  • 51. Data: 2010-08-22 15:41:58
    Temat: Re: Znalazłem takie ogłoszenie - ciekawy opis :)
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:
    > Byś się zdziwił, co prawda nie w wypadku kolumn Tonsila,
    > ale Diora-Świdnica. Moim prywatnym zdaniem ich niektóre
    > konstrukcje(topowe modele serii Polaris) do teraz (mimo
    > że były produkowane w latach 1997-2003) potrafią grać
    > lepiej od części zdecydowanie(i to nawet parukrotnie)
    > droższych współcześnie produkowanych kolumn, które niby
    > powinny reprezentować tą samą klasę sprzętu, względnie
    > porównywalne osiągi.

    W kolumnach stało się to samo, co w obiektywach - wlazły komputery,
    policzyły i mamy nowe możliwości z niczego. Taki np. 14-150 olka - on
    nie miał prawa istnieć jeszcze kilka lat temu. Podobnie jak 15-85 canona
    itd.
    Takoż były fajne rzeczy kiedyś (jak i w optyce), ale dziś już inne prawa
    tu rządzą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 52. Data: 2010-08-22 15:44:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ax pisze:
    > może się tu narażę. Kiedyś kupiłem klocki technicsa (AA) i połączyłem je
    > kablami dodanymi (zwykłymi), pod namową kolegów zmieniłem je na
    > interkonekty pozłacane (grube) i zaskoczenie. Sprzęt zaczął chodzić
    > inaczej, ze znacznie większą dynamiką (nawet ucho moje i żony zauważyło
    > różnicę) przy głośnikach Dali 108. Znajomy elektronik tłumaczył: każdy
    > kabel jest układem RC, działa jak filtr....

    Policz sobie teraz wpływ tego filtra na pasmo akustyczne przy
    parametrach: 0,1R, 100pF...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /osiem procent badanych martwi się, że ich iPod jest zazdrosny o ich
    iPhone'a/

  • 53. Data: 2010-08-22 19:43:13
    Od: Kell a <k...@n...com>

    de Fresz <d...@N...pl> naskrobał:

    >Różnice pomiędzy komórką, a lustrem można pomierzyć na fyfnaście
    >sposobów - rozdzielczość, dystorsje, SNR etc. Da się ją udowodnić
    >zarówno na płaszczyźnie teoretycznej jak i praktycznej. Różnicy
    >pomiędzy kablem głośnikowym "audiofilskim" za kilkaset zł z metra, a
    >zwykłym kablem do układania elektryki o stosownej impedancji za 5 zł z
    >metra nie popierają żadne teorie fizyczne, nie jest w stanie pomierzyć

    Powiem tak - cena o niczym nie swiadczy, Ale roznice basu na kilkunastu
    metrach kabla 2.5mm i 1mm srednicy przekroju slyszy praktycznie kazdy, komu slon
    nie nadepnal na uszy. To takie male sprostowanie, bo bynajmniej efektów voodo
    jest cala masa i to jest fakt.

  • 54. Data: 2010-08-22 20:21:09
    Od: "Piotrek_S" <w...@p...onet.pl>

    To nie do końca prawda. Kiedyś nie chciało mi się polutować kabla więc
    kupiłem taniego gotowca. W jednym kanale głos był mniej aksamitny, mięsisty
    a środek nie był wypełniony. Góra i dół zresztą też. Ale jak poprawiłem
    zimny lut zagrał tak, że aż zauważyłem poszczególnych muzykantów 2m ode mnie
    :)

  • 55. Data: 2010-08-22 20:35:56
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    > Ale że nagle zrobiło się lepiej czy gorzej?
    >
    > --
    > pozdrawia Adam

    No masz, pewnie że lepiej. Naprawdę byłem bardzo zaskoczony jakością
    dźwięku. Jednak postęp w obróbce cyfrowej i przetwornikach oraz
    miniaturyzacji dokonał się spory w ostatnich latach. Oczywiście podstawą
    jest dobry materiał z którego zrobiono co najmniej 128k mp3.

    pzdr
    Krzychu

  • 56. Data: 2010-08-22 20:44:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Krzychu pisze:
> [...]
    > miniaturyzacji dokonał się spory w ostatnich latach. Oczywiście podstawą
    > jest dobry materiał z którego zrobiono co najmniej 128k mp3.

