    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Znów kadrowanie...
    Date: Sun, 17 Aug 2014 19:52:02 +0200

    W dniu 2014-08-16 19:08, bratart pisze:

    > Pozwolę sobie na wtrącenie

    Każde wtrącenie mile widziane.

    > - tu chyba leży problem. Najpierw pomyśl na
    > tytułem (czyli co robisz) a później naciśnij migawkę. Największa szansa
    > na pokonanie "kanonów" i wszelkich idących za tym rozterek.

    Hmmm... ale tak właśnie postępuję. Tak już na serio... to mnie właśnie
    zaintrygował kontrastowy kolor kamieni "samotnych" na dużej przestrzeni.
    Robiłem parę przymiarek do ujęcia i wybrałem właśnie to prezentowane.

    > Pozwolę sobie również zapożyczyć retorykę - jak mówię głupoty to
    > tłumaczę to później "prowokacja". Przyda się w urzędzie skarbowym...

    Jeśli nawiązujesz do mnie to nie wycofuję się z niczego, co napisałem.

    > Dla anonimów, nieznanych w fotografii tylko sztywny kanon. Dopiero
    > sława, nazwisko i widoczny styl zezwala na nowatorstwo i eksperyment.

    To właśnie dostrzegam i stąd mój jeden z komentarzy.

    > Nie znaczy to, że zakazuje eksperymentować. Wprost przeciwnie. Chcę
    > tylko uspokoić niepokorną duszę która pyta: "dlaczego to się nie
    > sprzeda" lub emo - "nikt mnie nie rozumie i nie kocha moich słitfoci".

    Heh... a to akurat inny rozdział. Odpowiedź brzmi "bo nie masz pleców"
    :-D Kasa nie często idzie w parze z talentem. Wielu wybitnych doceniono
    pośmiertnie dopiero a skonali w nędzy. Zresztą to mnie nie dotyczy gdyż
    nie dla kasy zdjęcia robię, przynajmniej nie takie :-)

    > Odnośnie samego zdjęcia - gdyby było częścią galerii, wystawy o jakiejś
    > tematyce - wszystko było by ok.

    Tak, to prawda. Tworzenie galerii tematycznej sprzyja akceptacji jej
    poszczególnych składników. Jednakże ja jeszcze raczkuję.Nie posiadam
    takiego dorobku.

    > Jeżeli miała by przemyślany tytuł
    > (koniecznie przed wykonaniem - inaczej to tylko nieszczęsne dorabianie
    > historii)

    Zaraz zaraz... czy uważasz, że twórcy galerii (malarskich czy
    fotograficznych) mają w głowie ich tytuły zanim zasiądą do tworzenia ich
    składowych? Nie sądzę aby artysta urodził się z listą galerii jakie w
    życiu ma wykonać a potem tylko tworzył składowe.

    Marek