  • 151. Data: 2017-02-13 15:13:55
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2017 o 15:09, viktorius pisze:

    > U nas nie ma prawa precedensu, więc opinie nawet SN mogą się różnić, i
    > to niezależnie od aktualnej frakcji politycznej.

    U nas nawet wyrok TK można mieć w dupie, to kto by się jakimś sądem
    najwyższym przejmował.

    A tak na poważnie - to zależy - SN moze coś uznać za zasadę prawną i
    wtedy jak najbardziej obowiązuje, a mawet jak nie to trzeba odważnego
    sędziego, żeby wyroku SN nie wziął pod uwage w identycznej sytuacji.
    Inna sprawa, że trzeba też odważnego prokuratora, żeby się ministrowi
    postawić.

    Shrek

  • 152. Data: 2017-02-13 15:28:59
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 15:13, Shrek pisze:

> [...]
    > sędziego, żeby wyroku SN nie wziął pod uwage w identycznej sytuacji.
    > Inna sprawa, że trzeba też odważnego prokuratora, żeby się ministrowi

    No i znów wchodzimy w politykę...
    Jak jest, a jak powinno być to 2 różne sprawy.

    Po '89 roku każda opcja: z lewa, z prawa była przy władzy, każda na swój
    sposób zmieniała to i owo. A szarakowi tylko garb rośnie od ilosci
    wyprodukowanego prawa, bo łatwiej na pewno nie jest.
    Po tych przyjdą inni, po innych kolejni. Taka kolej rzeczy. Do tej pory
    tylko raz się tak zdarzyło, że była "reelekcja" tej samej partii.

    --
    viktorius

  • 153. Data: 2017-02-13 15:41:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 13.02.2017 o 14:50, J.F. pisze:

> [...]
    > szczególności
    > przez niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby
    > zatrzymanie się.
    > Wydaje sie, ze twierdzenie "ale ja bylem na droge glownej, on mial
    > mi
    > udzielic pierwszenstwa", to jest niewlasciwe wykonywanie obowiazku
    > :-)

    >No jak nie jak tak - najpierw się zatrzymał jak przepis nakazuje, a
    >potem pomyślał, że skoro jest skrzyżowanie i można się łatwo usunąć z
    >drogi... No przecież wypełnił wszystkie obowiązki wręcz literalnie:P

    O to bylaby dobra linia obrony ... gdyby do kolizji nie doszlo.

    Usunal sie z drogi, a ze kierowca z bor sie przestraszyl i w poslizg
    wpadl, to juz nie moja wina :-)

    Ale tu jednak kolizje mamy.

    >No ten skręt w lewo, to było przecież jak niezwłocznie opuszczał
    >jezdnię w celu ułatwienia - myślałem, że już ustaliliśmy.

    >Ja się pytam - stoję w korku, z tyłu borowiki wyją, na ale gdzie mam
    >zjechać - z jednej trawnik z kwiatkami - zresztą dalej barierka i tak

    W celu ratowania zycia to IMO kwiatki mozna poswiecic.
    Ale w celu ulatwienia jazdy p. premier ?

    No chyba ze spieszy sie do domu/Sowy na obiad, bo umiera z glodu :-)

    J.

  • 154. Data: 2017-02-13 15:46:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Z doniesien radiowych - jutro bedzie ponownie przesluchany w
    >prokuraturze, juz jako podejrzany.

    Dosienia sie zmieniaja - i juz nie wiem, czy to oficjalne stanowisko
    prokuratury, czy opinia adwokata, ze juz przy pierwszym przesluchaniu
    byl przesluchiwany w charakterze podejrzanego :-)

    J.

  • 155. Data: 2017-02-13 15:57:07
    Od: p...@g...com

    --Mówisz? No to powiem ci, że karetki po Warszawie śmigają tak, że
    wygląda, że się skuterem nie przeciśniesz, a tu się miejsce dla karetki
    nagle znajduje. A dla borowików jakoś nie zawsze;)

    i tak to sie skonczy jak pajace nadal beda cwaniakowac ... straz pozarna, policja i
    karetka jedzie a buraki stoja :-)

    P.

