eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.Re: Zniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.
    From: Lisciasty <l...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.
    Date: Sat, 1 Aug 2009 12:03:38 -0700 (PDT)

    On 1 Sie, 14:34, "roxy" <k...@o...pl> wrote:
    > Moge przedstawić przebieg prądu na oporniku R9 o wartości 39ohm. Opornik R10
    > ma wartość 1k a nie jak na schemacie 330ohm ale to nie powinno mieć takiego
    > wpływu na działanie. Przewody od generatora do tyrystora mają długość okolo
    > jednego metra i nie są ze sobą skręcane. Nadal nie wiem do czego Pan
    > zmierza. Przecież zakłócenia na przewodach doprowadzeniowych z generatora do
    > tyrystora musiały by mieć znaczną energię aby załączyć tyrystor. Minimalny
    > prąd bramki tyrystora o prądzie znamionowym 250A i nap. 800V to około 200mA
> [...]

    Nie jestem żaden pan ;)
    Nie idzie mi o zakłócenia które by mogły załączyć tyrystor,
    ale o piki komutacyjne z którymi jest tutaj problem z tego co widzę
    po zamieszczonych przebiegach.
    Przy tak długich przewodach od generatora do bramki tyrystora
    powinno się skręcić (ręcznie, nic specjalnego) niezbyt ciasno.
    Mam na myśli skręcenie pary przewodów plus i minus,
    nie skręcenie wszystkich przewodów od tyrystorów ze sobą.
    Być może pomoże, na pewno nie zaszkodzi a roboty na 5 minut.

    Po drugie, w większych układach tuż przy tyrystorach stosuje
    się takie wynalazki jak tutaj:

    http://www.st.com/stonline/products/literature/an/35
    75.pdf

    można poczytać, na rys. 8 jest przykład stosowania.
    Generalnie ma to na celu izolację galwaniczną, ale
    również łagodzi zakłócenia komutacyjne.
    Niestety tylko testowałem takie urządzonka, nie
    projektowałem ani nie badałem jak działają w zależności
    od konfiguracji elementów.
    Można poguglać pod hasłem "thyristor pulse transformer",
    nie wiem czy po polsku coś konkretnego się znajdzie,
    ja niestety znam temat od strony serwisu i projektowania
    zgrubnego.

    Nic więcej mi nie przychodzi do głowy poza tym
    co pisałem wtedy i teraz, mam wrażenie że tych
    odkształceń się nie da zlikwidować do końca,
    można je tylko łagodzić (ale być może mylę się).

    Pzdr.
    L.