    Trzeba uważać, bo często to lepiej to jest gorzej, np. moja komóra
    poprzednia miała zapięty kompresor dynamiki bez możliwości wyłączenia.
    Wszystko brzmiało tak ''eremefowo'', przez co nie nadawało się do
    słuchania. W następnym modelu, który mam teraz już tego nie ma (można
    sobie chyba włączyć programowo).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 57. Data: 2010-08-22 21:43:08
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wszystko brzmiało tak ''eremefowo'', przez co nie nadawało się do
    > słuchania. W następnym modelu, który mam teraz już tego nie ma (można

    A jakie to komórki? Moje doświadczenia z komórkami pokazują że jednak jakość
    odtwarzania mp3 jest taka sobie a obsługa mało wygodna . Ta kompresja
    dynamiki to pewnie pod kątem odtwarzania na wbudowanym głośniczku bo
    większość tak słucha. Ciekaw jestem jak dźwiękowo wypadają SonyEriccson z
    logo walkman - może też mają dźwięk audiofilski jak mój playerek? Tylko czy
    można używać dowolnych słuchawek?
    Ten playerek sony zrobił na mnie naprawdę dobre wrażenie. Sony, po latach
    upierania się przy swoim atrac-u zamiast mp3 i konieczności wgrywania muzyki
    tylko ich programem wreszcie poszli po rozum do głowy i zrobili tak jak
    wszyscy a nawet lepiej bo muzykę można umieszczać w osobnych folderach i po
    nich nawigować.
    Kurcze, chyba mam zadatki na audiofila skoro nie zadowala mnie mp3 z
    komórki. Może kupię sobie lampową stacje dokującą do mojego playera ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzychu

  • 58. Data: 2010-08-22 21:53:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 22 Aug 2010 23:43:08 +0200, Krzychu napisał(a):

> [...]
    > logo walkman - może też mają dźwięk audiofilski jak mój playerek? Tylko czy

    Twój odtwarzacz nie ma dźwięku audiofilskiego. Żaden audiofil nie będzie
    słuchał dźwięku skompresowanego. Ba, będzie się krzywił na CDA.

> [...]
    > wszyscy a nawet lepiej bo muzykę można umieszczać w osobnych folderach i po

    Jest tak od dawna.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 59. Data: 2010-08-22 22:20:14
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Audiofil to nawet nie spojrzy na taki odtwarzacz, a wszelkie
    > próby argumentacji że to dobrze gra mogą go co najwyżej
    > doprowadzić do spazmów śmiechu.

    Jeśli w środku użyto niezłych przetworników i wzmacniaczy
    operacyjnych, oraz jeśli to się nakarmi dobrym materiałem,
    czyli co najmniej mp3 na wysokim bitrate, [zaś najlepiej flac
    lub ape (o ile player wspiera)] to to faktycznie może grać
    dobrze..

    ale równie prawdopodobnie właścicielowi może się tylko
    wydawać że jest dobrze, po tym jak odtwarzacz dokonał
    iluśtam "popraw" dźwięku,

    zabawnie może być gdy ktoś "ten sam" materiał usłyszy
    na czymś co gra zarówno czysto jak i wiernie, czyli bez
    celowych korekt, wprowadzanych przez player.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 60. Data: 2010-08-22 22:25:20
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Twój odtwarzacz nie ma dźwięku audiofilskiego. Żaden audiofil
    > nie będzie słuchał dźwięku skompresowanego.

    skompresowanego stratnie, tj. do mp3 lub innych stratnych
    wynalazków. Flac i Ape są nieco ściśnięte, ale bezstratnie.

    > Ba, będzie się krzywił na CDA.

    bywają tacy, a i owszem.

    Albert Einstein (1879-1955)