  • 156. Data: 2017-02-13 15:59:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Po tych przyjdą inni, po innych kolejni. Taka kolej rzeczy. Do tej
    >pory tylko raz się tak zdarzyło, że była "reelekcja" tej samej

    Tamta partia jednak sie nie sprawdzila i przy trzecich wyborach padla
    z kretesem :)

    J.

  • 157. Data: 2017-02-13 16:08:39
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 15:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tamta partia jednak sie nie sprawdzila i przy trzecich wyborach padla z
    > kretesem :)

    Z jednym wyjątkiem okazuje się, że żadna opcja się nie sprawdza i w
    następnych wyborach albo staje się opozycją, albo przestaje istnieć i na
    nowe wybpry ci sami ludzie idą pod nowymi szyldami (np AWS)

    Wniosek, żadni nie nadają się do rządzenia, skoro sił im starsza tylko
    na jedną kadencję, albo pół ;)

    --
    viktorius

  • 158. Data: 2017-02-13 16:41:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2017 o 15:41, J.F. pisze:

    > O to bylaby dobra linia obrony ... gdyby do kolizji nie doszlo.

    Nie no - on zrobił wszystko dokładnie tak jak przepis nakazuje. Że
    borowik nie ogarnął - no to wina borowika. Nie wiem co się tak pieklą
    250 i 6 punktów.

    > Usunal sie z drogi, a ze kierowca z bor sie przestraszyl i w poslizg
    > wpadl, to juz nie moja wina :-)
    >
    > Ale tu jednak kolizje mamy.

    No właśnie - jakaś amatorka w tym borze - człowiek wzorcowo ustępuje, a
    ci nie dość że w niego wjeżdzają, to jeszcze w drzewo:P

    > W celu ratowania zycia to IMO kwiatki mozna poswiecic.
    > Ale w celu ulatwienia jazdy p. premier ?

    Ale ja się nie pytam w jakim celu, tylko jaki mam obowiązek. Jak już
    pisałem, karetek problem w zasadzie nie dotyczy. Miejsce się zawsze
    znajdzie;)

    Shrek.

  • 159. Data: 2017-02-13 16:54:19
    Temat: Re: "Znowu brzoza ?" uprzywilejowani.
    Od: "Gregtek" <k...@w...pl>

    > No właśnie - jakaś amatorka w tym borze - człowiek wzorcowo ustępuje, a ci
    > nie dość że w niego wjeżdzają, to jeszcze w drzewo:P
    >
    > Shrek.

    Czy on wzorcowo ułatwił przejazd pojazdowi uprzywilejowanemu,
    to dopiero wykaże postępowanie.
    Bardzo ważne jest czy pojazd Szydło był oznakowany jako uprzywilejowany,
    a jeżeli nie był, to czy pierwszy i ostatni pojazdy były oznakowane
    jako kolumna uprzywilejowana.

  • 160. Data: 2017-02-13 16:59:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2017 o 16:54, Gregtek pisze:

    > Czy on wzorcowo ułatwił przejazd pojazdowi uprzywilejowanemu,
    > to dopiero wykaże postępowanie.

    No przecież wzorcowo - zatrzymał się i chciał się usunąć z drogi pojazdu
    uprzywilejowanego - czyli czynności explicite wymienione w ustawie:P

    > Bardzo ważne jest czy pojazd Szydło był oznakowany jako uprzywilejowany,
    > a jeżeli nie był, to czy pierwszy i ostatni pojazdy były oznakowane
    > jako kolumna uprzywilejowana.

    Nie ma znaczenia czy był uprzywilejowany czy nie. To akurat nic w kewsti
    winy nie zmienia. Przynajmniej do tej pory tak było.

    Shrek