  • 1. Data: 2016-10-31 19:44:23
    Temat: Znaki i sygnały
    Od: cef <c...@i...pl>

    Czy jak zajeżdża mi drogę w terenie niezabudowanym
    cywilny samochód i wyświetla mu się na tylnej szybie
    POLICE - FOLLOW ME a potem samo STOP
    to jest jakiś zapis w prawie o ruchu drogowym, który mnie zmusza do
    zatrzymania się czy mogę to zignorować.
    (nie znam angielskiego)
    Ominałem, nie gonili. Nie wiem co teraz.

  • 2. Data: 2016-10-31 22:57:43
    Temat: Re: Znaki i sygnały
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-10-31 19:44, cef wrote:
> [...]
    > zatrzymania się czy mogę to zignorować.
    > (nie znam angielskiego)
    > Ominałem, nie gonili. Nie wiem co teraz.

    a mogli (?) strzelac ;)

  • 3. Data: 2016-10-31 23:17:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-10-31 22:57, m4rkiz wrote:
    > a mogli (?) strzelac ;)

    a bardziej w temacie:

    "Policjant jadący pojazdem samochodowym może podawać kierującemu
    pojazdem polecenia do określonego zachowania się za pomocą urządzeń
    nagłaśniających, sygnalizacyjnych lub świetlnych."

    wiec mozna interpretowac jak sie chce ;)

  • 4. Data: 2016-10-31 23:40:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-31 o 22:57, m4rkiz pisze:

    > a mogli (?) strzelac ;)

    Nie mogli, bo nikogo nie potrąciłem :-)
    Dogonić mnie mogli swobodnie bez strzelania,
    ja nie uciekałem. Chciałem tyko wiedzieć na przyszłość.

  • 5. Data: 2016-11-01 08:47:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31-10-2016 o 19:44, cef pisze:
> [...]
    > zatrzymania się czy mogę to zignorować.
    > (nie znam angielskiego)
    > Ominałem, nie gonili. Nie wiem co teraz.

    Kluczowe pytanie - koguty i syrenę mieli włączoną?

  • 6. Data: 2016-11-01 09:57:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-11-01 o 08:47, Cavallino pisze:

    > Kluczowe pytanie - koguty i syrenę mieli włączoną?

    Koguta na dachu nie było, syreny też nie.
    A gdyby były to co to zmienia?
    Dalej jest to cywilne auto poza terenem zabudowanym.
    Szyby przyciemnione - nie widziałem w środku kto siedzi.

  • 7. Data: 2016-11-01 10:18:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-11-2016 o 09:57, cef pisze:

    > Koguta na dachu nie było, syreny też nie.
    > A gdyby były to co to zmienia?

    To, że taki pojazd jest pojazdem uprzywilejowanym.

    > Dalej jest to cywilne auto poza terenem zabudowanym.

    Bo ponieważ?
    Naklejki na drzwiach o niczym nie decydują, prawo ich nie wymienia jako
    warunku do czegokolwiek.

  • 8. Data: 2016-11-01 10:52:19
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 01.11.2016 o 10:18, Cavallino pisze:

    > To, że taki pojazd jest pojazdem uprzywilejowanym.

    No ale co ma tutaj "uprzywilejowaność" pojazdu?
    Kierujący pojazdem uprzywilejowany pod warunkiem zachowania [...] może
    nie stosować się do niektórych przepisów, należy mu ustąpić, umożliwić i
    w ogóle. Ale tu chodzi o polecenia dawane przez policjanta typu "foloł
    mi". Uważam, że "każdy gupi" zrozumie o co chodzi (a szczególnie ten
    "stop" na końcu) i że zasadniczo nie ma się co czepiać, ale z drugiej
    strony jeśli napisy były wyłącznie po angielsku, to jestem podejrzliwy.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2016-11-01 11:02:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-11-01 o 10:18, Cavallino pisze:

    > To, że taki pojazd jest pojazdem uprzywilejowanym.

    > Bo ponieważ?
    > Naklejki na drzwiach o niczym nie decydują, prawo ich nie wymienia jako
    > warunku do czegokolwiek.

    Bo ponieważ nadal nie mam do czynienia z właściwymi warunkami zatrzymania.
    Poza terenem zabudowanym nie wystarczy pojazd uprzywilejowany,
    nalepek nie miał, więc jest to zwykłe auto, w którym ktoś by sobie
    zaświecił lampeczki i włączył syrenę. O ile dobrze pamiętam rozporządzenie,
    to najpierw jest mowa o prawach policjanta umundurowanego, potem
    nieumundurowanego, a na koniec już tylko policjanta i zawsze było
    śmiesznie jak
    padało pytanie po czym się rozpoznaje policjanta jak jest nieumundurowany?
    (kiedyś jeszcze chyba był obowiązek w terenie niezabudowynym wystawienia
    pojazdu (radiowozu) w sposób widoczny dla zatrzymywanego)

  • 10. Data: 2016-11-01 17:22:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To, że taki pojazd jest pojazdem uprzywilejowanym.

    A co to zmienia?

    Shrek