  • 121. Data: 2018-01-30 15:19:32
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu. Zgłoś na policję.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 14:47, Marek pisze:

    > Jak to rozplynely, rozumiem leasing zabrał?

    W uproszczeniu - tak.

    W rzeczywistości - pojawił się nagle właściciel udziału 49% w
    samochodzie (o którym dłużnik nie wspominał w momencie zajęcia) i
    samochód sobie "zabrał".

    Nie o to jednak chodzi w tej dyskusji, tylko o to, że samochody są
    oddawane zwykle pod dozór dłużnika, a ten może je w dowolny sposób
    używać, ukrywać, sypać cukier do baku itp. itd. ;)

    --
    Liwiusz

  • 122. Data: 2018-01-30 16:25:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jan 2018 15:19:32 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nie o to jednak chodzi w tej dyskusji, tylko o to, że samochody są
    > oddawane zwykle pod dozór dłużnika, a ten może je w dowolny sposób
    > używać, ukrywać, sypać cukier do baku itp. itd. ;)

    Z tego co wiem, ukrywać raczej nie może...

    --
    Marek

  • 123. Data: 2018-01-30 17:46:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2018 o 00:40, Jatu pisze:

    > Jest karane i ścigane.
    > Posługiwanie sie dokumentem stwierdzającym prawa majatkowe innej osoby.
    > Tutaj - w dowodzie rejestracyjnym nie zgadza się nazwisko właściciela.

    A gdzie pisze że musi się zgadzać?
    Co innego jak legitymuje się tymże dowodem bez pokazania umowy.
    Ale i tak - skoro ustawodawca nie przewidział sankcji za niezgłoszenie,
    to nie ma jak kary wymierzyć.

  • 124. Data: 2018-01-30 17:48:25
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu. Uzasadnione przypuszczenie.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2018 o 12:06, Jatu pisze:
    > wiadomości news:p4pira$hd6$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie rozumiem.

    To po co wchodzisz w prawne dysputy?

  • 125. Data: 2018-01-30 19:46:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Jak nie zarejestruje? Zarejestruje tylko bank będzie dalej jako
    >współwłaściciel
    >a czasami nie bedzie :-)
    >Pojazd może być zarejestrowany i dopuszczony do ruchu nawet, jeśli
    >jeden ze współwłaścicieli nie wyraża na to zgody i nie jest
    >uwidoczniony w dowodzie rejestracyjnym - orzekł WSA w Krakowie

    >http://www.rp.pl/artykul/809442-Rejestracja-samocho
    du--urzad-wyda-dowod-rejestracyjny-wbrew-woli-wspolw
    lasciciela.html

    Swoja droga:
    -czy ta kasta nadzwyczajna tak sie wyemnacypowala, ze nie widzi nic
    zdroznego w
    "WSA uchylił obie decyzje SKO, co przywróciło do obrotu prawnego
    pierwotną decyzję starosty - tę o zarejestrowaniu forda wyłącznie na
    nazwisko pana L.S., bez uwzględnienia banku. Sąd dostrzegł pewną jej
    ułomność, ale stwierdził, że bank jest sobie sam winien - swoimi
    działaniami skutecznie wyeliminował drugą decyzję starosty, wskutek
    której wydano dowód rejestracyjny na obu współwłaścicieli"

    -i co teraz ma bank zrobic - wystapic do starosty o skorygowanie
    bledu, co da podstawy do wydania nowej decyzji, czy ta sciezka jest
    juz zamknieta ?

    - ... ale jesli nabywca kupil pol udzialu, to teraz powinien sie
    dzielic pojazdem z bankiem. Albo placic bankowi pol raty :-)

    J.

  • 126. Data: 2018-01-30 20:07:27
    Temat: Re: Znalezienie
    Od: "Jatu" <f...@u...pl>

    > To po co wchodzisz w prawne dysputy?

    Prawne dysputy przy użyciu bełkotu prawniczego ?
    To jest dysputa, ale nie prawna.

  • 127. Data: 2018-01-30 20:45:32
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2018 o 20:07, Jatu pisze:

    > Prawne dysputy przy użyciu bełkotu prawniczego ?

    Nie rozumiesz podstawowych pojęć prawnych, a chcesz uczyć innych prawa i
    obowiązujących przepisów?
    Litości....

  • 128. Data: 2018-01-30 20:56:14
    Od: "Jatu" <f...@u...pl>

    > Nie rozumiesz podstawowych pojęć prawnych,

    Bełkot prawniczy to nie są podstawowe pojęcia prawne.
    Podstawowe pojecia prawne są w ustawach, kodeksach prawa,
    itd.

  • 129. Data: 2018-01-30 21:11:41
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu - realne?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-01-27 22:27, ToMasz wrote:

> [...]
    scenariusza na takie sytuację. Trzeba mieć umowę, dokument zbycia albo chociaż dane
    kupującego. Ja nawet nie znam jego nazwiska. Jakie oświadczenie proponujesz złożyć?

    > w roku takim a takim, sprzedałem pojazd o numerach (wszystkie dane jakie
    > masz) osobie których danych nie pamiętam. umowa w wyniku: tu jakaś bajka
    > zaginęła. (tu możesz wpisac bajkę o złym stanie zdrowia, wyjeździe na
    > parę lat za granicę, albo nic nie pisać)
    > zaniedbałem obowiązek wyrejestrowania, poddaje się dobrowolnej karze

    ztcw to kary za nie wyrejestrowanie\zarejestrowanie nie ma

    ale oczywiscie problem udowodnienia ze nie jest sie wlascicielem (ze
    wzgledu na OC) pozostaje

  • 130. Data: 2018-01-30 21:18:41
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-01-29 12:50, Kris wrote:
    > PS:
    > Co jest "ważniejsze"
    > niezgłoszenie sprzedażny czy nieprzerejstrowanie po kupnie?

    i jedno i drugie nie jest karalne

    w dupe gryza tylko konsekwencje