eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZnowu o rondachRe: Znowu o rondach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znowu o rondach
    Date: Mon, 19 Mar 2018 12:59:04 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <p8o8ma$ps6$1@node1.news.atman.pl>
    References: <5aae2179$0$31352$65785112@news.neostrada.pl>
    <t...@4...net>
    <p8lpel$bt9$1@node1.news.atman.pl> <p8mc21$t6s$2@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1521460746 26502 89.69.207.111 (19 Mar 2018 11:59:06
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Mar 2018 11:59:06 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <p8mc21$t6s$2@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626898
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-18 o 19:44, Shrek pisze:

    > Gdy na Ursunowie w DC robiono te wszystkie dwupasmowe "średnie" ronda
    > wszyscy myśleli, ze się nie da po tym jeździć, żeby się nie pozabijali.
    > A potem okazało się, że jednak ludzie ogarniają.

    Pewnie są lepiej pomalowane jak poniższe a śnieg nie zasypie oznaczeń
    poziomych:

    http://www.opoczno.info/ciekawostki/3895-kto-ma-pier
    wszenstwo-jak-poruszac-sie-po-dwupasmowym-rodzie.htm
    l

    Przy powyższych najczęściej dochodzi do stłuczek na "zielonym" odcinku
    gdy ktoś (zgodnie z zasadami) z lewego pasa ronda skręca w prawo. Aby
    nie było niedomówień, "zgodnie z zasadami" oznacza, że gdy na rondzie
    skręcamy w lewo lub zawracamy, to powinniśmy zjechać na lewy pas ronda.
    Dopiero potem, tuż przed zjechaniem (tzn. za przedostatnim wjazdem), na
    prawy i wtedy we nasz zjazd. Efekt przy niedużych rondach jest taki, że
    z pasa lewego lecimy jak meteor przez prawy i w zjazd. Uwzględniając to,
    że na rondach jest dużo gorsza widoczność w lusterkach, ryzyko
    niezauważenia pojazdu z prawej rośnie. Uwzględniając, że w tym samym
    czasie ktoś inny może na rondo wjechać poprzedzającym wjazdem - ryzyko
    stłuczki rośnie.

    To nie moje prywatne spostrzeżenia lecz znajomego z drogówki.

    Natomiast moim prywatnym zdaniem, kolizyjność rond wielopasmowych z
    natury rzeczy jest znacznie większa niż odpowiednika powstałego poprzez
    wyprostowanie ronda z szeregiem "prawych" dróg poprzecznych. Gdy mamy
    kilka prawych zjazdów następujących po sobie w bliskiej odległości na
    prostej jezdni - trzymamy się prawego pasa, zjeżdżamy w prawo z prawego
    zatem a na rondzie niekoniecznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: