  • 131. Data: 2018-01-30 21:25:27
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu - realne?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-01-30 21:18, m4rkiz wrote:

    > i jedno i drugie nie jest karalne
    >
    > w dupe gryza tylko konsekwencje

    wroc, pod Art. 97 moze podpadac kupujacy

    Uczestnik ruchu lub inna osoba znajdująca się na drodze publicznej, w
    strefie zamieszkania lub strefie ruchu, a także właściciel lub posiadacz
    pojazdu, który wykracza przeciwko innym przepisom ustawy z dnia 20
    czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym lub przepisom wydanym na jej
    podstawie

    podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany.

    no, w sumie sprzedajacy tez, ale tylko jezeli udowodni mu sie ze nie
    zglosil sprzedazy a porusza sie drogami ;)

  • 132. Data: 2018-01-30 22:26:29
    Temat: Re: Znalezienie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2018 o 20:56, Jatu pisze:

    > Bełkot prawniczy to nie są podstawowe pojęcia prawne.

    Jakbyś miał jakiekolwiek pojęcie o czym gadasz, to byś zrozumiał co on
    napisał.
    Ale nie masz, więc tylko się ośmieszasz lamerze.

    EOD.

  • 133. Data: 2018-01-30 23:04:58
    Temat: Re: Znalezienie nabywcy samochodu. Uzasadnione przypuszczenie.
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 30 Jan 2018 11:44:52 +0100, "Jatu" <f...@u...pl> wrote:

    >Formalnie to powinno się mieć upoważnienie wypisane przez właściciela
    >pojazdu i okazywać razem z DR.

    Skąd Ty takie wiadomosci bierzesz? Jedyne upoważnienie jakie miałem to
    wystawione przez lisingodawcę (rjfajzen), w języku
    angielskim/niemieckim, do ew. kontroli poza granicami kraju. Ani razu
    mi się nie przydało.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 134. Data: 2018-01-30 23:08:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-01-2018 o 23:04, j...@i...pl pisze:

    > Skąd Ty takie wiadomosci bierzesz?

    Z brudnego palucha wysysa.
    Przecież widać jak na dłoni, że nie ma zielonego pojęcia o czym nawija.

  • 135. Data: 2018-01-31 10:07:04
    Od: "Jatu" <f...@u...pl>

    > Jakbyś miał jakiekolwiek pojęcie o czym gadasz,

    Najpierw dowiedz się co to są podstawowe pojęcia prawne,
    dowiedz się co to jest bełkot prawniczy.
    Ja ci o tym pisałem, ale widać że nie rozumiesz.

  • 136. Data: 2018-01-31 11:00:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-31 o 10:07, Jatu pisze:

    > Najpierw dowiedz się co to są podstawowe pojęcia prawne,
    > dowiedz się co to jest bełkot prawniczy.
    > Ja ci o tym pisałem, ale widać że nie rozumiesz.

    Tu masz przykład użycia tego "bełkotu prawnego" w podstawowym akcie
    prawnym (kc):

    art. 99
    § 1. Jeżeli do ważności czynności prawnej potrzebna jest szczególna
    forma, pełnomocnictwo do dokonania tej czynności powinno być udzielone w
    tej samej formie.
    § 2. Pełnomocnictwo ogólne powinno być pod rygorem nieważności udzielone
    na piśmie.

    Jesteś ćwokiem-nieukiem.

    --
    Liwiusz

  • 137. Data: 2018-01-31 13:48:12
    Temat: Re: Znalezienie. Porównanie.
    Od: "Jatu" <f...@u...pl>

    > prawnym (kc):
    > art. 99
    > § 2. Pełnomocnictwo ogólne powinno być pod rygorem nieważności udzielone
> [...]

    Teraz każdy ma możliwość porównania tekstu napisanego poprawnie jak wyżej
    i ocenić zrozumiałość twojego tekstu, cytat niżej :

    " Nie ma obowiązku pisemności pod rygorem nieważności ".

  • 138. Data: 2018-01-31 13:55:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-31 o 13:48, Jatu pisze:
> [...]
    > i ocenić zrozumiałość twojego tekstu, cytat niżej :
    >
    > " Nie ma obowiązku pisemności pod rygorem nieważności ".

    Daj spokój, to że niewiele rozumiesz, to już wiemy.

    --
    Liwiusz

  • 139. Data: 2018-01-31 14:28:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-01-27 22:27, ToMasz wrote:

    >ztcw to kary za nie wyrejestrowanie\zarejestrowanie nie ma

    Ale mandaty przychodza :-)

    >ale oczywiscie problem udowodnienia ze nie jest sie wlascicielem (ze
    >wzgledu na OC) pozostaje

    W zasadzie ... skoro nie ma przewidzianego sposobu, to powinno
    wystarczyc oswiadczenie.
    Ale UFG dziala administracyjnie, to ciekawe czy wystarczy :-)

    Do tego dochodza takie ciekawostki:
    -nowy posiadacz (lub ktorys z kolei) sie spozni z ubezpieczeniem, UFG
    wykryje, kare przywali ... zarejestrowanemu posiadaczowi :-)
    -nowy posiadacz nie ubezpieczy, zlapia go policjanci na drodze ... no,
    o tyle dobrze, ze wtedy bedzie musial formalnosci zalatwic, ale znow -
    dla UFG posiadacz jest z cepiku :-)
    -policjanci mu auto odholuja ... a on stwierdzi, ze wozek warty mniej
    niz kara i go porzuci ... i znow rachunki zaczna przychodzic na
    wlasciciela z rejestru :-)

    -wypadek jakis zrobi i bedzie duze odszkodowanie do wyplaty ... ale
    wtedy mam nadzieje, ze da sie na nim wymoc przyznanie, ze kupil dawno
    temu ...

    J.

  • 140. Data: 2018-01-31 16:10:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 stycznia 2018 14:30:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > -wypadek jakis zrobi i bedzie duze odszkodowanie do wyplaty ... ale
    > wtedy mam nadzieje, ze da sie na nim wymoc przyznanie, ze kupil dawno
    > temu ...
    Sprawca wypadku i właściciel(nieubezpieczonego auta) odpowiadają solidarnie jak
    regres jest