  • 91. Data: 2018-01-30 10:10:04
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu - realne?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 stycznia 2018 09:44:37 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:
    >W razie wypadku UFG zgłosi się z regresem do kogo?

    Do sprawcy i właściciela pojazdu mogą
    A właścicielem nie jest ten co wpisany aktualnie w dowodzie tylko ten co auto
    kupił(aczkolwiek ten co w dowodzie wpisany nie ma na to dokumentu;). A sprawcą kto
    będzie to juz policja sobie ustali

    > Raczej nie do tego, kto z prawnego punktu widzenia nie ma nic wspólnego
    > z tym pojazdem, tylko zgłosi się do człowieka, który jest właścicielem
    > pojazdu według CEPIK.
    Do sprawcy/kierowcy też się zgłoszą. I albo solidarnie zapłacą albo UFG ściągnie kasę
    od tego od kogo im łatwiej zwindykować będzie..

    > Okej, można argumentować, że umowa sprzedaży została zawarta, chociaż
    > nie ma jej w formie dokumentu papierowego, to przynajmniej ustnie.
    > Obawiam się, że w sądzie bardzo trudno będzie się wymigać od tego
    > samochodu nie posiadając egzemplarza umowy, ani niczego innego na jej
    > poparcie.

    Może to być kłopotliwe to fakt

    > Każdy może w razie problemów z UFG oświadczyć, że sprzedał
    > pojazd dawno temu, umowę zgubił i nie pamięta komu sprzedał.

    I nie dopełnił obowiązku zgłoszenia sprzedaży;)

  • 92. Data: 2018-01-30 10:12:21
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu. Zgłoś na policję.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 07:55, Jatu pisze:

    >Typowa argumentacja a'la Usenet, gdzie ktoś przeczyta jakiś przepis,
    >i nie dość, że go zastosuje literalnie, to jeszcze źle go zrozumie.

    Jak literalnie, to jeszcze nie tak zle, bo i inni tez moga zastosowac
    literalnie :-)
    Tu akurat duch tez wazny i jakby ktos sie poslugiwal cudzym dowodem
    rejestracyjnym w celu zagarniecia cudzego auta, to pewnie przepis
    mialby zastosowanie...

    >TL;DL: jesteś głupi i zarozumiały.
    >Dowód:
    >"Dowód rejestracyjny pojazdu stwierdza nie prawo majątkowe osoby
    >związane z tym pojazdem, lecz administracyjne dopuszczenie pojazdu do
    >ruchu. Jako taki dowód rejestracyjny nie należy do kategorii
    >dokumentów
    >stwierdzających prawo majątkowe, dysponowanie którymi stanowi
    >przedmiot ochrony wymieniony w opisie strony przedmiotowej
    >przestępstwa
    >określonego w art. 275 § 1 k.k."
    >(SN WYROK Z DNIA 2 MARCA 2012 R.V KK 283/11)

    A innych orzeczen SN w tym temacie nie bylo, odmiennych ?

    Jak sie domyslam, to sprawa ma zwiazek z komornikiem ... i jakze wtedy
    ma wlasciciel udowodnic/wykazac, ze to jego auto - tzn zakladamy ze
    wlasciciel z DR sie zgadzaja, tylko komornik zagarnal, bo np stalo
    przed domem sasiada ? :-)

    J.

  • 93. Data: 2018-01-30 10:12:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 stycznia 2018 09:49:20 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

    > To ja trochę potrolluję o komorniku.
    > Załóżmy, że mam samochód kupiony od Kowalskiego, nieprzerejestrowany.
    > Kowalskiego gania komornik. Pewnego dnia przychodzi do mnie i chce
    > zabrać samochód, bo w DR jest wpisany Kowalski jako właściciel.

    Ale Kowalski nie jest właścicielem od momentu jak auto tobie sprzedał
    Liwiusz wyżej podał wyrok SN ze dowód rejestracyjny nie wskazuje właściciela

    > Czy może to zrobić? Czy przedstawienie umowy kupna mnie przed tym ochroni?

    Tak

  • 94. Data: 2018-01-30 10:16:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 09:49, Miroo pisze:

    >Komornik nie zabiera samochodu, tylko dokonuje zajęcia. W większości
    >przypadków po zajęciu samochód pozostaje we władaniu
    >dłużnika/posiadacza.

    Jak pewien ciagnik z Mlawy, samochody strazy pozarnej u mechanika, i
    pare innych glosnych przypadkow.

    >Zależy od determinacji komornika i wierzyciela. Ponadto w czasie
    >dokonywania zajęcia trudno badać prawdziwość umów prywatnych - od
    >tego jest sąd w toku wytoczonego przez ciebie powództwa
    >przeciwegzekucyjnego, jeśli do zajęcia jednak dojdzie.

    Jest maly problem - komornik tez bedzie musial znalezc auto, co bedzie
    nieco trudne.
    Chyba, ze Kowalski to sasiad i auto w zasiegu wzroku ...

