że tak go
    > szczególnie traktujesz?

    Prawnik? ;-)

  • 69. Data: 2018-03-21 11:51:21
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 21.03.2018 o 10:58, z pisze:

    > Prawnik? ;-)

    Wypisujesz bzdury, nie umiesz konkretnie odpowiedzieć na zadane pytania,
    dlaczego więc uważasz, że twoje wypociny mamy traktować poważnie?

    --
    Czarek

  • 70. Data: 2018-03-21 12:02:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 11:51, Czarek pisze:
    > Wypisujesz bzdury, nie umiesz konkretnie odpowiedzieć na zadane pytania,
    > dlaczego więc uważasz, że twoje wypociny mamy traktować poważnie?

    Moje zdanie zostało dokładnie przedstawione wiele razy.
    Poparte praktycznym zastosowaniem w realnym życiu a nie tylko na kartce
    papieru.
    Interlokutorzy usiłują przedstawiać analogie do innych sytuacji i
    stawiać mi zarzuty podczas gdy jasno przedstawiłem w jakiej sytuacji i
    na jakim rondzie mrugam lewym kierunkowskazem.
    Więcej powagi i mniej zacietrzewienia życzę nie wspominając o
    życzliwości dla innych uczestników ruchu. :-)

    Powinienem jeszcze wspomnieć o czytaniu ze zrozumieniem ...