    Ale ... przyjdzie do Kowalskiego z wydrukiem z urzedu i powie, ze
    zajmuje auto ...

    J.

  • 95. Data: 2018-01-30 10:17:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-28 o 07:37, Ghost pisze:

    > Użytkownik  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Pytanie kiedy pierwszy raz otrzymałeś urzędowa informacje z której
    > wynikałoby ze nadal jesteś właścicielem. Nie wiem jak długo trzeba
    > trzymać takie umowy sprzedaży, ale jeśli to typowe piec lat, to
    > zgłaszasz, ze 7 lat sprzedałeś auto umowy nie posiadasz, i cześć.

    Jeżeli samochód został faktycznie sprzedany i przerejestrowany, to wtedy
    tak - po 5 latach można już spokojnie umowę wrzucić do niszczarki.
    Jeżeli nie samochód nie został przerejestrowany, to lepiej trzymać, nie
    wyrzucać :-) A przy pierwszej okazji, która wskazuje, że nowy użytkownik
    nie zamierza zajmować się przerejestrowaniem (przychodzący mandat)
    szybko zawiadomić WK i ubezpieczalnię, że auto zostało sprzedane
    okazując umowę. Zresztą ubezpieczalnię, to zawsze warto zawiadomić od
    razu po sprzedaży samochodu. Ode mnie ubezpieczyciel chciał okazania
    umowy, gdy zawiadamiałem, że nie jestem już właścicielem samochodu.

  • 96. Data: 2018-01-30 10:20:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 10:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Jak pewien ciagnik z Mlawy, samochody strazy pozarnej u mechanika, i
    > pare innych glosnych przypadkow.

    Tak, te parę głośnych przypadków jest dowodem na to, że w większości
    jest inaczej.

    Daleko by nie szukać - w styczniu mój dłużnik miał mieć licytację kilku
    mercedesów, oczywiście na dzień licytacji się rozpłynęły.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2018-01-30 10:21:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jatu" napisał w wiadomości grup
    >Może dałoby się wykorzystać taki przepis :
    >PoRD
    >Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie
    >czasowe) w
    >razie:
    >7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie
    >odpowiadają
    >stanowi faktycznemu.

    Ale tego nie zrobil i co mu zrobisz.

    >Policjant wypisujący mandat musiał widzieć, że nazwisko właściciela
    >jest inne i musiał widzieć, że umowa kupna sprzedaży jest sprzed
    >wielu lat.

    Chyba, ze umowy nikt mu nie pokazywal, bo auto
    kolegi/tescia/wspolnika.

    No i jak rozumiem, to mandat jednak przyszedl poczta "na samochod".

    >Jest bardzo prawdopodobne, że policja przyjeła by to do wyjaśnienia.

    Raczej by przyjela, gdyby mandat/wezwanie przyslala, a podejrzany
    powiedzial jak bylo, i wskazal mozliwosc odszukania posiadacza przez
    polise.
    Tylko ze policja juz prawie nie wystawia mandatow/wezwan zaocznie,
    wiec mala szansa, ze sie zajmie.

    J.

  • 98. Data: 2018-01-30 10:24:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 stycznia 2018 10:17:26 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Jak pewien ciagnik z Mlawy, samochody strazy pozarnej u mechanika, i
    > pare innych glosnych przypadkow.
    Samochody straży pożarnej zostały we władaniu dłuznika. Tak samo jak i tysiące innych
    aut zajmowanych przez komorników rocznie
    http://www.licytacje.komornik.pl/Notice/Filter/24
    "w lokalu dłużnika"

  • 99. Data: 2018-01-30 10:39:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-30 o 09:47, Jatu pisze:

> [...]
    > i musiał widzieć, że umowa kupna sprzedaży jest sprzed wielu lat.
    >
    > Jest bardzo prawdopodobne, że policja przyjeła by to do wyjaśnienia.

    I myślisz że ludzie którym nie chce się przerejestrować auta wożą
    umowę kupna?
    "Od znajomego pożyczyłem" i policjant kończy rozmowę na temat danych
    właściciela.

    Pozdrawiam

  • 100. Data: 2018-01-30 10:50:40
    Od: p...@g...com

    --Liwiusz wyżej podał wyrok SN ze dowód rejestracyjny nie wskazuje właściciela

    I dlatego banki tak namietnie wpisuja sie w DR :-) przeciez wiadomo ze jak tam bank
    siedzi to sprzedajacy MUSI przedstawic zaswiadczenie z banku ze splacil kredyt
    inaczej takiego auta sie nie zarejestruje czyli WK po swojemu interpretuje wyrok SN
    :-)

    IMHO policjant ktory wystawial mandat powinien zatrzymac DR

    https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/70217-zatrzy
    manie-dowodu-rejestracyjnego-art-132-ust-1-pkt-7-kod
    eksu-drogowego.html